Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Finančník souzený za podvody si pořídil nové Pagani. Má jich už sedm, vedle dalších strojů
1.9.2021 | Petr Prokopec
Kolekce aut tohoto muže je působivá, nedá ale mnoho snahy zjistit, že pravděpodobnost, že k penězům potřebným na její pořízení přišel čestně, se limitně blíží nule.
V roce 2011 představila italská automobilka Pagani tehdy nový model Huayra. Souběžně s tím značka oznámila, že předchozí Zonda se ještě dočká několika zakázkových exemplářů, než se za ní navždy zavře voda. Jakkoliv by ovšem Pagani momentálně již mělo chystat příchod nového vozu, neboť i Huayra je tu s námi už dlouho, realita je jiná. Z továrny v městečku San Cesario sul Panaro, jenž leží jen pár kilometrů od Modeny, totiž i nadále vyjíždí zcela nové kusy modelu Zonda. Jakkoliv spojení „zcela nové“ je vlastně třeba dát do uvozovek.
Momentálně se totiž novou verzí Zonda AY pochlubil Shaohua „Michael“ Yin, který již vlastní nemalou sbírku supersportů. Do té spadá hned několik Bugatti včetně limitované verze Divo, stejně jako vozy Ferrari či Lamborghini. Kromě toho se ovšem čínský finančník pyšní také přinejmenším šesti dalšími Pagani, mezi něž patří Zonda F, Huyara BC či Huyara Roadster. Právě ty jsou klenotem jeho sbírky, která se nejnověji rozrostla o purpurový kousek bez pevné střechy.
Provedení AY nicméně původně nepochází z letošního roku. Místo toho se jedná o přepracované Pagani Zonda F Roadster, jehož výroba skončila ve zmiňovaném roce 2012. I tak by ovšem supersport dokázal držet krok se současnou produkcí, neboť jeho 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec produkoval v době svého vzniku 650 koní a 780 Nm točivého momentu, s nimiž zvládal stovku za 3,4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholila na 350 km/h.
Yin ale nechal motor poladit, a tak agregát nově produkuje až 760 koní, stejně jako třeba zakázková Zonda Lewise Hamiltona. Té se ostatně barvou karoserie podobá, stejně jako vizáží. Dorazila totiž také černá kola či velké množství karbonových doplňků. Čím se však vůz od zbytku produkce liší, to jsou „mračítka“ na čelních světlech. Povšimnout si pak můžeme i poměrně komplikovaného zadního křídla, které v sobě mísí prvky z různých verzí Zondy.
S karoserií byl sladěn i interiér, a tak supersport můžeme Yinovi jen závidět. Stejně jako velmi dobré vztahy se šéfem a zakladatelem italské značky Horacio Paganim. Ty jsou ale ve výsledku poněkud překvapivé bez ohledu na to, kolik si finančník aut objednal. Jeho reputace je totiž zatížena mnoha obviněními kvůli podvodům, zejména pak ze zneužití informací v obchodním styku a dokonce i ze zpronevěry. Soudům se navíc Yin už léta vyhýbá, což mu v řízeních dále přitěžuje.
Lze samozřejmě zmínit, že obvinění a souzení nerovná se vině, nicméně veškeré důkazy, které mimo jiné shromáždila i FBI, docela jasně dokazují, že Yin se protiprávního jednání skutečně dopustil. Jeden ze soudů už v dílčím, zatím nepravomocném rozhodnutí uznal, že svým nelegálním jednáním získal v jediné z několika kauz přes 50 milionů dolarů (tedy více jak miliardu korun) zneužitím informací, které veřejnost neměla k dispozici. Svá auta tak nejspíše nakupuje za „špinavé peníze“, což dobré pocity z pohledu na samotné vozy poněkud devastuje.
Můžeme pak už jen dodat, že v Itálii se začíná blýskat na nové časy. Horacio Pagani totiž dosud fungoval zcela nezávisle, ovšem nově 30procent společnosti vlastní saúdskoarabský investiční fond PIF. Za jakou sumu daný podíl pořídil, nebylo zveřejněno. Pagani, který nadále zůstává šéfem, ale oznámil, že daná investice pomůže značce proniknout do vícero oblastní životního stylu. Překvapil tak možná ještě více než tím, že jako správný byznysmen nekouše do ruky, která jej krmí.



Pagani Zonda Aether taktéž patří do skupiny aut, které svou životní dráhu odstartovaly jako trochu jiný model, než prošly zásadní renovací, jenž z nich udělala výkonnější a exkluzivnější verzi. Nejnovější přírůstek do sbírky Shaohuy „Michaela“ Yina můžete vidět níže, stejně jako celou jeho kolekci. Ilustrační foto: Pagani Automobili
Zdroje: Shaohua Yin@Instagram, L.A. Times, Casetext, Lexology,
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva