Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari u soudu přišlo o ochrannou známku Testarossa, dílem známého vykuka
4.8.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
Jméno Testarossa si snad každý hned spojí s Ferrari. Soud na to ale nedbal a značku přiřkl králi parasitismu na slavných automobilových jménech.
Ferrari Testarossa je jedním z nejikoničtějších modelů italské automobilky. Nešlo sice o žádný limitovaný model, ani o světového rekordmana, dokonce si na poměry Ferrari ani nijak zvlášť dobře nedrží cenu. Jenže Italové jej prodali ve skoro deseti tisících exemplářů a na své poměry jím zaplavili svět. Design vozu, zejména pak výrazné boční žebrování, přitom uchvátil řadu celebrit - kupé si pořídil herec Alain Delon, zpěvák Elton John i režisér Michael Mann, jehož někdejší exemplář je aktuálně na prodej.
Mann navíc vozu vystavěl nesmrtelný pomník v seriálu Miami Vice. Ten v 80. letech minulého století pobláznil značnou část planety, pročež vlastně není divu, že každý zná i Ferrari Testarossa. Nově se přitom název tohoto vozu dostává opětovně do centra dění, ovšem nikoliv proto, že herec Vin Diesel hodlá za pomoci své produkční společnosti One Race TV navrátit Miami Vice na televizní obrazovky. Důvod je zcela jiný a pro Ferrari nepříliš příjemný.
Italská automobilka totiž aktuálně prohrála u německého soudu v Düsseldorfu spor, který se týkal právě názvu Testarossa. Na ten si dělal zálusk bavorský výrobce hraček Autec AG. Vlastník této společnosti, Kurt Hesse, totiž už dříve požádal, aby práva na „Rudou hlavu“ (přesně to slova „testa rossa” v italštině znamenají) přešla na něj, a to jak v rámci německého, tak i evropského patentového úřadu. A dá se předpokládat, že jen u Starého kontinentu nezůstane.
Hesse uvádí, že Ferrari nepoužilo název Testarossa po více než dvacet let (výroba vozu skončila v roce 1996), a tak na něj už nemá nárok. Italská automobilka argumentovala, že pro vůz nadále vyrábí náhradní díly a doplňky, provádí na něm servisní úkony, to ale na výsledku nic nezměnilo. Soud uvedl, že cokoli v tomto ohledu automobilka provádí, činí jménem Ferrari, a to i v momentě, kdy je to nějak spojeno s modelem Testarossa.
Rozsudek zatím není pravomocný, Italové se stále mohou odvolat, jejich úspěch se ale neočekává - registraci jména neobnovili, auto takového označení dekády nevyrábí a přirozené spojení jmen Ferrari a Testarossa pro soud zjevně mnoho neznamená. Hesse se zatím neraduje, prozradil ale, co má s touto značkou za lubme - pod názvem Testarossa chce vyrábět nejen hračky, ale také kola, koloběžky a dokonce i holicí strojky. Tedy ohromné množství produktů.
A jak Hesseho něco takového napadlo? Sluší se připomenout, že pro něj tato situace není nová. V minulosti byl totiž vlastníkem firmy, která má taktéž úzkou vazbu na jednu ze sportovních automobilek - a sice společnosti Carrera, která se zabývá výrobou i u nás dobře známých autodráh. Že Hesse toto jméno použil s úmyslem trochu se přiživit na slávě Porsche, je nepochybné, však si jen vybavte logo autodráh Carrera a dobových Porsche 911. Tehdy z toho ale vyvázl bez soudu - Porsche uznalo, že jméno vozu samo přejalo z obecného označení, závodu Carrera Panamericana...















Název Testarossa má prakticky celý svět spojen s kupé Ferrari. Nově ovšem pod ním bude Kurt Hesse vyrábět hračky, kola, koloběžky a dokonce i holicí strojky
Zdroj: DPA
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
