Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí
11.12.2019 | Petr Prokopec
Vzít velký kombík, napěchovat do něj motor 5,0 V10 a přidat mu dvě turba zní jako recept na dokonalé auto. Právě takovou image toto Audi má, nostalgie ale někdy zakaluje úsudek.
Nostalgie je velkém nepřítelem zdravého rozumu. Pokud nám něco přiroste k srdci, odmítáme věřit tomu, že by cokoliv jiného mohlo být lepší. Platí to beze zbytku také v automobilovém sektoru, zvláště pak u aut, která jsme před mnoha lety milovali, ovšem jež v mezičase byla nahrazena novými generacemi. Ty jsou dle soudobých trendů mnohem agresivněji stylizované, přičemž pod kapotou sází především na downsizing. Řadě lidí přitom právě tyto důvody stačí k tomu, aby o modernu ani nezavadili pohledem a místo ní nadále vychvalovali „dinosaury“.
Skutečně ale nová auta svým protějškům nesahají ani po kotníky? To se rozhodl zjistit Mat Watson z britského Carwow. Před nedávnem vyzkoušel zcela novou generaci Audi RS6 Avant, a proto neodolal a nově naskočil za volant generace C6. Jde o to provedení über-kombíku, jež se pod kapotou pyšnilo pětilitrovým desetiválcem. Oproti výchozímu Lamborghini Gallardo však agregát dostal do vínku ještě dvojité přeplňování.
V řeči čísel to znamená, že výkon motoru vylétl na 580 koní, za nejnovější generací tedy jedenáct let starý model zaostává pouze o 20 ořů. Ještě blíže jsou si však oba vozy v rámci zavazadlového prostoru, který standardně pobere pokaždé 565 litrů. Pokud se však zadní sedadla sklopí, je na tom již novinka o trochu lépe (1 680 versus 1 660 l). Kde však opravdu boduje, to je prostor na zadních sedadlech, za čím stojí protažení rozvoru z 2 846 milimetrů na 2 929 mm.
Díky větším dimenzím i onomu agresivnějšímu designu nové Audi RS6 Avant vypadá skutečně jako pravověrný sporťák, jenž dokáže vyčuhovat z davu i mezi záplavou italských exotik, zatímco starší generace ovládá umění nenápadně zmizet pomalu i na liduprázdném parkovišti. Jen všudypřítomná loga, větší litá kola ukrývající se pod napumpovanými blatníky a dvojice mohutných - a především pravých - koncovek výfuku naznačují, že jde o cosi mimořádného.
Zda je vám bližší ten či onen směr, se musíte rozhodnout sami. V případě jízdních vlastností ale nejspíše není o čem mluvit, neboť desetiválcová jednotka boduje v podstatě jen zvukovým doprovodem. Sprint na stovku za 4,2 sekundy je sice omračující, zvláště u tak starého a navíc dvoutunového kombíku, ovšem novinka je ještě rychlejší. Kromě toho však dokáže být také úspornější, a to nejenom na papíře.
Právě mnohem větší šíře talentů nakonec dle Mata staví novinku nad někdejší sen mnoha otců rodin, který sice lze považovat za balistickou raketu s batohem na zádech, ovšem v tom dobrém i zlém ohledu. Kombinace objemného motoru a pohonu všech kol, který přitom nedokáže favorizovat zadní nápravu tak jako u nové verze, totiž stála za posunutím jednotky až před přední nápravu. Očekávat tedy můžete větší nedotáčivost.
Dalším a nakonec možná i nejpodstatnějším faktorem jsou provozní náklady. A nyní nemluvíme o spotřebě, která je vysoká v případě obou aut. Starší RS6 používá mnohem exotičtější techniku, která jednak není prověřená řadou modelů najíždějících i statisíce kilometrů. A jednak byla vyráběna v mnohem menších sériích. Pokud se vám tedy něco porouchá na onom úchvatném, dvakrát přeplňovaném desetiválci, může vás oprava snadno vyjít dráž než koupě jiného ojetého exempláře.
Suma sumárum lze říci, že Audi RS6 Avant generace C6 zůstává i dodnes velmi působivým a schopným vozem. Nicméně pouze nostalgici budou tvrdit, že je lepší než moderní provedení C8, které přesedlalo na čtyřlitrový osmiválec. Pokud vás tedy dosud odrazovaly řeči o downsizingu, můžete nyní s klidným svědomím hrábnout do kapsy. Chybu totiž opravdu neuděláte, jakkoliv budete muset sáhnout hlouběji než před 11 léty a smířit se s tím, že pod kapotou nemáte motor od Lamborghini.












Mat Watson otestoval postarší Audi RS6 Avant a zjistil, že nostalgie často zakaluje zdravý úsudek
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
před 9 hodinamiNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
dnesNovému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre GoPro Grand Prix of Aragon 11:55
- Další vítězství Michaela Dunlopa včera 17:46
- Twiny vyhrál Michael Dunlop, 18. Dokoupil 3.6.2025
- Vítězem Stocků Harrison 3.6.2025
- MotoGP míří do Aragonu 3.6.2025
Nejnovější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty umí překvapit i problematickými kusy. Ty ale nakonec jen podtrhují jeho výjimečnost
před 5 hodinamiŠéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
před 6 hodinamiZájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
před 8 hodinamiŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
před 9 hodinamiVyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.05. 20:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.05. 13:30 - pavproch
- Politický koutek 06.05. 12:42 - jerry
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.05. 12:19 - delphin
- Rychlodotazy 06.05. 08:55 - jerry
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.04. 15:32 - pavproch
- BMW Divize 06.04. 10:30 - pavproch
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 06.04. 08:37 - Prong1994