Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Svolávací akce připomíná, čím je ve skutečnosti nová Toyota Supra
24.11.2020 | Petr Miler
Nejvíce kritiky na pátou generaci jinak legendárního japonského sporťáku míří proto, že vlastně není japonská. Tak proč Toyota při svolávací akci nechává vyplynout na povrch právě to?
Prakticky již od prvního veřejného odhalení se nová Toyota Supra musí potýkat kritikou. Nejde o to, že by to bylo špatné auto, problémem je příliš úzké propojení s BMW Z4, které nedávno důrazně připomněla dnes největší hvězda Top Gearu. O spolupráci japonské a německé automobilky sice každý věděl od počátku, nikoho ale nenapadlo, jak podobná si obě auta budou. A to se obě strany se po celou dobu vývoje dušovaly, že výsledné produkty budou diametrálně odlišné a stejně jako v jiných případech podobných kooperací dojde jen na sdílení částí techniky.
Supra páté generace tak sice disponuje unikátní karoserií, nicméně jakmile usednete za volant, budete mít spíše pocit, že sedíte v mnichovském voze. To by sice nemuselo být nutně na škodu, neboť s BMW je spojena větší prestiž než s Toyotou, ovšem v tomto konkrétní případě zákazníci touží spíše po japonské atmosféře. Nechtějí sedět v mnichovské výkladní skříni, chtějí mít pocit, že řídí japonský vůz se všemi zvláštnostmi, které jsou jim vlastní. A stejné je to u pohonné jednotky, neboť jakkoliv přeplňovaný třílitrový šestiválec je dobrým motorem, zde mu zkrátka chybí svébytnost.
Že je Supra v podstatě jen převlečený mnichovský stroj, ale nejlépe připomínají oficiální svolávací akce. Ta poslední se týká palivových nádrží 49 aut prodaných v USA, jejichž spáry mohou prasknout. Něco takového pochopitelně představuje značné bezpečnostní riziko, a tak je svolávací akce zcela na místě. Bizarní je, že ač se týká aut Toyoty i BMW, spustili ji jen a pouze Němci. Ti jsou také v oficiálních dokumentech uvedeni jako výrobce Toyoty, jako firma, která kupce Toyot kontaktuje a také jako provozovatel sítě servisů, které na Toyotách zjednají nápravu.
To je jen další voda na mlýn kritikům japonského, vlastně německého vozu, která nám přijde úplně zbytečná. I když je nám jasné, kdo je výrobcem nádrže, kdo je výrobcem auta a kdo umí problematický komponent nejlépe opravit, Toyota by za současné situace měla dělat vše proto, aby se jako výrobce tohoto vozu alespoň chovala. Tj. z popudu BMW sama vyhlásit svolávací akci, sama kontaktovat zákazníky, sama je přivítat ve svých servisech a na pozadí zařídit zbytek.
Něco takového Japonce ale ani nenapadlo - auto vyrobilo BMW (u Magny Stery v Rakousku, aby to nebylo málo komplikované), tak ať si jej Němci svolají, zákazníky kontaktují a naženou je do svých servisů, kde nikoho neznají. Jde se za situace, kdy auto skoro nikdo nekupuje, chovat méně citlivě?

Dokumenty NHTSA přímo uvádí BMW jako výrobce Toyoty Supra. A je to také mnichovská automobilka, která má pod taktovkou celou svolávací akci od kontaktování zákazníků až po řešení problému, Toyotě lze leda zavolat na infolinku. Zdroj: NHTSA
V situaci, kdy se nové Toyotě Supra nedaří hlavně proto, že není považována za Toyotu, je to velmi nešťastné přiznání reality. Foto: Toyota
Zdroj: [https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=20V700000 NHTSA]
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
- Petr Najman a jeho tým se rozešli 21.8.2025
Nejnovější články
Bugatti začalo prodávat hodinky s „šestnáctiválcem”, s největší pravděpodobností stojí víc než váš dům
před hodinouKia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 2 hodinamiTenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
včeraMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
včeraČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva