Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley skutečně skončilo i s ryzími motory V8, v Evropě to udělalo raději pěkně potichu
12.5.2024 | Petr Prokopec
Britové vidí, jak tato cesta negativně zasahuje jejich prodeje, přesto míří dál stejným směrem. V Evropě už se ani neobtěžují na takové kroky upozorňovat, asi by i závěrečné vzedmutí prodejů bylo nežádoucí.
Při pohledu na tiskové zprávy Bentley člověk neví, zda se má smát či naopak plakat. Sotva britská automobilka definitivně pohřbila svůj šestilitrový W12, došlo na další funus. Pod hromadu hlíny a vázy s květinami totiž zamířil i čistě benzinový osmiválec twin-turbo. A činí tak přesto, že už samo poznalo, jak moc na to zákazníci nejsou zvědaví.
Je tedy dodat, že zatím se s ryzími motory V8 loučí „pouze“ modely Continental GT, Continental GTC a Flying Spur. SUV Bentayga s ním tedy ještě chvíli počítat může. Je jen otázkou času, kdy Britové přijdou s další smutnou tiskovou zprávou v případě modelů určených pro EU, další ale očividně mohou následovat. Plán je prostě plán, zvlášť když voní po zelené.
Napovídá tomu i aktuální postup, neboť Bentley nejprve oznámilo, že osmiválcové modely končí ve Velké Británii, kontinentální Evropě a na Středním východě. V závěru zprávy ovšem Britové naznačili, že další trhy přijdou na řadu později. Posledním slůvkem přitom evidentně mínili pár minut, neboť vzápětí automobilka oznámila, že čistě benzinový osmiválec končí také v Severní Americe. Tamní klientela má ovšem o trochu více štěstí, neboť v rámci rozlučky může sáhnout po finální limitované sérii Edition 8.
Po stránce technologické se u poslední třešinky na osmiválcovém dortu nic nemění, čtyřlitrová jednotka tedy za pomoci dvou turbodmychadel nadále produkuje 550 koní. Stejně jako u dvanáctiválce má přenos výkonu a točivého momentu 770 Nm na povel osmistupňový automat, se kterým kupé zvládne stovku za rovné 4 sekundy, zatímco maximálka činí 318 km/h. V případě kabrioletu je třeba při akceleraci počítat s desetinkou navíc, nejvyšší rychlost se však nemění. Stejně je pak na tom Flying Spur.
Změny jsou tak vlastně jen čistě kosmetické, přičemž spočívají v nápisu Edition 8, jenž se u kupé a kabrioletu objevuje na předních blatnících, zatímco sedan se jím pyšní na koncovém sloupku. Uvnitř pak odkaz na osmiválcové finále ozdobil dveřní prahy a opěradla sedadel. To je ale z unikátních prvků vše, v rámci rozlučky se tedy Bentley opravdu nepřetrhlo. Místo toho vlastně jen předem vybralo některé prvky luxusní divize Mulliner, které zařadilo do standardu.
Klientela tedy může počítat kupříkladu s 22palcovými koly, jenž mohou dorazit v pěti- nebo desetipaprskovém designu. Pro karoserii lze pak zvolit jeden z více než 60 odstínů, zatímco uvnitř je možné počítat s ozdobným prošíváním Palm Flutting u vnějšků sedadel. Tento vzor dříve u běžných modelů Bentley nabídnul nebyl. Alespoň v něčem je tak finální edice výjimečná. Zákazníci se navíc o jejím příchodu dozvěděli již dříve, první dodávky jsou proto na spadnutí.
Lze už jen dodat, že od roku 2012, kdy byl osmiválec představen, vyrobilo Bentley víc než 53 tisíc exemplářů modelů Continental GT a GTC a Flying Spur s tímto motorem. Když si uvědomíme, že automobilka ročně prodá zhruba 10 tisíc aut, z čehož v posledních pár letech polovina připadá na SUV Bentayga, pak Britové opravdu riskují. Zvláště poté, co poslali na věčnost v úvodu zmíněný dvanáctiválec.
Jediné nabízené ústrojí pro zbytek portfolia mimo Bentaygu bude totiž hybridní. Pro elektrické jednotky ovšem klientela značky zřetelně nehoří, ostatně i proto hrála u dosavadních registracích až třetí housle. Proč si Britové myslí, že rázem bude vše jinak, je nám záhadou. Tedy pokud netouží po tom, aby nových aut prodávali stále méně. V takovém případě je jejich strategie Beyond 100 naprosto v pořádku - „beyond 100 prodaných aut za rok” se jistě dostanou i tak.





















Continental GT, GTC a Flying Spur ve verzi Edition 8 jsou definitivní rozlučkou s čistě osmiválcovým motorem. Ten Bentley posílají do důchodu ve slepé víře, že celý svět prahne po hybridizaci. Kde se to asi dočetli? Foto: Bentley
Zdroj: Bentley
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 2 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 4 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 7 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva