Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaguar postaví po 50 letech šest nových závodních E-Type Lightweight
14.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Mezi roky 1963 a 1964 mělo vzniknout osmnáct lehkých modelů E-Type, k zákazníkům se jich ovšem podívalo jen dvanáct. Tento rest hodlají Britové napravit.
Ačkoli uběhly již desítky let od chvíle, kdy se světu představil původní E-Type, je to stále právě tento model, který je symbolem značky Jaguar. Pokud byste si dnes chtěli pořídit právě E-Type jako nový, nemusíte hledat stoj času a stačí se zastavit ve společnosti Eagle, která se již od roku 1982 věnuje restaurování klasických Jaguarů. Jenomže nikdy to nebude tak docela ono, originál u ní prostě nedostanete ani kdybyste se na hlavu stavěli.
Pokud si občas přejete, aby se vrátila léta dávno minulá a vy jste si mohli koupit auto, jenž kdysi uchvacovalo svět, pak vás možná potěší nějnovější plán samotného Jaguaru. Britská automobilka se rozhodla, že na svět přivede ještě dalších šest kusů této klasiky v závodní specifikaci, které v první polovině šedesátých let navzdory slibům nevyrobila. Takové skutky vítáme, neboť se nestává běžně, aby se někdo vydával zpátky do tak dávné minulosti a srovnával účty.
Vyrovnáním manka je Lightweight Jaguar E-Type, který má přesně odpovídat původnímu závodnímu vozu, jenž čelil na Le Mans rivalům z Maranella. Pochlubí se tak celohliníkovým řadovým šestiválcem o objemu 3,8 litru i hliníkovou karosérií. Oproti klasickému silničnímu modelu se každý z nově vyrobených kusů bude vyznačovat také na minimum „oholeným“ interiérem, absencí chromovaných nárazníků a dalších podobně zbytečných dekorů, což vyústí ve 114kilogramový úbytek hmotnosti. Kromě toho implantuje i originální označení podvozku, které před padesáti lety nebylo využito.
Dosud nepadla zmínka o ceně. S ohledem na náročnost výroby a exkluzivitu se rozhodně nedá počítat s žádnou koupí století. Nebo počkat, možná ano, ovšem pouze pokud jste multimilionářem, který hledá další způsob, jak zhodnotit vložené finanční prostředky. Dobře udržované kusy s ověřeným rodokmenem z Le Mans vycházejí podle předpovědí zhruba na pět milionů liber, tedy přes 168 milionů korun.





Závodní E-Type z šedesátých let se dočká doplnění původně naslibované produkce. Kvůli důrazu na originalitu bude cena každého kusu astronomická
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
