Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fernando Alonso je vážně smolař. Mrkněte se, co mu stalo při testech na Indy 500
4.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský závodník soužený potížemi McLarenu letos vynechá Velkou cenu Monaka a předvede svůj talent v zámoří. Ani tam mu ale štěstí zatím nepřeje.
Fernando Alonso je považován za jednoho z nejlepších pilotů Formule 1 posledních dekád. Je proto možná i zarážející, že dosud získal „pouze“ dva tituly mistra světa. Stalo se tak navíc již před více než dekádou, konkrétně v letech 2005 a 2006, kdy v barvách Renaultu proháněl ještě Ferrari Michaela Schumachera. Od té doby se ovšem Španěl trápí, zvláště nyní u McLarenu, ke kterému se vrátil v předloňském roce.
Ani během třetí sezóny u britského týmu se ovšem nedá očekávat Alonsův posun směrem k pódiu, natož pak k zisku dalšího mistrovského titulu. Nepřekvapí tak vlastně, že Fernando začíná zvažovat pokračování své kariéry mimo F1. Napomoci by k tomu mohl možná i překvapivě právě McLaren, se kterým se Španěl pro letošek vrátí do závodní série IndyCar.
Britská stáj v tomto šampionátu v minulosti již působila, na kontě přitom má hned tři vítězství. Stejně tak je v Indy činná i Honda, jejíž pohonná jednotka bude pohánět i druhý Alonsův služební vůz. A tentokráte se snad Španěl nemusí obávat katastrofálních výsledků jako v F1 - japonská značka zámořskou sérii ovládla hned jedenáctkrát a naposledy se to stalo loni.
Alonso tedy má šance zazářit, může i vyhrát, a to zvláště po působivých výsledcích ze včerejšího prvního tréninku. Jeho součástí byl nejprve nováčkovský test, během nějž musel Fernando nejprve odjet 10 kol rychlostí 205 až 210 mil za hodinu (330 až 338 km/h), dále 15 kol rychlostí 210 až 215 mph (338 až 346 km/h) a 15 kol rychlostí 215 až 220 mph (346 až 354 km/h).
Tento test zvládl Alonso relativně snadno, nadále se pak věnoval dalšímu poznávání vozu i následnému zrychlování. Přitom uvedl, že jeho pravá noha si často „dělala, co chtěla“, čímž narážel na přetížení, které na něj působilo při jízdě zatáčkami v rychlostech okolo 350 km/h. Nakonec ale dosáhl souladu celého těla, což vedlo k dosažení maxima 222,548 mph (358 km/h). Je přitom třeba podotknout, že nejde o nejvyšší rychlost, ale o průměrnou v rámci kola.
McLaren s týmem Andretti Autosport, který se Alonsova entrée do letošního Indy 500 taktéž účastní, umožnily sledování Fernandova testu online. Této příležitosti přitom využilo 76 tisíc fanoušků, což je větší počet, než jaký sleduje jeho tréninkové počiny během F1. Je tedy evidentní, že příznivců, kteří jej chtějí vidět vítězit, má Španěl dostatek.
Zní to jako šťastné chvíle Alonsova nešťastného roku, jenže ani v zámoří nešlo vše jako po drátkách. Během tréninku se totiž Alonsův monopost střetl se dvěma poletujícími ptáky a oba zabil jednou ranou. Někteří mohou říci, že tak osvědčil svůj zabijácký instinkt, realita je ale taková, že z této události Alonsovi do zpěvu nebylo - pochopitelně.
Samotnému pilotovi se naštěstí nic nestalo, pokračovat tedy bude moci i nadále ve své vedlejší kariéře, kvůli níž vynechá i Monako. Místo městské Velké ceny totiž Španěl zamíří znovu do Spojených států, kde se od 15. do 19. května jedou další tréninky na Indy 500. Kvalifikace se jede v dalších dvou dnech, samotný závod je pak naplánován na 28. květen. Alonso do něj přitom vyrazí s šasí Dallara DW12, které využívá celé startovní pole (motory Honda pak pohání jeho půlku).
Jak vše dopadne, to samozřejmě nemůžeme nyní předvídat. Nicméně Mario Andretti po Alonsově prvním seznámení s vozem uvedl, že vše „vypadá velmi dobře. Líbí se mi jeho stopa.“ Je tedy možné, že jsme svědky prvních krůčků Fernanda za oceán do nové série.






Trefit při testech dva nebohé ptáky naráz se šťastlivci určitě nepovede...
Jinak probíhaly první testy k Alonsově spokojenosti, představil při nich i oranžové zbarvení svého stroje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 7 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před hodinouFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 3 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 4 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 6 hodinamiČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12