Jak znovu vynalézt kolo: i toto jsou dnes voliče automatických převodovek

 | 21 příspěvků | 18.1.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Paragán

Popravdě řečeno nevidím dův.. | 18.1.2017 10:35reagovat
avatar

Popravdě řečeno nevidím důvod, proč to jakkoli měnit. Elektronické to být může a stejně to může být normální volič. BMW z toho ještě jde, Merkl mi přijde být zbytečně staromódní. Už kolečko Jagu/LR je nesmysl a zbytek ani nemluvě. Hlavně tlačítka jsou šílená, otáčet se třeba na silnici s Astonem je o nervy...

Nepřihlášený

Za me ideal v jaguaru, jse.. | 18.1.2017 10:44reagovat
avatar

Za me ideal v jaguaru, jsem s tim naprosto spokojeny, poté klasicky volič, ktery se pohybuje zepředu dozadu. Naopak volič Bmw, ktery se porad vrací na stejne misto mi přijde chaoticky. Tlačítka taky zádný problem, kdyz vam zářivě sviti, co mate zařazeno, tak co je s tim za problem. Volič Mercedesu jsem si dlouho nemohl zvyknout, ale ne to takové řešení starých Amerikan

Nepřihlášený ZK

Dost se mi líbil ten co má.. | 18.1.2017 10:59reagovat
avatar

Dost se mi líbil ten co má Mercedes a Tesla, sice zpátečka občas skočila na jeden pohyb nahoru, občas na dva pohyby, ale to je asi o tréninku. Ani ten hříbeček v Nissanu Leaf nebyl špatnej, ale je to zvyku. Nicméně klasickej volič je jednoduše dostačující, třeba ve VW autech. Některý výrobci na to stavěj design interiéru :D

Nepřihlášený fela

Štyri posledné autá som ma.. | 18.1.2017 11:01reagovat
avatar

Štyri posledné autá som mal/mám s automatickou prevodovkou. Všetky mali/majú klasickú páku na tuneli. Radšej by som však privítal tlačidlá niekde inde, aby tunel mohol byť prázdny a nič by tam nezavadzalo. Predsa len - človek zaradí a väčšinu času je páka v jednej polohe (ak nerátame pohyb na parkovisku, atď)...

Nepřihlášený asd

To je zase hloupý a smyšle.. | 18.1.2017 11:21reagovat
avatar

To je zase hloupý a smyšlený článek. Ovládání automatické převodovky tlačítky je skoro stejně staré jako automatická převodovka. V padesátých letech to bylo v US běžné. A u autobusů to je běžné dodnes.

Ve východním bloku to tak měla řešené třeba Čajka, tudíž se dá říct že většina aut s automatickou převodovkou z východního bloku měla tlačítka :-).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honzal

Jen k umístění řazení pod.. | 18.1.2017 11:26reagovat
avatar

Jen k umístění řazení pod volantem. V padesátých a šedesátých letech měla většina vozů řazení mechanické převodovky pod volantem. Já jsem později jezdil s Wartburgem a řazení pod volantem bylo velice přijemné.

Honzal

Nepřihlášený pedro

Reakce na: To je zase hloupý a smyšle.. | 18.1.2017 11:51reagovat
avatar

U autobusů MHD starých 30 let možná. Ale moderní autobusy tlačítko určitě nemají.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Driver

První hledisko je zvyk. Li.. | 18.1.2017 12:02reagovat
avatar

První hledisko je zvyk. Lidi si zvykli na něco a vše ostatní nenávidí. Extrém jsou tlačítka- všichni je pomlouvají, protože na to nejsou zvyklí.

Popravdě tlačítka mají výhodu, že se dá z libovolné pozice zvolit přímo libovolná jiná, a není třeba projít po definované dráze všechny pozice okolo. Čili to je nejrychlejší.

Druhá rovina je ergonomie. Ergonomicky je potřeba mít zadávání na dosah a přehledně. Né že v Mercedesu nevididíte přes volant, v Lambu byla zpátečka vlevo a zbytek vpravo... Otočný volič ala "hlasitost rádia" sice zase má nešvar, že musíte procházet po dráze, ale ergonomicky nemusíte na klávesnici nic hledat. Otáčíte, až najdete! A nemůžete nic přehlédnout jako na klávesnici, kde to hledáte a pořát přehlížíte, díky stresu...

Třetí rovina je standart. Je ideální, že v různých vozech je to stejné či velmi podobné, a nemusíte nic hledat, čili i když to nebude ideální, někdo ocení, že to je standardizované.

Poslední problém je kreativita. Úspěch golfa kromě jiného byl v jeho třídě v tom, že byl naprosto jednoduše ergonomicky vymyšlený. Nemuseli jste nic hledat. To i v případě posledních DSG. V životě jste to neviděli, sednete, a jedete. Naproti tomu některé kreativní provedení některých aut, je tak šílené, že i když to máte tři roky, furt Vás to rozčiluje a nezvyknete si...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lol

Reakce na: U autobusů MHD starých 30.. | 18.1.2017 12:06reagovat
avatar

Vsadíš se? http://static.bmhd.cz/data/bmhd-aktuality/img/2014/2014-05-2 7-sol_p.jpg

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: U autobusů MHD starých 30.. | 18.1.2017 12:18reagovat
avatar

Jestli tu mám rok 2017 správně, tak busů s řazením tlačítky jezdí plno. Zrovna včera jsem jedním jel a byl koupený jako nový před 2 roky, ne 30 (to nebyl ani prototyp) :).

Nepřihlášený

Reakce na: Vsadíš se? http://static.b.. | 18.1.2017 12:24reagovat
avatar

Odkaz není funkční (mezera navíc), doporučuji používat zkracovače, tam je menší šance na zalomení a vidí to i laik https://goo.gl/BGOAxV

Nepřihlášený

Reakce na: První hledisko je zvyk. Li.. | 18.1.2017 12:33reagovat
avatar

Tlačítka mají problém v tom, že je neodlišíš. Zatímco velkou páku/joystick v interiéru nahmatáš a odřadíš po paměti, nahmatávat někde tlačítko a přemýšlet, jestli je to to správné je fakt super. V tomhle mi přijde nejlepší Mercedes, sice na tu páčku nevidím, ale to není potřeba. Hýbat do dvou směrů s ní zvládnu i po paměti, tlačítko je na ní jedno, to taky nahmatám rychle a vůbec nemusím dávat ruku z volantu, nebo hledat pohledem. Jako bonus volné místo uprostřed.

Ale zvyknout se dá na všechno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: Tlačítka mají problém v to.. | 18.1.2017 13:52reagovat
avatar

K té poslední větě: To je právě to nejhorší, na něco si zvykat - pak člověk přesedne do něčeho jiného a v lepším případě s tím neodjede, a v tom horším způsobí nějakou nehodu, protože návyky prostě nejdou změnit ze dne na den nebo z hodiny na hodinu.

Právě proto vzniklo jednotné standardní ovládání, které se prostě z principu měnit NEMÁ (a už vůbec ne proto, aby nějakej managor ušetřil pár centů na hodně špatným místě). Jak by to asi vypadalo, kdyby každý auto mělo třeba brzdu na jiným místě jak se to konstruktérovi zrovna hodilo, to je asi každýmu jasný - a přitom je to úplně ten samej případ!

Nepřihlášený Abre

Reakce na: Tlačítka mají problém v to.. | 18.1.2017 14:42reagovat
avatar

Presne, s klasickym volicem menim za jizdy D/S/M po pameti, nemusim sklouznout pohledem do interieru. To uz neni jen o zvyku, ale i o bezpecnosti.

Nepřihlášený Standa

Tlačítka vám vaděj, že odv.. | 18.1.2017 15:50reagovat
avatar

Tlačítka vám vaděj, že odvádějí pozornost? A co potom to nesmyslně módní ovládání dotykovým displejem? Móda z Číny... zakázal bych to, protože každej kšiltovka pak za jízdy čumí na display a ne před sebe. Policie se nestačí divit nárůstu nehod, kdy vozidlo z "neznámých" důvodů přejelo do protisměru...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: Tlačítka vám vaděj, že odv.. | 18.1.2017 19:03reagovat
avatar

Když už teda odvádíte pozornost jiným směrem, displeje do auta nepatří taktéž, a to už jsem tu také v jiných diskusích uváděl. Pro světlocitlivé lidi je jet s jakýmkoliv displejem v noci doslova utrpení, a to je těch lidí docela dost velká skupina a jen se o tom radši moc nemluví (prakticky každý alergik, protože to souvisí). Jediný správný displej je tak žádný displej, ještě akceptovatelný displej je vypnutý displej (úplně vypnutý, ne jen ztlumený jas).

Ale abych se vrátil k tématu - nejde o to jestli tlačítka i displeje vadí mě, ale o to, že se kvůli úspoře pár centů na velmi nevhodném místě kašle na zavedené standardy a pravidla oborů, která platila léta a existují (ta pravidla) z velmi dobrých a praktických důvodů - a tento přístup je celý velmi velmi špatně principiálně. Svědčí to o tom, že tu práci dnes dělají lidé a řídí rádoby manažeři, kteří té práci ve skutečnosti nerozumí a prosazují hlavně svoje osobní zájmy.

Nepřihlášený El Carlos

Si nemůžu pomoct, ale na žád.. | 18.1.2017 19:05reagovat
avatar

Si nemůžu pomoct, ale na žádné fotce nevidím tolik zmiňované "L" a ani nějak nevím, k čemu že by mělo fungovat... jezdil jsem už s automaty řady značek, ale "L" jsem ještě nepotkal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený asd

Reakce na: Si nemůžu pomoct, ale na žád.. | 18.1.2017 19:34reagovat
avatar

L je zkratka pro LOW. Učel je mít větší krouťák , např. když potřebuju někoho vytahnout třeba ze škarpy, chci vyjet pruký kopec (zledovatělý) apod.

Funguje to tak, že zůstane zařazená jednička a auto nepřeřadí výš (vesměs u klasických automatu) a nebo motor drží vyšší otáčky než "přeřadí" (CVT).

Řekl bych, že je to běžnější než různé "S" módy nebo možnost manuálního řazení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený El Carlos

Reakce na: L je zkratka pro LOW. Učel.. | 18.1.2017 21:23reagovat
avatar

Děkuji za objasnění. :)

Mě se to doteď fakt nějak vyhlo. V rodině máme 4 automaty (Škoda, Kia, Mazda, Opel, BMW) i když k tomu přičtu jim auta předcházející nebo to, co jsem vystřídal v práci a u kamarádů, tak marně vzpomínám na jediný případ s "L", zato snad všechny mají "S" a možnost ručního přeřazování.

Nepřihlášený Stanley

I můj 5 letý syn ví ,že co.. | 19.1.2017 06:58reagovat
avatar

I můj 5 letý syn ví ,že co znamenají písmena P D N R a je i vědom ,že když špatně nevolí režim ,je to jeho chyba ,jezdí v polarisu rzr 170. ,tak nevím v čem je problém

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: I můj 5 letý syn ví ,že co.. | 19.1.2017 08:32reagovat
avatar

Tvůj syn ani Polaris nepatří do běžného provozu, takže tam ani nemůžou způsobit nehodu danou ovládáním převodovky nestandardním voličem - takže problém je hlavně v tom, že jsi článek buď vůbec nečetl, nebo nepochopil.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif