Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fotbalista musí zaplatit 1,3 milionu Kč za to, že odmítá jezdit s elektrickým Audi
19.3.2021 | Petr Miler
Jakkoli to může znít absurdně, je to tak. Člověk, jehož současný majetek je odhadován na 1,5 miliardy Kč a může si tak koupit jakékoli auto na světě, musí do práce jezdit předepsaným elektromobilem. A zjevně se s tím nedokáže smířit.
V každé práci mají zaměstnanci své povinnosti a platí to i v případě, že je dotyčný fotbalovou hvězdou kopající za jeden z nejznámějších klubů světa. Pokud se dopustí porušení pravidel, může čelit i sankcím a právě na ty nyní došlo v případě Kingsleyho Comana. Hvězda hrající ve středu a na křídlech fotbalového Bayernu Mnichov dostala zdarma k užívání vůz značky Audi. Jezdit s ním ale opakovaně odmítá.
Na první pohled se může zdát, že jde o mnoho povyku pro nic, klubu by mohlo být jedno, čím si Coman za vlastní peníze jezdí. Jenže Audi vlastní 8,33 % bavorského klubu a má s ním uzavřenou sponzorskou smlouvu, která se týká i aut. Fotbalisté si tak sice mohou jezdit třeba o víkendu čím chtějí, pokud jde ale o dojíždění na tréninky či další oficiální události, musí sáhnout po zdarma poskytnutém voze se čtyřmi kruhy ve znaku.
Zatímco většina z nás by za Audi zdarma byla ráda, pro bohaté fotbalisty, z nichž mnozí si již navykli na jiný životní styl, představuje Audi podřadnou značku. Jít třeba o R8, RS6 nebo jiný exkluzivní model jako dříve, alespoň některým by to nebylo proti srsti. Potíž je ale v tom, že od loňska musí všichni používat elektrický e-tron a už při představení této novinky jsme konstatovali, že to některým z nich nebude vonět.
Comanovi to nevoní velmi a už dříve byl nachytán, jak přijíždí na tréninky v jiných vozech, mj. ve vlastním McLarenu. Nebyl sám, před ním se stejně jako on provinili i Philippe Coutinho a Niklas Sue, kteří byli nachytáni v Mercedesu resp. ve Ferrari. Vedení klubu tak došla trpělivost a loni v říjnu oznámilo, že další porušení budou trestána pokutou ve výši 50 tisíc Eur, tedy asi 1,3 milionu Kč. To již není malá suma ani pro hvězdné hráče, co na to Coman? Nic, doslova.
Před pár dny tedy dorazil na trénink ve svém Mercedesu třídy G s úmyslem zaparkovat v podzemních garážích klubu. Jak protřelé. Obsluha parkoviště jej ale na základě nových instrukcí vedení bez „toho správného auta” ani nepustila dovnitř, a tak Coman nechal vůz na ulici a vyrazil na trénink po svých. Tam jej ovšem nafotili kolegové z Bildu a vše zveřejnili. To už se nedá omluvit, a Comanovi tak prý nezbude než pokutu zaplatit.
Jakkoli musíme znovu zopakovat, že jde o výsostnou záležitost vztahu hráče a jeho zaměstnavatele, mezi nimi nastavených pravidel a sankcí za případná porušení, nemůžeme zavírat oči nad absurditou celé situace. Audi a Bayern tomuto chování zkrátka vyšly vstříc, když rozhodly, že hráčům nedají dále na výběr auto, které si přejí, ale dostanou zmíněné elektrické SUV a zvolit si budou moci jen barvu. Někteří hráči měli dříve problém jezdit i v „obyčejné” RS6 a dalších špičkových modelech Audi, tak jak mohl někdo očekávat, že najednou vezmou za svůj o mnoho obyčejnější e-tron? Minimálně Coman to zjevně nesvede, teď ho cesta na trénink Mercedesem-AMG G63 stála přes milion.














Audi e-tron je pro obyčejnéjho člověka zajímavý vůz, fotbalisté Bayernu s ním ale zjevně i zdarma chtějí jezdit tak málo, že jim klub musí hrozit pokutou v přepočtu 1,3 milionu Kč za každý případ, kdy použijí jiný vůz, ač by neměli. A stejně to k ničemu nevede. Foto: Audi
Zdroj: Bild
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 2 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva