Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ikonické BMW M3 s motorem 5,0 V10 je ďábelský stroj. A může být váš, je prý jediný takový
18.1.2022 | Petr Miler
Na jedné straně adorované auto, na té druhé adorovaný motor postavený s využitím know-how z Formule 1. Co když se obojí dá dohromady? Na výsledek se díváte a nejen to, můžete si jej koupit, vlastně ne až tak draho.
Pro většinu lidí je 343 koní atmosférického šestiválce pod kapotou BMW M3 E46 dostatečná porce. Jiní můžou ocenit jeho zvuk, další zase vyváženost, charakter či provozní efektivitu. Důvodů, proč chtít sériovou M3 E46 je spousta, a tak není divu, že když už ji lidé mají, obvykle se nepouští do drastických úprav. Ovšem, jsou tu i výjimky.
Někteří lidé prostě chtějí víc, a to i po tomhle dodnes výjimečném a stále více ceněném autě. Možností, jak jej posunout dále, není mnoho, nakonec i ikonická M3 CSL jen cizelovala stejný základ. To ale neznamená, že neexistují. Opak ukazuje vůz, který si můžete prohlédnout níže a který na první pohled vypadá jako sériová M3 E46. Hned na ten druhý je ale patrné, že pod kapotou má trochu jiné zvíře - pětilitrovou V10 z M5 E60 s kořeny ve Formuli 1.
Auto není žádná domácká stavba, ale dílo nizozemské firmy, která se specializuje na servis BMW. Je to tedy tak trochu reklamní projekt, aby ukázala, co všechno dovede. Trochu litujeme, že vzala motor spojený s automatem SMG a nikoli verzi s manuální převodovkou, když to ještě šlo, holt ale nemůžeme chtít příliš. I tak je výsledkem ďábelská kombinace - návyková V10 s 507 koňmi a 520 Nm vpředu a náhon vzadu, to všechno v malém autě, které je dodnes vyzdvihováno pro své jízdní vlastnosti schopné zvládnout přesvědčivě silnici i okruh.
Autoři přestavby se navíc zcela nevzdali komfortních prvků, třebaže auto je v tomto směru někde na pomezí. Má plně silniční homologaci a může dostat další komfortní prvky jako vyhřívané sedačky potažené černou kůží, může ale posloužit jako okruhový speciál a zbylých komfortních prvků se zbavit. Motor má prý sériovou řídící elektroniku, takže si se servisem poradí každý dealer BMW, a pod volantem jsou standardní přístroje z M3 E46, jen byly překalibrovány na desetiválcový motor. Jediné místo, kde by mohl trochu nastat problém, je fyzický servis motoru - pod kapotou opravdu není místa nazbyt a leckterý servisní úkon bude oproti standardnímu šestiválci složitější zejména z tohoto důvodu.
Tohle auto je aktuálně na prodej za 74 999 Eur, tedy současným kurzem 1,83 milionu korun. Není to málo, uvážíme-li ale dnešní ceny hezkých M3 E46, kolik stojí všechny věci nezbytné pro stavbu něčeho takového (a jak složité muselo být dát je dohromady), není není to nijak nesmyslně vysoká suma. Auto je po přestavbě prakticky nejeté, takže jde svým způsobem o nový vůz. Nebo aspoň nově poskládaný a podle toho vypadá. Je to jistě zboží pro extrémistu, podle autorů je to ale světový unikát a i tak je třeba na jeho cenu hledět.
















Desetiválec vypadá, jako by sem patřil, kupodivu se pod kapotu subtilní M3 46 vejde velmi dobře. Jak tohle auto jezdí, si netroufáme odhadovat, po složení kupní ceny to ale můžete zkusit sami. Klidně i v ČR, auto je po úpravách legálně přihlášené do provozu v Nizozemsku, a tak to půjde i zde. Foto: Procar BMW Specialist Zwolle, publikováno se souhlasem
Zdroj: AutoScout24
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 9 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 11 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva