Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May otestoval Hondu Civic Type-R, svéráznou recenzí najel na moderní styl
10.6.2019 | Petr Prokopec
Brát cokoli od Jamese Maye v poslední době vážně je obtížné a jeho recenze Hondy Civic Type-R není výjimkou. Něco se z ní dozvíte, více než co jiného jí ale naráží na bezobsažná videa moderních tvůrců.
Recenze aut v pořadech Top Gear a The Grand Tour nebyly prakticky nikdy koncipovány jako seriózní. Jeremy Clarkson správně pochopil, že lidé zrovna netouží po hodinových přednáškách Jamese Maye na téma ozubeného kola, ale naopak se chtějí bavit. A pokud se přitom něco dozvědí, tím lépe. Vznikl tak netradiční formát, na nějž následně přesedlal prakticky každý, kdo se pustil do stejných vod. Jak se ovšem ukazuje, k naprostému úspěchu je třeba Clarksonovo, Hammondovo a Mayovo charisma, jinak výsledek může působit unyle či rovnou trapně.
Dnes ale nepůjde o první upoutávku na čtvrtou sérii The Grand Tour, od jejího příchodu jsme přeci jen několik měsíců vzdáleni. Show se bude věnovat už jen speciálům, které sice dostanou delší vysílací čas, dorazí však v menším množství. A hlavně se zdá, že Amazon nechce, aby se diváci Clarksona a spol. přejedli. Vůbec bychom se tak nedivili, kdyby jejich návrat přišel až v příštím roce - a dost možná klidně i na jeho konci a nikoliv na začátku. V té chvíli by totiž absence byla dostatečná na to, aby každý byl jen natěšený a zároveň nikdo na trojici nezapomněl.
Neznamená to samozřejmě, že by Clarkson, Hammond a May složili ruce v klín. Jen se nyní mohou věnovat i jiným aktivitám. A James zjevně propaguje společný projekt Drive Tribe, co mu síly stačí. Za posledních pár měsíců tak vyrukoval s bezpočtem nových videí, a výjimkou není ani dnešek, jehož obsahem je test Hondy Civic Type-R. A jak asi již tušíte, tuctový nebude ani náhodou. Právě naopak May dokazuje, že vážnost je mu opravdu cizí. Jak jsme ale řekli v úvodu, neznamená to, že byste se o daném voze vůbec nic nedozvěděli.
Aktuální „CTR“ je tak dle Jamese rychlý i praktický. Jeho stylizace plně odpovídá zemi původu, zatímco zadní křídlo je natolik vzdálené od karoserie, že pod něj narvete i hlavu. Do zavazadelníku se pro změnu James vejde celý, příliš nadšení ale nebudí multimediální systém. Ten reaguje příliš pomalu a navigace zřejmě pochází z dob, kdy Japonci útočili na Pearl Harbor. Je to však prakticky vážná jediná výtka, kterou James k vozu má, pohonné jednotce totiž již dává palec nahoru. Hlavně proto, že má červený kryt, jenž signalizuje, že bude výkonná.
Jak jsme tedy zmínili, vážné recenze se nejspíše od Maye, stejně jako od Clarksona či Hammonda asi již nedočkáme. James si tímto videem spíše utahuje z recenzí moderních tvůrců plných povrchních hodnocení a uječených výlevů a přesto snad řekne i víc než zaznívá v nich.










Recenze Jamese Maye vážná není ani náhodou, ve výsledku to ale může Hondě přihrát více zákazníků než suchá tovární data
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 11 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera