Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hybridní Škoda Superb selhala v losím testu, i když v něm běžné modely excelují
29.5.2020 | Petr Prokopec
Velmi nepřesvědčivé chování předvedl v losím testu Superb iV. Zatímco ten běžný zvládne mezi kužely projet i osmdesátkou, plug-in hybridní nedává ani tempo o 10 km/h nižší.
Škoda loni s velkou slávou odstartovala elektrifikaci svého portfolia. Prvními vlaštovkami bylo Citigo, jež zcela přišlo o spalovací motor, a Superb, který si jej sice ponechal, automobilka jej ale doplnila elektrickým agregátem. Cílem samozřejmě nebylo nic jiného než snížení emisí, neboť malý elektromobil dle Evropské unie neprodukuje žádné a do statistik je se svou nulou započítáván vícekrát. Plug-in hybridní Superb pak sice má na kontě až 35 laboratorních gramů CO2, ovšem i taková hodnota flotilovému průměru automobilky výrazně pomáhá.
Realita je samozřejmě jinde, ale na tu se v Bruselu nehraje. Hmotnost Škody Superb iV totiž činí 1 677 kilogramů, což oproti verzi osazené pouze 1,5litrovým čtyřválcem představuje nárůst o více než 200 kilogramů. Baterie o kapacitě 13 kWh přitom můžete vyčerpat relativně rychle, načež se vůz bude dále spoléhat už jen na jedna-čtyřku se 156 koňmi. A ta rozhodně v té chvíli nebude spalovat pouze 1,5 litru na 100 kilometrů, místo toho budete rádi, když zůstanete na jednociferné hodnotě.
Na tomto hrobě ale nejspíše již nemá smysl plakat, tedy alespoň prozatím. Přesuneme se tedy k jinému problému hybridizace Škody Superb, kterým je zhoršená ovladatelnost. Ta vyšla najevo díky losímu testu provedeným švédským Světem techniky, tedy magazínem Teknikens Värld. Český kombík nezvládl projet bezproblémově mezi kužely ani rychlostí 70 km/h, takže dostal nedoporučující hodnocení. Totéž se týkalo i spřízněného Volkswagenu Passat GTE.
Německý vůz si sice vedl o trochu lépe, nicméně v jeho případě jsme překvapeni možná ještě více. S plug-in hybridním provedením značka počítala již od počátku, uzpůsoben mu tak mohl být už primární vývoj. Ovšem i tak je zjevné, že kila navíc Passatu neprospěla. Stejně jako u Škody chování ovlivnila vysoká nedotáčivost na vjezdu a přetáčivost na výjezdu. Losí test tak bez výraznějších problémů zvládl při maximální rychlosti 70 km/h.
Oba koncernové vozy jsou tak dalece za konkurencí, neboť v případě Mercedesu třídy C lze mezi kužely projet tempem 74 km/h a takový Peugeot 508 je na tom se 78 km/h dokonce ještě lépe. Otázkou samozřejmě je, zda jde o hybridní verze či nikoliv, v tomto zůstal magazín Teknikens Värld tajemný. Pro srovnání, ryze benzinová Škoda Superb je výrazně lepší než hybrid, jak můžete sami vidět níže.
Znamená to tedy jediné. Automobilky kvůli nesmyslnému tlaku EU, který klimatu stejně neprospěje, přichází s verzemi, které jsou po stránce ovladatelnosti horší než zbytek portfolia. Stát vás ovšem bude o 120 tisíc korun více než Superb 1,5 TSI osazený taktéž automatem, navíc sedmistupňovým a nikoliv pouze šestistupňovým. Kdo je tady vítězem, opravdu nevíme.


Škoda Supeb iV v losím testu zrovna neválela
Totéž platí také o Volkswagenu Passat GTE
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 3 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus