Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May ve vyjádření ke konci Top Gearu zchladil fanoušky svou racionalitou, i podle něj je přežitý
23.11.2023 | Petr Prokopec
Konec Top Gearu je velké téma a James May k němu jako jeden ze symbolů nejslavnější éry pořadu má hodně co říci. Spekulovat se začalo i o jeho návratu ve stejném formátu, May ale v rozsáhlém vyjádření v podcastu samotné BBC zaujal mnohem racionálnější stanoviska.
Britská televizní stanice BBC tento týden nepotěšila snad žádného z fanoušků Top Gearu, kdysi nejznámější motoristický pořad světa totiž ukončila „na neurčito“. Je otázkou, zda onen pojem náhodou také neznamená „navždy“, neboť doba se za posledních pár let změnila a auta jsou vnímána jinak než dříve.
Neznamená to pochopitelně, že by celá branže zanikla a motoristická média neměla na trhu své místo, my sami jsme z podstaty přesvědčeni o opaku. Také ale dobře víme, s jakými tlaky je z mnoha stran je třeba se potýkat, abyste si udrželi svou tvář a nezařadili se mezi ty, kteří automobilismu z pozice někdejších fandů podřezávají větev. BBC by tomto směru mohla být z pozice veřejnoprávního média nad věcí, realita je ale spíše opačná, což Top Gearu na atraktivitě nepřidávalo. A tak bylo spíše otázkou času, kdy mu co zlomí vaz.
Nakonec se poslední kapkou stala loňská nehoda Freddieho Flintoffa, fanoušci ale pochopitelně pořád doufají, že to nebude úplná konečná. Svědčí o tom i nespočet komentářů, ve kterých fanoušci vyjadřovali svou naději spojenou s návratem pořadu i s Jeremym Clarksonem, Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Poslední zmíněný však jakékoliv spekulace utnul hned v zárodku.
Během pořadu The Today Podcast, za kterým mimo stojí také BBC, totiž uvedl, že fanoušci by neměli řešit primárně budoucnost celého pořadu a možné zapojení slavného tria, ale soustředit se hlavně na rekonvalescenci zmíněného Andrewa „Freddieho“ Flintoffa. Tím ovšem May s chladivě racionálními komentáři neskončil, neboť také uvedl, že pořad potřebuje projít jistým znovuzrozením a neměl by se vracet ve stejné podobě.
„Je čas na nový formát a nový přístup k věci,“ uvedl jeden z bývalých moderátorů s tím, že show „pokračovala ve velmi podobném formátu již od chvíle, kdy jsme odešli“. Tím May jen potvrdil, co zmiňujeme již delší dobu - tedy že Top Gear byl do jisté míry vyčpělý už v roce 2015, kdy se Clarkson rozhodl, že si nahrazení teplé večeře studenou vyřídí ručně s producentem Osinem Tymonem.
Pochopitelně nechceme být za ty, jimž není nic dost dobré. Nicméně je třeba zrekapitulovat, že Clarksonem znovuzrozený Top Gear se na obrazovky vrátil v roce 2002. A od té doby se v něm mění v podstatě jen auta, vše ostatní minimálně po prvních třináct let zůstalo v principu neměnné, tedy až na skutečnost, že zrovna May v první sérii chyběl. V úspěch pořadu totiž nevěřil a svůj názor si rozmyslel až po natočení 10 epizod, kdy následně nahradil Jasona Daweho.
Otázkou pochopitelně je, s čímž přesně by scénáristé BBC měli přijít. Ani Clarkson a spol. totiž nebyli příliš inovativní, když přešli k Amazonu a vyrukovali s pořadem The Grand Tour. Jeho formát se pak sice snažili neustále obměňovat podle toho, jakou měl ten který blok sledovanost, nakonec však zůstali jen u speciálů. A ty se znovu odehrávají podle stejného mustru, jako tomu bylo v Top Gearu - jde o výlety tři chlapíků a tří aut do různých koutů světa.
Fakt, že Clarkson, Hammond i May mají své další pořady, přitom jen naznačuje, že ani The Grand Tour nejspíše nebude mít dlouhého trvání. A pokud diváky přestává lákat ve velkém tato trojice, opravdu se nedá očekávat, že by někdo jiný měl větší úspěch. Jak jsme tedy zmínili, doba se během posledních pár let změnila. S návratem Top Gearu tak už moc nepočítáme a pokud přece jen, Clarkson, Hammond a May u toho jistě nebudou.
James May má pocit, že Top Gear potřebuje změnu formátu. Něco takového ale začalo vycházet najevo již v době, kdy pořad uváděl spolu s Clarksonem a Hammondem. Foto: Amazon Press Center
Zdroj: The Today Podcast
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nejnovější články
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
před 4 hodinami - Další výrobce elektromobilů šlape vodu. Rivian za tři prodělal měsíce už 34 miliard, jak dlouho se to dá vydržet?
před 6 hodinami - První auto Xiaomi může být Porsche za cenu Škody, jenže nevydrží, majiteli neopravitelně selhalo po ujetí 39 km
před 7 hodinami - Bentley skutečně skončilo i s ryzími motory V8, v Evropě to udělalo raději pěkně potichu
před 9 hodinami - Tesla Cybertruck v testu dojezdu s přívěsem nedojela skoro nikam, srovnání s dieselem jí vystavilo smutné vysvědčení
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.12. 16:43 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.12. 16:27 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 16:22 - Snowman000
- Rychlodotazy 05.12. 12:41 - abgx1
- Suzuki obecně 05.12. 11:39 - jarka
- Politický koutek 05.12. 09:55 - Stepan
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.11. 22:49 - Filip
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.11. 20:39 - řidičBOB