Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fisker je definitivně minulostí, nový majitel dá značce jméno Elux
24.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po krachu výrobce hybridního sporťáku a převzetí Číňany dochází k jeho přejmenování. Firma Wanxiang mimo to investovala do vylepšení mechaniky.
Automobilka Fisker měla zpočátku dobře nakročeno směrem k úspěchu, zejména díky atraktivnímu vzhledu, za nímž nemohl stát nikdo jiný než sám zakladatel, designér Henrik Fisker. Jenže jeho auto vsadilo na příliš drahou a komplikovanou hybridní techniku a navzdory dotacím ze všech stran firma po několika letech existence zkrachovala. Novým majitelem se stala čínská společnost Wanxiang, která má s výrobcem modelu Karma nemalé plány. Z toho důvodu ostatně investuje do jeho znovuzrození miliony dolarů.
Tento záměr ovšem není zrovna snadný, a tak byl návrat značky na světové trhy přesunut až na polovinu příštího roku. Kupodivu se tak ale již nestane pod logem Fiskeru, namísto toho se Karma má vrátit jako prvotina zcela nové značky Elux. Toto označení sice na první pohled evokuje luxus, na druhou stranu však nepůsobí zrovna světoborně. V tomto směru měl Fisker přeci jen lepší zvuk.
O dopadu přejmenování, jež má učinit tlustou čáru za minulostí, ale nyní nebudeme spekulovat. Místo toho si posvítíme na samotnou Karmu, jež bude po stránce stylistické vycházet ze vzhledu, který jí nadělil Henrik Fisker. Ovšem mechanika dozná razantních modifikací, neboť svým způsobem je již sedm let stará. A za tu dobu trh učinil několik kroků kupředu a dorazila i celá řada konkurentů.
Souběžně s vylepšenou mechanikou se zvedne cena, a to na nějakých 135 000 USD (cca 3 273 750 Kč), což ve srovnání s originálem představuje dvacetiprocentní zdražení. Je však otázkou, kde se vůbec Elux Karma bude vyrábět. Kontrakt s finskou značkou Valmet Automotive je totiž definitivně minulostí a novou společnost, která by se postarala o montáž, nemá Wanxiang ani v hledáčku.
Stejně tak není jisté, zda vůz bude používat baterie firmy A123 Systems, která rovněž zkrachovala. Jelikož ovšem jejím novým majitelem je též Wanxiang, pak je tento krok logický. Na návrat značky jsme tedy vskutku zvědavi, i když s enormním úspěchem ani napodruhé nepočítáme...



Fisker Karma se má vrátit na trh v příštím roce. S evolučním vzhledem, vylepšenou mechanikou a hlavně pod novým logem Elux
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Jaká je nejlevnější ojetá moderní škodovka? Vtip je, že už vlastně ani není levná, často stojí víc než ještě nedávno nová
před 9 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 10 hodinamiAudi zařízne svůj legendární pětiválec, potvrdil šéf, je to jeho další z řady jeho mizerných rozhodnutí
včeraNový sexy Číňan pro Evropu přichází přesně s tím, na co se místní automobilky v podstatě vybodly
včeraBMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva