Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hybridní Škoda Superb selhala v losím testu, i když v něm běžné modely excelují
29.5.2020 | Petr Prokopec
Velmi nepřesvědčivé chování předvedl v losím testu Superb iV. Zatímco ten běžný zvládne mezi kužely projet i osmdesátkou, plug-in hybridní nedává ani tempo o 10 km/h nižší.
Škoda loni s velkou slávou odstartovala elektrifikaci svého portfolia. Prvními vlaštovkami bylo Citigo, jež zcela přišlo o spalovací motor, a Superb, který si jej sice ponechal, automobilka jej ale doplnila elektrickým agregátem. Cílem samozřejmě nebylo nic jiného než snížení emisí, neboť malý elektromobil dle Evropské unie neprodukuje žádné a do statistik je se svou nulou započítáván vícekrát. Plug-in hybridní Superb pak sice má na kontě až 35 laboratorních gramů CO2, ovšem i taková hodnota flotilovému průměru automobilky výrazně pomáhá.
Realita je samozřejmě jinde, ale na tu se v Bruselu nehraje. Hmotnost Škody Superb iV totiž činí 1 677 kilogramů, což oproti verzi osazené pouze 1,5litrovým čtyřválcem představuje nárůst o více než 200 kilogramů. Baterie o kapacitě 13 kWh přitom můžete vyčerpat relativně rychle, načež se vůz bude dále spoléhat už jen na jedna-čtyřku se 156 koňmi. A ta rozhodně v té chvíli nebude spalovat pouze 1,5 litru na 100 kilometrů, místo toho budete rádi, když zůstanete na jednociferné hodnotě.
Na tomto hrobě ale nejspíše již nemá smysl plakat, tedy alespoň prozatím. Přesuneme se tedy k jinému problému hybridizace Škody Superb, kterým je zhoršená ovladatelnost. Ta vyšla najevo díky losímu testu provedeným švédským Světem techniky, tedy magazínem Teknikens Värld. Český kombík nezvládl projet bezproblémově mezi kužely ani rychlostí 70 km/h, takže dostal nedoporučující hodnocení. Totéž se týkalo i spřízněného Volkswagenu Passat GTE.
Německý vůz si sice vedl o trochu lépe, nicméně v jeho případě jsme překvapeni možná ještě více. S plug-in hybridním provedením značka počítala již od počátku, uzpůsoben mu tak mohl být už primární vývoj. Ovšem i tak je zjevné, že kila navíc Passatu neprospěla. Stejně jako u Škody chování ovlivnila vysoká nedotáčivost na vjezdu a přetáčivost na výjezdu. Losí test tak bez výraznějších problémů zvládl při maximální rychlosti 70 km/h.
Oba koncernové vozy jsou tak dalece za konkurencí, neboť v případě Mercedesu třídy C lze mezi kužely projet tempem 74 km/h a takový Peugeot 508 je na tom se 78 km/h dokonce ještě lépe. Otázkou samozřejmě je, zda jde o hybridní verze či nikoliv, v tomto zůstal magazín Teknikens Värld tajemný. Pro srovnání, ryze benzinová Škoda Superb je výrazně lepší než hybrid, jak můžete sami vidět níže.
Znamená to tedy jediné. Automobilky kvůli nesmyslnému tlaku EU, který klimatu stejně neprospěje, přichází s verzemi, které jsou po stránce ovladatelnosti horší než zbytek portfolia. Stát vás ovšem bude o 120 tisíc korun více než Superb 1,5 TSI osazený taktéž automatem, navíc sedmistupňovým a nikoliv pouze šestistupňovým. Kdo je tady vítězem, opravdu nevíme.


Škoda Supeb iV v losím testu zrovna neválela


Totéž platí také o Volkswagenu Passat GTE
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
3.11.2025
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
3.11.2025
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
3.11.2025
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
3.11.2025
A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
4.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
