Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari, o které se ještě před pár léty prali miliardáři, rázem nikdo nechce koupit
12.2.2019 | Petr Prokopec
Za 1 Kč by jej jistě koupil kde kdo, ale za cenu, která se v uplynulých letech stala normou, o vůz najednou není zájem. Michael Fux tak musel slevit už 1,5 milionu dolarů, aby své LaFerrari Aperta prodal, na zájemce přesto stále čeká.
Když v roce 2013 Ferrari představilo model LaFerrari, plánem bylo vyrobit pouze 499 exemplářů. Základní cena byla stanovena na více než 1 milion dolarů (cca 22,73 milionů korun), Italové však neměli s rozprodáním celé produkce jediný problém. Naopak museli odhánět zájemce, kteří navíc museli projít složitým výběrovým řízením. I z toho důvodu byla o tři roky později představena otevřená verze LaFerrari Aperta, jež celkovou produkci zvýšila o dalších 209 kusů.
Zájem o ní byl obrovský a dalece přesahoval nastavenou kvótu. Situace zašla až tak daleko, že si automobilka dovolila odmítat majitele těch nejlepších automobilových sbírek světa, jako Prestona Henna nebo Davida Leeho, kteří marně psali do Itálie dopisy žádající o přidělení jednoho z oněch 209 aut. Henn dokonce poslal s prosebným dopisem šek na 1 milion dolarů, přesto vůz nedostal.
Není tedy divu, že ceny tohoto stroje mířily od té doby raketově vzhůru. Vůbec poslední vyrobená Aperta našla majitele dokonce za 10 milionů dolarů (227,3 mil. Kč) a hlad sběratelů tím zdaleka neutuchal. Už to vypadalo, že moderní hybridní supersport by mohl brzy začít měnit majitele podobně draze jako legendární Ferrari 250 GTO, nicméně nedávná aukce společnosti Mecum naznačila, že poslední vyrobený kus stanovil strop, který nebude prolomen. Vůz si dokonce majitele nenašel ani za výrazně nižší částku.
Do dražby totiž zamířilo LaFerrari Aperta, které najelo pouze 280 kilometrů. Jeho první a dosud jediný majitel - znovu známý sběratel Michael Fux - pro něj zvolil červený lak Rosso Corso, který doplňují černá 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola a příplatkový černý karbonový hardtop v ceně 62 807 USD (1 427 550 Kč). Uvnitř najdeme černé kožené čalounění, které je vyzdobeno červenými pruhy a logem značky vyšitým na hlavových opěrkách sportovních sedadel ve stejném odstínu.
S ohledem na dosavadní hlad zmíněné aukční počiny společnost Mecum předpokládala, že vůz změní až za 8,5 milionu dolarů (193,2 mil. Kč). Nicméně tak vysoko nikdo nepřihodil, zájemci se dokonce ani nedostali na částku, kterou stávající majitel požadoval jako minimální. Aperta tedy za novým vlastníkem nezamířila, stále patří Fuxovi.
Ten se po aukci rozhodl nabídnout vůz v rámci nového programu Mecumu „Bid Goes On” (přihazování pokračuje), který dovoluje prodat dražený předmět komukoli i mimo aukci za pevně stanovenou minimální cenu popř. dráže, pokud zájemců bude víc. Ona cena činí 7 milionů dolarů (159,1 mil. Kč), Fux dokonce hovoří i o možnosti směny za jiný vůz či celou jinou sbírku, ani tak ale o auto od začátku února nikdo neprojevil zájem.
Je to pro Apertu skutečně rychlý ústup ze slávy. Během zmíněné aukce bylo ostatně nabídnuto i druhé Fuxovo LaFerrari, verze kupé, kterou nechal nalakovat unikátním lakem Rosso Fuoco. Tento vůz změnil majitele za 3,3 milionu dolarů (75,1 mil. Kč), což je na poměry LaFerrari slušná cifra.
Z Aperty se tak nejspíše novodobá klasika nestane, nebo alespoň ne tak rychle, jak mohl prvotní zájem naznačovat. Jakkoli původní majitelé na koupi neprodělali, protože v případě ceny nového vozu se hovoří o částkách do 4 milionů dolarů, prodej za dvou- či vícenásobek této sumy je dnes zjevně nereálný, jakkoli býval normou. A to ještě uvidíme, jak moc bude muset jít Fux s cenou dolů, aby pro vůz našel nového zájemce.






Toto Ferrari LaFerrari i nadále patří Michaelu Fuxovi, nikdo za něj nedal ani původně očekávaných 8,5, ani nyní požadovaných 7 milionů dolarů
Citelně levnější kupé z Fuxovy sbírky změnilo majitele o poznání snáze, jeho cena se ale pohybuje také citelně níže
Zdroj: Mecum Auctions
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Tohle je nový císař ztráty hodnoty, během pouhých 600 ujetých km připravil majitele o 2,64 milionu Kč!
29.5.2025Brembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
29.5.2025Novinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
29.5.2025Ojetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
29.5.2025Šéf ostrých Mercedesů ani po totálním fiasku čtyřválcové C63 nepochopil nic, o současném automobilovém průmyslu to říká všechno
30.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva