Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May ve vyjádření ke konci Top Gearu zchladil fanoušky svou racionalitou, i podle něj je přežitý
23.11.2023 | Petr Prokopec
Konec Top Gearu je velké téma a James May k němu jako jeden ze symbolů nejslavnější éry pořadu má hodně co říci. Spekulovat se začalo i o jeho návratu ve stejném formátu, May ale v rozsáhlém vyjádření v podcastu samotné BBC zaujal mnohem racionálnější stanoviska.
Britská televizní stanice BBC tento týden nepotěšila snad žádného z fanoušků Top Gearu, kdysi nejznámější motoristický pořad světa totiž ukončila „na neurčito“. Je otázkou, zda onen pojem náhodou také neznamená „navždy“, neboť doba se za posledních pár let změnila a auta jsou vnímána jinak než dříve.
Neznamená to pochopitelně, že by celá branže zanikla a motoristická média neměla na trhu své místo, my sami jsme z podstaty přesvědčeni o opaku. Také ale dobře víme, s jakými tlaky je z mnoha stran je třeba se potýkat, abyste si udrželi svou tvář a nezařadili se mezi ty, kteří automobilismu z pozice někdejších fandů podřezávají větev. BBC by tomto směru mohla být z pozice veřejnoprávního média nad věcí, realita je ale spíše opačná, což Top Gearu na atraktivitě nepřidávalo. A tak bylo spíše otázkou času, kdy mu co zlomí vaz.
Nakonec se poslední kapkou stala loňská nehoda Freddieho Flintoffa, fanoušci ale pochopitelně pořád doufají, že to nebude úplná konečná. Svědčí o tom i nespočet komentářů, ve kterých fanoušci vyjadřovali svou naději spojenou s návratem pořadu i s Jeremym Clarksonem, Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Poslední zmíněný však jakékoliv spekulace utnul hned v zárodku.
Během pořadu The Today Podcast, za kterým mimo stojí také BBC, totiž uvedl, že fanoušci by neměli řešit primárně budoucnost celého pořadu a možné zapojení slavného tria, ale soustředit se hlavně na rekonvalescenci zmíněného Andrewa „Freddieho“ Flintoffa. Tím ovšem May s chladivě racionálními komentáři neskončil, neboť také uvedl, že pořad potřebuje projít jistým znovuzrozením a neměl by se vracet ve stejné podobě.
„Je čas na nový formát a nový přístup k věci,“ uvedl jeden z bývalých moderátorů s tím, že show „pokračovala ve velmi podobném formátu již od chvíle, kdy jsme odešli“. Tím May jen potvrdil, co zmiňujeme již delší dobu - tedy že Top Gear byl do jisté míry vyčpělý už v roce 2015, kdy se Clarkson rozhodl, že si nahrazení teplé večeře studenou vyřídí ručně s producentem Osinem Tymonem.
Pochopitelně nechceme být za ty, jimž není nic dost dobré. Nicméně je třeba zrekapitulovat, že Clarksonem znovuzrozený Top Gear se na obrazovky vrátil v roce 2002. A od té doby se v něm mění v podstatě jen auta, vše ostatní minimálně po prvních třináct let zůstalo v principu neměnné, tedy až na skutečnost, že zrovna May v první sérii chyběl. V úspěch pořadu totiž nevěřil a svůj názor si rozmyslel až po natočení 10 epizod, kdy následně nahradil Jasona Daweho.
Otázkou pochopitelně je, s čímž přesně by scénáristé BBC měli přijít. Ani Clarkson a spol. totiž nebyli příliš inovativní, když přešli k Amazonu a vyrukovali s pořadem The Grand Tour. Jeho formát se pak sice snažili neustále obměňovat podle toho, jakou měl ten který blok sledovanost, nakonec však zůstali jen u speciálů. A ty se znovu odehrávají podle stejného mustru, jako tomu bylo v Top Gearu - jde o výlety tři chlapíků a tří aut do různých koutů světa.
Fakt, že Clarkson, Hammond i May mají své další pořady, přitom jen naznačuje, že ani The Grand Tour nejspíše nebude mít dlouhého trvání. A pokud diváky přestává lákat ve velkém tato trojice, opravdu se nedá očekávat, že by někdo jiný měl větší úspěch. Jak jsme tedy zmínili, doba se během posledních pár let změnila. S návratem Top Gearu tak už moc nepočítáme a pokud přece jen, Clarkson, Hammond a May u toho jistě nebudou.



James May má pocit, že Top Gear potřebuje změnu formátu. Něco takového ale začalo vycházet najevo již v době, kdy pořad uváděl spolu s Clarksonem a Hammondem. Foto: Amazon Press Center
Zdroj: The Today Podcast
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
před 10 hodinamiExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
před 8 hodinamiS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
před 9 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
před 10 hodinamiLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včeraToyota ve svém luxusním SUV jako první na světě umožní zákazníkům úplně se odříznout od okolního světa
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales