Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací
25.5.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Přejete si občas, aby se vrátila léta dávno minulá a vy jste si mohli koupit auto, jenž kdysi uchvacovalo svět? Pak byste měli vyrazit do firmy Eagle.
Ačkoli uběhly již desítky let od chvíle, kdy se světu představil původní E-Type, je to stále tento model, který je symbolem značky Jaguar. Pokud byste si dnes chtěli pořídit právě E-Type jako nový, nemusíte hledat stoj času, stačí se zastavit ve společnosti Eagle. Ta se již od roku 1982 věnuje restaurování klasických Jaguarů, po téměř třiceti letech na trhu se ale rozhodla přijít s vozem vlastní výroby. Svému zaměření ale zůstala věrná, jde totiž o model více než inspirovaný klasickým E-Typem.
Reinkarnaci téměř 50 let staré klasiky z pera Malcolm Sayera říkají u Eaglu nečekaně E-Type, k tomuto označení ale přidávají ještě slova Lightweight a Speedster. Nemusíte být skvělými angličtináři, abyste pochopili, že jde o lehčí (váží jen 1 008 kilogramů) provedení E-Typu bez pevné střechy i klasického čelního skla. Původně byl tento vůz vyroben jako jedinečná specialitka pro náročného amerického zákazníka, nakonec se ale u Eaglu rozhodli pro výrobu větší série a nabídnout tento vůz všem.
„Novinka” se krom své klasické karoserie a nízké hmotnosti vyznačuje použitím řadového šestiválce o netradičním objemu 4,7 litru, který dodává vozu až 231 kW (310 koní) výkonu a 460 Nm točivého momentu. S tímto přídělem a manuální pětistupňovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a dosáhne rychlosti přesahující 160 mil v hodině (258 km/h). Je tak nejen lehčí, ale i rychlejší než původní E-Type a jeho výrobce neopomněl dodat, že poměr výkonu a hmotnosti je srovnatelný třeba s Porsche 911 Turbo.
Britský orel ale není jen lehký a relativně výkonný. Jeho podvozek využívající dvojitých lichoběžníkových ramen, nastavitelných tlumičů a stabilizátorů se jeví být velmi sofistikovaný a podobně lze hovořit o brzdové soustavě. Čtyři vrtané kotouče „okusované” čtyřpístkovými třmeny jsou nesporně solidní výbavou, která snadno zpomalí rotaci leštěných 16" kol z lehkých slitin.
Pokud vás toto dílo zaujalo, šetřete si obdiv na 22. června, kdy bude v celé své kráse vystaveno na londýnském Salon Prive. Také tam bude oznámena jeho cena, jež bude zřejmě jeho největším nedostatkem...
Eagle E-Type Lightweight Speedster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 9 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 10 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva