Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May ve vyjádření ke konci Top Gearu zchladil fanoušky svou racionalitou, i podle něj je přežitý
23.11.2023 | Petr Prokopec
Konec Top Gearu je velké téma a James May k němu jako jeden ze symbolů nejslavnější éry pořadu má hodně co říci. Spekulovat se začalo i o jeho návratu ve stejném formátu, May ale v rozsáhlém vyjádření v podcastu samotné BBC zaujal mnohem racionálnější stanoviska.
Britská televizní stanice BBC tento týden nepotěšila snad žádného z fanoušků Top Gearu, kdysi nejznámější motoristický pořad světa totiž ukončila „na neurčito“. Je otázkou, zda onen pojem náhodou také neznamená „navždy“, neboť doba se za posledních pár let změnila a auta jsou vnímána jinak než dříve.
Neznamená to pochopitelně, že by celá branže zanikla a motoristická média neměla na trhu své místo, my sami jsme z podstaty přesvědčeni o opaku. Také ale dobře víme, s jakými tlaky je z mnoha stran je třeba se potýkat, abyste si udrželi svou tvář a nezařadili se mezi ty, kteří automobilismu z pozice někdejších fandů podřezávají větev. BBC by tomto směru mohla být z pozice veřejnoprávního média nad věcí, realita je ale spíše opačná, což Top Gearu na atraktivitě nepřidávalo. A tak bylo spíše otázkou času, kdy mu co zlomí vaz.
Nakonec se poslední kapkou stala loňská nehoda Freddieho Flintoffa, fanoušci ale pochopitelně pořád doufají, že to nebude úplná konečná. Svědčí o tom i nespočet komentářů, ve kterých fanoušci vyjadřovali svou naději spojenou s návratem pořadu i s Jeremym Clarksonem, Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Poslední zmíněný však jakékoliv spekulace utnul hned v zárodku.
Během pořadu The Today Podcast, za kterým mimo stojí také BBC, totiž uvedl, že fanoušci by neměli řešit primárně budoucnost celého pořadu a možné zapojení slavného tria, ale soustředit se hlavně na rekonvalescenci zmíněného Andrewa „Freddieho“ Flintoffa. Tím ovšem May s chladivě racionálními komentáři neskončil, neboť také uvedl, že pořad potřebuje projít jistým znovuzrozením a neměl by se vracet ve stejné podobě.
„Je čas na nový formát a nový přístup k věci,“ uvedl jeden z bývalých moderátorů s tím, že show „pokračovala ve velmi podobném formátu již od chvíle, kdy jsme odešli“. Tím May jen potvrdil, co zmiňujeme již delší dobu - tedy že Top Gear byl do jisté míry vyčpělý už v roce 2015, kdy se Clarkson rozhodl, že si nahrazení teplé večeře studenou vyřídí ručně s producentem Osinem Tymonem.
Pochopitelně nechceme být za ty, jimž není nic dost dobré. Nicméně je třeba zrekapitulovat, že Clarksonem znovuzrozený Top Gear se na obrazovky vrátil v roce 2002. A od té doby se v něm mění v podstatě jen auta, vše ostatní minimálně po prvních třináct let zůstalo v principu neměnné, tedy až na skutečnost, že zrovna May v první sérii chyběl. V úspěch pořadu totiž nevěřil a svůj názor si rozmyslel až po natočení 10 epizod, kdy následně nahradil Jasona Daweho.
Otázkou pochopitelně je, s čímž přesně by scénáristé BBC měli přijít. Ani Clarkson a spol. totiž nebyli příliš inovativní, když přešli k Amazonu a vyrukovali s pořadem The Grand Tour. Jeho formát se pak sice snažili neustále obměňovat podle toho, jakou měl ten který blok sledovanost, nakonec však zůstali jen u speciálů. A ty se znovu odehrávají podle stejného mustru, jako tomu bylo v Top Gearu - jde o výlety tři chlapíků a tří aut do různých koutů světa.
Fakt, že Clarkson, Hammond i May mají své další pořady, přitom jen naznačuje, že ani The Grand Tour nejspíše nebude mít dlouhého trvání. A pokud diváky přestává lákat ve velkém tato trojice, opravdu se nedá očekávat, že by někdo jiný měl větší úspěch. Jak jsme tedy zmínili, doba se během posledních pár let změnila. S návratem Top Gearu tak už moc nepočítáme a pokud přece jen, Clarkson, Hammond a May u toho jistě nebudou.



James May má pocit, že Top Gear potřebuje změnu formátu. Něco takového ale začalo vycházet najevo již v době, kdy pořad uváděl spolu s Clarksonem a Hammondem. Foto: Amazon Press Center
Zdroj: The Today Podcast
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nástupce Rey u Yamahy: Kostky jsou vrženy včera 14:45
- Superpole získal Mattia Casadei, 19. Vostatek včera 14:30
- V Motegi na čele Bezzecchi včera 12:18
- Salač musí do opravného Q1 včera 11:42
- Ducati Panigale V4 R 2026: poprvé s technikou z MotoGP včera 11:40
Nejčtenější články
Německé automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
28.8.2025Skončila jedna velká éra. Za Godzillou se zavřela voda, zůstává po ní jenom prázdnota
28.8.2025Levný rodinný zázrak Renaultu se ukázal v novém. Stojí jen 150 tisíc Kč a vypadá zatraceně dobře
28.8.2025Snad nevětší bazarová ikona mezi německými auty láká i po konci svých zlatých časů, může dnes vyjít překvapivě levně
28.8.2025Mercedes skutečně pracuje na novém osmiválci. Pokusil se ho zabít, ale zákazníci řekli ne
29.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva