Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež
16.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jak moc se liší náklady na provoz Dacie Sandero a Ferrari? Prakticky nijak, tvrdí Ferrari a i zástupce rumunské značky mu s nadšením přitakává.
Možná si vzpomenete na jedno z videí Tima Burtona známého na internetu spíše jako Shmee150, který v něm nechal nahlédnout do své peněženky. Jednu celou epizodu věnoval ročním nákladům na denní provoz Ferrari FF, při jehož sledování se musel opotit nejeden i dobře situovaný člověk.
Se ztrátou hodnoty, náklady na pneumatiky, benzín, pojištění a adekvátní parkování drahého auta vyjde Tima s nájezdem okolo 20 000 km za rok tohle auto na 840 000 Kč, tedy asi 70 000 Kč za měsíc. To rozhodně není malá částka, přitom ani nepočítal s náklady na servis, protože ten je předplacený, ani nenadálé opravy, protože ty zase kryje záruka.
I když po přečtení tohoto článku mohl leckdo z vás nasucho polknout, překvapil asi málokoho. Ferrari jsou jedna z nejdražších a nejprestižnějších aut světa, která si kupují movití lidé, jako je zmíněný Tim Burton. Kdo tedy říká, že jejich provoz vyjde lacino? Budete se divit, ale říká to samo Ferrari.
Na téma provozních nákladů se rozpovídali zástupci značky v předvečer mezinárodní prezentace modelu Portofino v Itálii. Promluvili tam do duše přítomným novinářům a poprosili je, aby ve svých recenzích nezmiňovali „mýtus”, že denní používání Ferrari je drahé. Samozřejmě, byla to slušná žádost, ale přirovnat ji k zákazu není přehnané - dokážeme si představit, že kdo si zmíněná slova nevezme k srdci, příště už na žádnou prezentaci italské značky nepojede, Ferrari v tomto směru jedná velmi arogantně.
Na prezentaci doslova zaznělo, že slova o vysokých provozních nákladech Ferrari jsou „lež”. Vzhledem k tomu, že všechny nové modely při koupi automaticky dostávají sedmiletý servisní balíček, sníženou spotřebu paliva a vysokou zůstatkovou hodnotu, tak „provozování Ferrari není výrazně vyšší než váš průměrný rodinný vůz,“ zdůraznili zaměstnanci automobilky.
Že se tak stalo, se dozvídáme díky James Mayovi, bývalému moderátorovi Top Gearu a dnešní hvězdě The Grand Tour, který nemusí mlčet. Sám je zákazníkem Ferrari a pořady, ve kterých účinkuje, Italové těžko mohou ignorovat. A i kdyby, Mayovi a spol. to může být jedno, jejich popularita nestojí na tom, zda něco říkají a nebo neříkají o Ferrari Portofino.
May sám se nejprve zmíněným slovům smál, pak ale uznal, že něco na nich je. Jeho Ferrari 458 se prý vyplatí - servisní náklady jsou zatím opravdu nulové a protože se bojí sešlápnout pedál na podlahu, spotřeba se drží překvapivě nízko. S vyjádřením Ferrari pak konfrontoval Phila Forecourta, předsedu sdružení importérů Dacie ve Velké Británii, který k tomu poznamenal: „Doufali jsme, že se to Ferrari nepodaří, ale je to naprostá pravda. Proč koupit Sandero? Je to jako vyhazovat tisíce liber. Místo toho je lepší koupit 600koňový kabriolet a ušetřit peníze.”
Že ani jeden z dotyčných to nemyslel úplně vážně, nemusíme dodávat, však May sám na závěr přidal komentář, že Ferrari ve své žádosti jaksi opomenulo zmínit potřebu vydat nejméně 4,8 milionu Kč na základní Portofino. Přesto pro některé bude platit, že je provoz Ferrari nevyjde draho - jde-li o limitovaný model ceněný sběrateli, jeho hodnota v čase kolikrát i roste, jen jaksi platí, že s ním nesmíte moc jezdit.
Jde-li ovšem o cokoli běžnějšího, co ztratí miliony na hodnotě během pár let, pak opravdu ne, provoz Ferrari není srovnatelný s čímkoli běžným. Však nám to Shmee150 vykreslil do detailu - za roční provoz Ferrari lze zaplatit tolik, co za už velmi slušné auto za několik let...


















Nové Ferrari Portofino je základní model značky a jako takový má být pro své zákazníky zajímavý i cenou. Jistě i proto Italové „hustili” novinářům do hlavy, že provoz Ferrari není drahá věc
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva