Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje
14.2.2019 | Petr Prokopec
Až hrůzu nahání pokus zabrzdit z co nejvyšší rychlosti s Ferrari a Porsche před samým koncem ranveje, za nímž už následuje jen širé moře. Zejména Chris Harris tady ukázal velké srdce.
Již jen pár hodin nás dělí od vůbec prvního víkendu, během kterého zamíří na obrazovky hned dvě motoristické show. V pátek bude již tradičně debutovat další díl The Grand Tour, kde se v rámci šesté epizody třetí série dočkáme výletu Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye do Číny. My si ovšem dnes hodláme posvítit hlavně na nedělní debut, tedy na první epizodu šestadvacáté série Top Gearu. Ta bude šita dle klasického formátu, pročež dostaneme test Suzuki Ignis a hvězdného hosta Jamese Marsdena.
Většinu stopáže ale bude okupovat srovnání dvou netypických „kombíků”, jimiž samozřejmě nejsou Škoda Octavia a Hyundai i30 s litrovým tříválcem pod kapotou. Matt LeBlanc zvolil Ferrari GTC4Lusso, zatímco Chris Harris usedl za volant Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. Tito dva praktičtí zástupci italské a německé značky se pak zúčastní vskutku zajímavého srovnání, jež spočívá nejprve v dosažení co nejvyšší možné rychlosti a poté v následném brzdění.
Daný úkol na první pohled vypadá jednoduše, zvláště když jako místo klání byla zvolena letištní ranvej. Podstata je ale jinde - smyslem je dosáhnout co nejvyšší rychlosti, tedy zabrzdit na poslední chvíli před koncem ranveje. Ta navíc není zrovna běžná, hned ze tří stran je lemována mořem. Dvojice moderátorů totiž zamířila do norského Molde, kde byla 2 220 metrů dlouhá ranvej vybudována na okraji města na jednom ze šelfů. Nejde tedy zrovna o nejbezpečnější místo na světě, a to ani pro letadla, ani pro automobily.
Pokud by vás zajímalo, kdo toto srovnání vyhraje, pak rovnou můžeme zmínit, že LeBlanc zvládne s Ferrari dosáhnout rychlosti 285 km/h, zatímco Harris se s Porsche rozjede „pouze“ na 265 km/h. Je to však on, kdo více ohromí, neboť Panamera skončí opravdu jen malý kousek od poslední bariérou mezi ranvejí a nepříjemnou koupelí. Je přitom třeba dodat, že Němec je o poznání obéznější než Ital.
Nic bližšího k první epizodě nového Top Gearu nemůžeme dodat, zmínit však lze, že v plném proudu je již natáčení sedmadvacáté série. Té se již LeBlanc nezúčastní, pořad se rozhodl na vlastní přání opustit. Spolu s ním pak byl odejit i Rory Reid, přičemž jejich místa zaujmou Freddie Flintoff a Paddy McGuinness. Ti zatím mnoho nadějí i nadšení nevzbuzují, první zmíněný si pak navíc aktuálně vysloužil další palce dolů.
Flintoff totiž se štábem zamířil do Mansfieldu, kde se zúčastnil rallye napříč centrem města. Přitom usedl za volant Subaru Brat, modifikovaný japonský pick-up ze 70. let minulého století ale zjevně byl nad jeho síly. Při druhém průjezdu tak Flintoff naboural do konstrukce místního tržiště, které poškodil, stejně jako vůz. Ke zraněním ale naštěstí nedošlo, Subaru zůstalo i po nárazu provozuschopné.
K podobným událostem dochází při natáčení motoristických pořadů vcelku pravidelně, ostatně třeba takový Hammond by mohl vyprávět. A to nejen o své nehodě s Rimacem Concept_One, havarovat totiž bude i v nadcházející epizodě The Grand Tour. Ovšem jeho reputace je někde zcela jinde než ta Flintoffova - a dle toho je i jakýkoliv incident vnímán jinak - na jedné straně jako zdroj pobavení, na druhé jako ostuda.
Flintoff tedy míří do Top Gearu s aurou nepříliš schopného řidiče. To není zrovna ideální kompozice pro start nové kariéry. Je tedy dost možné, že se spolu s Paddym McGuinnessem dočká takového odmítnutí a nenávisti, jako svého času Chris Evans. Je přitom otázkou, co by BBC dělala poté - zda poslala Top Gear definitivně k ledu či hledala (další) nové moderátory.











První epizoda nového Top Gearu nám přinese zajímavé srovnání Ferrari GTC4Lusso a Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. Níže se pak můžete podívat i na havárii Freddiho Flintoffa, stejně jako na upoutávku na konkurenční The Grand Tour
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejčtenější články
Špatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
22.7.2025Škoda dál počítá s elektrickými novinkami, i když ostatním způsobují tolik problémů. Její Epiq nabídne leda „epickou“ cenu
22.7.2025Poslednímu moderátorovi Top Gearu ukradli vzácné BMW, které vlastní 19 let. Fanoušci mu ho našli dřív, než si policisté dojedli koblihy
22.7.2025Ještě hůř: Mercedes už na elektromobily v USA ani nebere objednávky a zastaví jejich výrobu, i když je přímo tam vyrábí
22.7.2025Nové Audi A5 je tak nepřesvědčivé, že v testech dostává nakopáno nejen od 6 let starého BMW, ale i od mainstreamu
22.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva