Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je pozoruhodným obrazem doby, za co nejčastěji mění svá auta majitelé Porsche
11.9.2019 | Petr Prokopec
Když si někdo koupí sporťák od Porsche, člověk by čekal, že jej krom jiného Porsche nejčastěji vymění za ještě ostřejší sportovní aut. Realita nemůže být odlišnější, náhradou je stylové SUV.
Asi bychom našli jen málo lidí, kteří alespoň jednou v životě nezatoužili po vlastnictví sportovního automobilu. Lze to pochopit, neboť výjimečnost a přitažlivé tvary povětšinou doplňuje nemalé stádo koní pod kapotou. Očekávat tak lze působivou dynamiku i fakt, že se za vámi ohlédne půl ulice. Nicméně ve chvíli, kdy dojde na koupi, již většina lidí hází zpátečku. Nikoliv jen kvůli tomu, že za vysoké výkony se platí vysoké ceny, ale také s ohledem na nízkou praktičnost a nemalé provozní náklady.
Jinými slovy, sportovní auta jsou auta pro radost, tu si však může nebo je ochotna dovolit stále menší část kupujících. Segment sportovních aut se tak konstantně zmenšuje, což ale není nic nového či překvapivého. Z čeho nám ovšem padla čelist až na zem, to je skutečnost, pro jaké auto se zákazníci nakonec na úkor sporťáků rozhodují. Kupodivu totiž nejde o jiný sporťák nebo třeba praktičtější alternativu téhož v podobě rychlého sedanu či čehokoli podobného.
Po čem tedy majitelé takových aut touží? Pokud se zaměříme na americký kontinent, pak lidé nejčastěji pouští své sporťáky k vodě, aby si mohli pořídit Jeep Wrangler. Co je nejpřekvapivější, platí to i o majitelích sportovních Porsche, která majitelé opouštějí ve prospěch Američana se zvýšeným podvozkem - přiznala to sama německá automobilka. „Poršáky” v tom ale nejsou samy, totéž platí pro majitele muscle cars jako Ford Mustang, Chevrolet Camaro či Dodge Challenger.
Jak se tedy ukazuje, dominance SUV začíná být patrná všude. Vlastně se tedy nelze divit Fordu či General Motors, že opouští tradiční karosářské styly a cílí jen na to, co si momentálně kupuje již více než 60 procent zákazníků. Minimálně v rámci Ameriky se navíc zdá, že daná móda hned tak nepřestane. Tlak na snižování emisí a spotřeby totiž není tak velký jako v Evropě nebo na čínském trhu a za vlády prezidenta Trumpa spíše poleví. Levné jsou pak i pohonné hmoty.
Zámořští motoristé se tedy nemusí bát provozních nákladů, místo toho si užívají to, s čím byla auta spojována kdysi a o čem si již mainstream může nechat zdát - tedy o svobodě. Zatímco se sporťákem se musíte držet hladkého asfaltu, s SUV alespoň trochu blízkým off-roadu lze dojet skoro kdykoli kamkoli, krom toho je samozřejmě o poznání levnější. A stylová záležitost je to též.
V Evropě je situace trochu jiná, přesun kupců sportovních k SUV je ale patrný i zde. Doba zkrátka velkým autům na zvýšených podvozcích přeje, ať se vám to líbí nebo ne. Už teď starý kontinent míří ke 40% podílu SUV na veškerých prodejích nových aut a pěkných pár let se na tom nemá nic změnit. Nedivte se tedy, až váš soused místo 911 přiveze jednoho dne SUV. A nemusí to nutně být Macan nebo Cayenne, jak ukazuje zkušenost z USA, kde bývají s podobnými trendy před Evropou o pár let napřed.



Jeep Wrangler...
...je nejčastější náhradou za sporťáky značky Porsche
Stejně tak ale nejvíce bere klienty tradičním muscle cars v podobě Fordu Mustang...
Zdroje: Autoblog, Muscle Cars and Trucks
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva