Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May radí, co dělat v případě ztráty zaměstnání, sám to zažil už mnohokrát
23.12.2019 | Mirek Mazal
Mohlo by se zdát, že o celebritu mezi motoristickými novináři se budou všichni prát, jenže realita je docela jiná. Pro Maye bylo prvním zaměstnáním, z nějž jej nevyhodili, práce pro Top Gear, a tak může radit, co dělat při vyhazovu.
James May se snaží zůstávat v kontaktu se svými fanoušky. Pár nových epizod The Grand Tour za rok mu zjevně nestačí a veřejnost pravidelně obdarovává krátkými videi na různá témata prostřednictvím sociálních sítí. Naposled byl natočen při slovním ohlédnutím za kariérou automobilového novináře, která byla možná spletitější, než by vás napadlo.
May za sebou totiž nemá zrovna život plný pracovních úspěchů. Jak sám s oblibou říká, vyhodili jej z jedné každé práce, kterou dělal bez ohledu na obor, a to až do chvíle, než začal s Jeremym Clarksonem a Richardem Hammondem dělat televizní Top Gear. Slovo „televizní” ovšem podtrhněte, neboť z tištěného Top Gearu jej předtím vyhodili také, dvakrát.
Jeho zhruba sedmiminutové vystoupení tak začíná vysvětlením, proč byl senzačně vyhozen z časopisu Autocar někdy v roce 1992. To už je známá historie, šňůra jeho vyhazovů tím ale jen začala. May byl vyhozen i z několika dalších známých časopisů, mimo jiné jen o málo méně známého Caru a musel opustit také práci u dealera Volva. Proč? To prý ani nemůže říci. Po rekapitulaci dalších neplánovaných odchodů z práce se ale postupně dostal k meritu věci.
James začal poskytovat rady v případě ztráty pracovní pozice, neboť říká, že 90 % rad, které kolují světem, jsou odpad. On sám nevidí ztrátu práce ani tak jako problém, jako spíše skvělou příležitost. Nabádá publikum k využití situace, každý propuštěný by se měl snažit naučit něco nového, přehodnotit své priority a zkusit vymyslet nové uplatnění dosud nabytých zkušeností či vědomosti. To zní jako sympaticky pozitivní přístup k věci, nakonec, co člověku v takové chvíli zbývá.
Filozofické okénko plné inspirativních poselství se přehouplo do příběhu nedávného pobytu v Japonsku. May začal popisek zážitku přesvědčením, že „jít na toaletu v Japonsku je jedním z vrcholů lidské existence“. Po jasném úvodu dodal, že „existuje jedna oblast špičkové technologie, kde Japonsko určitě sedí na trůnu“ - a ne, auta tím slavný moderátor určitě nemyslel.
Záchodová prkénka jsou prý v zemi vycházejícího slunce tradičně vyhřívaná, na řadě z nich je dokonce možné si nastavit teplotu. Není ničím neobvyklým, pokud toaleta současně funguje jako bidet a po vykonání potřeby vám pustí proud teplé vody na ona místa. A následně přidá i teplý vzduch pro vysušení. Některé pak dokonce analyzují vaše exkrementy a poradí vám třeba... pít méně alkoholu. To už je ale trochu jiný, poněkud příliš neautomobilový příběh, a tak vás v případě zájmu o další detaily odkážeme na celé Mayovo vystoupení.






James May se zamyslel a rozpovídal se na různá témata svého života, zejména pak na ta související s jeho mnoha vyhazovy z práce, se kterými se musel potýkat
Zdroj: JOE@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 6 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 2 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 4 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 5 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 6 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva