Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fernando Alonso zlomil smůlu. Podívejte se, jak řádil v kvalifikaci na Indy 500
22.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Dvojnásobný mistr světa F1 nejspíše již ví, že další titul z Formule 1 na své konto nepřidá. Proto se velmi snaží uspět v zámořské sérii.
Není tajemstvím, že Fernando Alonso není zrovna spokojen se svým stávajícím monopostem Formule 1. Od návratu k McLarenu si nejspíše sliboval zisk třetího mistrovského titulu, k tomu ale při současné formě Hondy nedojde. Za nějaké dva roky samozřejmě může být vše jinak, nicméně v té době již rodákovi ze španělského Ovieda bude sedmatřicet let. Je otázkou, zda bude moci počítat třeba s prodloužením smlouvy. A není tedy divu, že si již otevírá zadní vrátka.
Alonso letos bude chybět na startu Velké ceny Monaka, místo toho si střihne zaoceánskou Indianapolis 500. To je jeden z nejznámějších závodů světa, kde by případný úspěch mohl pro španělského závodníka znamenat začátek nové kariéry. Podle dosavadních výsledků to vypadá, že vsadil na správnou kartu, neboť jeho letošní smůla v Indianapolis příliš zná není. V kvalifikaci, která se jela tento víkend, totiž skončil pátý. Během sobotního rozstřelu se krapet propadl, skončil na sedmém místě.
Momenty z obou částí kvalifikace můžete vidět níže, Alonsova výše zmíněná umístnění je ale nejspíše třeba vysvětlit, neboť kvalifikace na Indy 500 se od Formule 1 výrazně liší. V jejím případě má tři části, všechny se ale odjedou během jednoho dne. V zaoceánské sérii se během první části tzv. Time Trials soutěží o vstup do Fast Nine Shootout. Tedy do skupiny devíti nejrychlejších jezdců, kteří na startovním roštu obsadí první tři lajny.
Právě během tohoto rozstřelu Alonso skončil sedmý, když čtyřkilometrový ovál se čtyřmi zatáčkami obkroužil průměrnou rychlostí 230,034 mil za hodinu (370,1 km/h). V neděli se ovšem ještě zlepšil, nakonec skončil s průměrem 231,3 mph (372,2 km/h). Řekl k tomu, že „vůz byl lepší než včera. Měli jsme problémy s přeplňováním v poslední zatáčce a měl jsem pocit, jako by motor tak trochu sahal na brzdy.“
Podle Alonsa ho to mělo stát zhruba 0,3 až 0,4 mph (0,48 až 0,64 km/h) na průměrné rychlosti, což by mu ve finálním zúčtování napomohlo k předjetí čtvrtého Takumy Sata, třetího Alexandra Rossiho a možná i druhého Eda Carpentera. Na „kdyby“ se ovšem v závodním světě nehraje, navíc i pátá příčka je na nováčka více než působivá. Další „zelenáč“ Ed Jones je až jedenáctý.
Nyní nám nezbývá nic jiného než vyčkat příštího víkendu, přesně 28. května, kdy se již 101. ročník slavné Indy 500 pojede. Alonso bude stát ve druhé lajně uprostřed, před sebou bude mít Carpentera. Ten je jediným jezdcem zcela vpředu, který na slavném oválu ještě nezvítězil. Rossi, který stojí na vnějšku, zde vyhrál loni, vítěz kvalifikace Scott Dixon, který bude letos stát na vnitřku, pak v roce 2008.
Letošního závodu zúčastní třeba i Juan-Pablo Montoya, který zde vyhrál v roce 2015, či Tony Kanaan, jenž má na kontě zlaté vavříny z roku 2013. Na startovním roštu bohužel bude chybět další z ex-pilotů F1 Sebastien Bourdais, který v sobotu havaroval v rychlosti zhruba 320 km/h. Přestože neštěstí na první pohled přestál v pořádku, lékařská zpráva zrovna kladná není.
Francouzský jezdec měl utrpět několikanásobnou zlomeninu pánve a zlomeninu pravé kyčle. Podle ošetřujících lékařů se měl ještě v sobotu podrobit operaci, přičemž šéf týmu Dale Coyne Racing uvedl, že „je v dobrých rukou“. Stáj prý nyní čeká na jeho uzdravení, to ale s ohledem na četné zlomeniny brzké rozhodně nebude. Uvidíme tedy vůbec, zda se Bourdaise v IndyCar ještě dočkáme.



Fernando Alonso se na letošní Indy 500 kvalifikoval na pátém místě
Sebastien Bourdais takové štěstí neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha