Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Formule 1 už míří i do Iránu, Red Bull v ní ale setrvá jen s motory Audi
6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další asijská země touží po chřadnoucí královské motoristické disciplíně. Dietricha Mateschitze pak více než francouzské lákají německé agregáty.
Prakticky každý náš článek, jenž zmiňuje současnou či minulou sezónu Formule 1, není laděn v příliš pozitivním duchu, při snaze reflektovat aktuální vývoj ale nemáme příliš na výběr. Ten nejde ani tak od deseti k pěti, jakožto spíše od nuly do záporných hodnot. V tomto směru ostatně jako potvrzení stačí jen některé výroky Bernieho Ecclestona, který by kupříkladu rád uspořádal šampionát jen pro ženy. A takový Ázerbájdžán vidí jako důstojnou náhradu za Monzu.
Jen přesunem na městský okruh v Baku ovšem rošáda v bývalé královské motoristické disciplíně skončit nemusí. Momentálně totiž zaznívají hlasy z Iránu, že by šampionát klidně mohl zamířit také do této asijské země. Podle Masouda Soltanifara, který má na starosti oddělení spravující kulturní odkaz země, má totiž Formule 1 v Iránu „skvělou budoucnost“. Do kapsy pak dané lokaci nahrává i fakt, že se nachází jen pár kilometrů od Dubaje a tedy i okruhu v Abú Dhabí.
Pořádání šampionátu v tak blízkých zemích by v rámci publika nemuselo být problémem, v případě stěhování celého cirkusu by pak šlo o nemalou výhodu. Nic ovšem není tak snadné, jak se na první pohled může zdát. Zaprvé je tu ten fakt, že na ostrově Qeshm, kde by se závody měly odehrávat, stále ještě nestojí okruh, dokonce nejsou k dispozici ani vizualizace.
Dále můžeme namítnout, že Irán nemá v kapse smlouvu s Bernie Ecclestonem a navíc musí počítat s případným odporem pořadatelů Velké ceny Bahrajnu, kteří prý mají právo „veta“ v rámci nových lokací v asijských zemích. A kromě toho, kalendář na příští rok je již prakticky obsazený, i když v tomto směru by tučný balík peněz dokázal zvrátit ledacos.
Uvidíme tedy časem, jak se celá záležitost vyvrbí. Jisté je prozatím jen tolik, že Irán má co nabídnout hlavně v případě počasí, neboť v zemi trvá zima jen velmi krátce a navíc není příliš chladná. Tamní závody by se tak klidně mohly odehrávat na začátku či na konci sezóny, pokud by ta skutečně byla prodloužena na 25 podniků.
Tím s dohady končíme, tedy alespoň stran nové lokace. Nebyl by to ale ten správný report o Formuli 1, kdybychom nezmínili také nářek Red Bullu. Bývalí mistři z let 2010-2013 totiž stále mají problémy s dodavatelem motorů a pokrok zjevně nelze čekat ani tento víkend ve Španělsku. Šéf týmu Dietrich Mateschitz tak prý začal jednat s Audi.
Ač taková informace nezní příliš pravděpodobně, jako první s ní přišel Luca di Montezemolo. Bývalý šéf Ferrari by přitom nemluvil jen tak do větru, kdyby na tomto šprochu nebylo alespoň trochu pravdy. Montezemolo přitom dodal, že „rudí býci“ dokonce chtějí šampionát opustit, pokud se jim nepovede Audi přesvědčit.
I v tomto případě bude zajímavé sledovat, jak se vše vyvine. Dost možná ale hledíme na skutečný počátek konce Red Bullu a Renaultu v F1. Příliš totiž nevěříme faktu, že Audi skutečně do F1 vstoupí, byť jen jako dodavatel motorů. Francouzi pak pro změnu hledají způsob, jak by šampionát mohli opustit, čemuž případná ztráta Red Bullu coby klíčového partnera jen vybízí...



Na iránském ostrově Qeshm zatím najdeme hlavně písek, případně pak kozy. Zakrátko by zde ovšem mohl stát okruh Formule 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch