Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Svolávací akce připomíná, čím je ve skutečnosti nová Toyota Supra
24.11.2020 | Petr Miler
Nejvíce kritiky na pátou generaci jinak legendárního japonského sporťáku míří proto, že vlastně není japonská. Tak proč Toyota při svolávací akci nechává vyplynout na povrch právě to?
Prakticky již od prvního veřejného odhalení se nová Toyota Supra musí potýkat kritikou. Nejde o to, že by to bylo špatné auto, problémem je příliš úzké propojení s BMW Z4, které nedávno důrazně připomněla dnes největší hvězda Top Gearu. O spolupráci japonské a německé automobilky sice každý věděl od počátku, nikoho ale nenapadlo, jak podobná si obě auta budou. A to se obě strany se po celou dobu vývoje dušovaly, že výsledné produkty budou diametrálně odlišné a stejně jako v jiných případech podobných kooperací dojde jen na sdílení částí techniky.
Supra páté generace tak sice disponuje unikátní karoserií, nicméně jakmile usednete za volant, budete mít spíše pocit, že sedíte v mnichovském voze. To by sice nemuselo být nutně na škodu, neboť s BMW je spojena větší prestiž než s Toyotou, ovšem v tomto konkrétní případě zákazníci touží spíše po japonské atmosféře. Nechtějí sedět v mnichovské výkladní skříni, chtějí mít pocit, že řídí japonský vůz se všemi zvláštnostmi, které jsou jim vlastní. A stejné je to u pohonné jednotky, neboť jakkoliv přeplňovaný třílitrový šestiválec je dobrým motorem, zde mu zkrátka chybí svébytnost.
Že je Supra v podstatě jen převlečený mnichovský stroj, ale nejlépe připomínají oficiální svolávací akce. Ta poslední se týká palivových nádrží 49 aut prodaných v USA, jejichž spáry mohou prasknout. Něco takového pochopitelně představuje značné bezpečnostní riziko, a tak je svolávací akce zcela na místě. Bizarní je, že ač se týká aut Toyoty i BMW, spustili ji jen a pouze Němci. Ti jsou také v oficiálních dokumentech uvedeni jako výrobce Toyoty, jako firma, která kupce Toyot kontaktuje a také jako provozovatel sítě servisů, které na Toyotách zjednají nápravu.
To je jen další voda na mlýn kritikům japonského, vlastně německého vozu, která nám přijde úplně zbytečná. I když je nám jasné, kdo je výrobcem nádrže, kdo je výrobcem auta a kdo umí problematický komponent nejlépe opravit, Toyota by za současné situace měla dělat vše proto, aby se jako výrobce tohoto vozu alespoň chovala. Tj. z popudu BMW sama vyhlásit svolávací akci, sama kontaktovat zákazníky, sama je přivítat ve svých servisech a na pozadí zařídit zbytek.
Něco takového Japonce ale ani nenapadlo - auto vyrobilo BMW (u Magny Stery v Rakousku, aby to nebylo málo komplikované), tak ať si jej Němci svolají, zákazníky kontaktují a naženou je do svých servisů, kde nikoho neznají. Jde se za situace, kdy auto skoro nikdo nekupuje, chovat méně citlivě?

Dokumenty NHTSA přímo uvádí BMW jako výrobce Toyoty Supra. A je to také mnichovská automobilka, která má pod taktovkou celou svolávací akci od kontaktování zákazníků až po řešení problému, Toyotě lze leda zavolat na infolinku. Zdroj: NHTSA
V situaci, kdy se nové Toyotě Supra nedaří hlavně proto, že není považována za Toyotu, je to velmi nešťastné přiznání reality. Foto: Toyota
Zdroj: [https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=20V700000 NHTSA]
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 7 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejčtenější články
Kia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
11.4.2025Jen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
11.4.2025Americké přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
12.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
12.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva