Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
1 z pouhých 772 nenápadných ostrých kombíků je k mání v krásném stavu, nikdo neuhádne, co má za motor
20.12.2032 | Petr Miler
Bude chtít velkého znalce, aby vůbec věděl, že tento luxusně-sportovní stroj vznikl, i takový ale bude mít problém jej od pohledu rozpoznat. Není těžké si jej splést s obyčejnými typy, na této raritě ale není obyčejné nic. A dá se za rozumné peníze koupit ve stavu 1A.
Vrcholné Mercedesy třídy C měly v posledních letech osmiválce pod kapotou docela běžně. Dnes už to můžeme označit za pouhé dozvuky minulosti, neboť tyto hrdé motory nahradil pochybný čtyřválcový hybrid a nedá se čekat, že by vývoj někdy zamířil opačným směrem. Ani dosavadní stav ale nepanoval vždy. První Mercedes třídy C od AMG přišel v roce 1995, měl označení 36 a pod kapotou skrýval řadový šestiválec. A ještě v roce 2003 se vyrábělo Céčko generace W203 s označením 32, které též mělo jen šest válců. Člověk by tak mohl snadno dojít k přesvědčení, že osmiválce se objevily teprve poté, tedy až v roce 2005, jenže není tomu tak.
Už generace W202 nahradila necelé tři roky po příchodu C 36 AMG tuto verzi novým provedením C 43 AMG. A to už mělo motor V8, poprvé v rámci třídy C. Na přelomu let 1997 a 1998 to byl hodně bláznivý krok - BMW tehdy jen pár let nabízelo M3 s šestiválcem, Audi RS4 vůbec neexistovalo (a v roce 1999 stejně přišlo s motorem V6) a Mercedes přesto vytáhl do boje s „osmihrnkem” o objemu 4,3 litru.
Nedá se říci, že by to byl nějaký kasovní trhák, AMG toho času znamenalo mnohem méně než dnes. Vyrobeno tak bylo něco přes 4 tisíce exemplářů tohoto modelu, pouze 772 lidí si ale tehdy vybralo tzv. T-Modell, tedy verzi kombi. A právě tu si dnes můžeme připomenout.
U specialisty na výjimečná auta v Nizozemsku se totiž objevil v prodeji Mercedes C 43 AMG T dokonce v unikátním, luxusně pojatém provedení provedení Designo v mimořádně zachovalém stavu. Fascinuje nejen svou kondicí, ale i tím, jak neuvěřitelně nenápadné balení tehdy osmiválcové Céčko dostalo. Uvnitř je vidět, že jde o něco extra, ale zvenčí? Schválně si řekněte, jestli by vás napadlo, jaký motor může mít tohle auto od pohledu v útrobách. Bez nálepky AMG na zádi jen typická kola něco naznačí, ta si ale lidé dávají i na tuctové verze. Asi nikdo by při pohledu na toto auto neřekl: „Čtyři celé tři vé-osm!” Ale je to přesně tak, dnes už v Céčku nemyslitelný motor byl koncem 90. let k dispozici komukoli při penězích - základní cena startovala na sumě bláznivé podobně jako charakter motoru, 114 425 německých markách.
Tohle konkrétní auto má najeto dost málo, zdokumentovaných 139 tisíc kilometrů od roku 2002 je na rychlý cestovní kombík velmi přijatelná porce. Navíc se o něj dosud staral jediný majitel, a to s patřičnou péčí. Stav ale nejlépe ukáží fotky, je opravdu krásný, i citlivá bílá kůže vypadá dodnes krásně. Nic nepůsobí příliš opotřebovaně, tomuto autu by málokdo hádal i oněch necelých 140 tisíc km.
Pro leckoho to může být stále vysněný vůz s velkým motorem bez turba, dynamikou dobových sporťáků a neopakovatelnou nenápadností, vedle 306 osmiválcových koní pod kapotou rozhodně. Cena tohoto vozu navíc není nijak přehnaná, 17 850 Eur znamená 432 tisíc Kč, na takovou raritu v takovém stavu je to spíše podprůměrná cifra. Dostanete za ni vzácný osmiválcový kombík, ve kterém bude radost i vozit dítě do školky nebo manželku na nákup. A nikdo si vás při tom nebude všímat, však máte tuctové staré Céčko, že?
























Napadlo by vás, že tohle auto má pod kapotou více jak čtyřlitrový osmiválec? Přímo tento exemplář v unikátním provedení Designo s bílou kůží uvnitř je na prodej u nizozemského prodejce podobných specialit. Foto: Autobedrijf Marco van Beek, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autoscout24
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Land Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 2 hodinamiPo léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 3 hodinamiČas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 5 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva