Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda Accord v Evropě končí, nadobro. Je to naprostý propadák
24.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pouhých 3 453 prodaných vozů za rok znamená pro evropský Accord jistý konec, nástupce ani nebude.
To, že Honda Accord navzdory svým pronikavým úspěchům třeba v USA nemá v Evropě na růžích ustláno, není nic nového. O tom, že na Starém kontinentu skončí, se mluví už nějaký ten pátek, přesto váhavá vyjádření Hondy nedávala jednoznačné vodítko k tomu, zda a případně kdy máme očekávat další generaci. Mluvilo se o roku 2016 nebo také o „nikdy” a nyní už víme, že pravdou je možnost číslo dvě.
Leon Brannan, šéf britské divize Hondy, která auta této značky také vyrábí (Accord mezi nimi ale není, dováží se z Japonska) to potvrdil kolegům z Automotive News. „Accord doprodáváme a do segmentu už se nevrátíme,” řekl Brannan a nezdá se, že by litoval. Podle něj je dnes střední třída ovládána německými prémiovými značkami a Accord ztrácí půdu pod nohama, pokud přijde na srovnání s BMW řady 3 nebo Mercedesem třídy C.
Nevíme, jestli už u Hondy slyšeli třeba o Volkswagenu Passat, jednoznačně „neprémiovém” modelu střední třídy, který se loni i dostal mezi mezi 10 nejprodávanějších aut i v pozici výběhovky. Brannan na každý pád evidentně nevidí cestu, jak se konkurenci vyrovnat: „Náklady na soutěžení s konkurenty této třídy jsou k pláči,” řekl doslova.
Honda Accord tak v Evropě letos skončí, po dlouhých 38 letech od příchodu první generace na Starý kontinent (rok 1977). Může to být a nejspíše to také bude špatná zpráva pro „odrostlé hondisty”, faktem ale je, že Accord je na trhu propadák a jeho osmá generace v evropském provedení bude možná jednou ceněna jako velká rarita. Loni se v celé Evropě podle čísle JATO Dynamics prodalo pouhopouhých 3 453 aut a také v České republice se Accord probil mezi nejhůře prodávané vozy roku 2014.
Zájem o vůz se zkrátka limitně blíží nule a Honda by musela přijít s něčím podstatně zajímavějším, aby byla ostatním znovu seriozní konkurencí. A asi ani sama nevěří tomu, že by to dokázala. Místo toho má plán vedoucí cestou menšího odporu - svůj jednoprocentní podíl na trzích Evropy (133 268 vozů prodaných v roce 2014) chce pozvednout hlavně s pomocí nového HR-V a faceliftu CR-V.
Na poslední evropský Accord můžete zavzpomínat i s pomocí našeho testu z pradávných let, nebo se také podívat na to, s jakou vervou kdysi vtrhl na český trh. Teď už mu můžeme jen zamávat...
















Poslední evropská Honda Accord v testu z roku 2009
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včeraŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
včeraCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
včeraLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
včeraRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva