Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hit českých bazarů není optikou Němců zase takové terno, pozor je třeba dát na typické problémy
19.2.2023 | Petr Prokopec
Někteří lidé nad volbou ojetého auta až tak nepřemýšlí a míří automaticky pro vozy jmen, které dobře znají. I díky tomu najdeme na trhu ojetiny nabízející lepší poměr výkonu a ceny, než jaký nabízí Škody. Pokud ale vaší volbou musí být Fabia, je dobré se na ni podívat bez růžových brýlí.
Není to zase tak dávno, co jsme probírali zajímavou alternativu k ojeté Fabii. A byť zůstáváme přesvědčeni, že při českých cenách ojetých škodovek budou rozumnější volbou jiné vozy, nechceme druhou nejprodávanější českou ojetinu upozaďovat. Dnes se tedy podíváme právě na ni, neboť rozhodně nejde o špatnou volbu. Jen je třeba se smířit s vyššími cenami a vybírat s vědomím, že bezchybné auto to není.
Nakonec i ony ceny lze vnímat různě. Škoda Fabia ve své čtvrté generaci se prodává už asi dva roky, kdy lidé mohou volit mezi třemi variantami litrového tříválce a benzinovou jedna-pětkou s válci čtyřmi. To není zrovna velký výběr, kromě toho pak mohou volit jen dvě úrovně výbavy a pokud budou chtít automat DSG, musí zvolit jedno ze dvou nejvýkonnějších TSI. Tedy jinými slovy, nabídka nic moc, přičemž ceny startují na 369 900 Kč. A to také není nic moc.
Nabídka v autobazarech je pochopitelně jinde, a to jak dostupnými verzemi, tak cenově. S pomocí dat o aktuálních cenách a hodnocením německého TÜV jsme se pokusili dát dohromady poněkud „nečeský”, objektivnější pohled na tento hit českých bazarů. Touto optikou se ternem opravdu být nejeví, neznamená to ale, že byste nemohli nakupovat nebo že byste nemohli koupit dobře, jen je třeba trocha obezřetnost.
Ucházející exempláře druhé generace jsou k mání již od nějakých 25 tisíc korun, zatímco na slušné zástupce třetí generace je třeba okolo 110 tisíc korun. V takové chvíli nicméně získáte maximálně 125 koní, které dostala do vínku limitovaná edice R5. Na tu ale nejspíše nenarazíte - a případně rozhodně nebude stát 110 tisíc -, spokojit se tak budete muset s pásmem od 60 do 110 koní.
V případě druhé generace byla tedy k dispozici i varianta RS, která se pyšnila jedna-čtyřkou doplněnou turbem i kompresorem. Dvojité přeplňování zvedlo výkon na 180 koní, díky čemuž Fabia zvládala až 226 km/h. Toto provedení nicméně bylo k dispozici pouze s dvouspojkovou převodovkou, která vysoký výkon a 250 Nm točivého momentu v dlouhodobém horizontu nezvládá. Pokud tedy zvažujete koupi této varianty, rozhodně si automat DSG řádně prověřte. To je první typické slabé místo.
Na základě německého TÜV Reportu, který je obdobou české technické kontroly, jsou u druhé generace obecně nejspolehlivější atmosférické a tedy v principu jednodušší agregáty. U přeplňované jedna-dvojky nicméně hrozí poškození rozvodového řemene, což poznáte podle rachocení při studeném startu, což je druhé typické slabé místo. Kromě toho jsou rizikové i vstřikovače, které mohou po letech používání prosakovat, a to u prakticky všech motorů, vyskytují se také úniky oleje. Tyto potíže ale nejsou až tak časté.
Dalším slabým místem druhé generace je výfuk, stejně jako třeba zadní světla. U vozů starých devět let a více pak dochází velmi často na praskání pružin a začíná se na nich objevovat i koroze, což je třetí typická slabina. Objevují se také problémy s brzdami, pro které se taktéž zdá být hraniční devítiletý provoz, to jsou ale v případě typu 5J veškerá negativa. U třetí generace je pak vlastně třeba dát znovu pozor hlavně na zmíněný motor 1,2 TSI, respektive na jeho problematické rozvody.
Mimo to se vám může stát, že pořídíte exemplář se špatně nastavenými světly, to je však již snadno napravitelná závada. O trochu hůře je tomu již v případě vyblednutého laku nebo pošpiněné či popraskané kůže. Na druhou stranu nejde o nic, co by vám bránilo být mobilní. Přes tři zmíněné slabiny se tedy nelze divit celkově nadprůměrnému hodnocení, na které Fabia II a III dosáhla v TÜV Reportu ve všech relevantních věkových kategoriích. Platí to přitom hlavně u čtyř- a pětiletých aut, na něž byste se měli zaměřit především, nabízí podle nás nejlepší poměr hodnoty a ceny.



Škoda Fabia druhé generace byla k mání i ve verzi RS, jenž nabízela 180 koní. To však představuje problém pro standardní automat. Foto: Škoda Auto
Třetí generace oproti tomu nabídla maximálně 125 koní, na druhé straně je však spojena s vyšší spolehlivostí. Vozy pak trápí komplikace s motory 1,2 TSI a starší kusy i koroze a praskání pružin. Foto: Škoda Auto
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 7 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 16:32
- Na čele je Filip Salač 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? včera 14:00
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Nová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
před 3 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 4 hodinamiTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
před 6 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 7 hodinamiCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva