Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jedna z nejpovedenějších replik drahého auta je k mání, za zlomek vypadá jako pravé
2.5.2020 | Petr Prokopec
Replik drahých aut už jsme viděli spoustu, obvykle je ale bylo možné jasně rozeznat aspoň podle interiéru. V případě této repliky je originálu velmi blízká i jeho podoba.
Po vozech té či oné luxusní značky touží prakticky každý, dovolit si je ale může jen málokdo. A často nerozhoduje ani výše konta, třeba k limitovaným modelům Ferrari se jen tak nedostanou ani miliardáři. Italskou značkou se pak nechal inspirovat také Ford, který u novodobého GT hraje opravdu nedůstojnou šarádu. Jde však spíše jen o výjimky, povětšinou je limitem pouze ono tučné konto. Pokud ho ovšem nemáte, nemusíte věšet hlavu, existuje řešení, které je levné. Jakkoliv to ale neznamená, že by zároveň bylo jednoduché.
Řeč je o replikách, které na trhu figurují pomalu od chvíle, kdy něco jako drahé auto začalo existovat. Za tu dobu jsme si mohli prohlédnout ty povedenější i vyložené paskvily. Dnes tu ovšem máme pomalu absolutního krále, který by nejspíše dokázal zmást tvůrce originálu. Že přeháníme? Pak se schválně zadívejte na přiložené snímky Bentley Continental GTC. Poučené oko na první pohled odhalí, že proporce nejsou úplně v pořádku, Jenže člověk už musí být velký znalec, aby poznal, že se pod kapotou neskrývá technika ze skladů koncernu VW.
Dvoudveřový kabriolet má místo toho základ v Chrysleru Sebring druhé generace, která se vyráběla v letech 2000 až 2007. I americký vůz byl původně otevřeným dvoudvířkem, přičemž svými rozměry dokonce o chlup přesahoval britský originál. Na délku mu totiž naměříme 4 920 milimetrů, zatímco rozvor se natáhl na 2 692 mm. Bentley Continenal GTC přitom narostlo „pouze“ na 4 808 mm, mezi nápravami ale pro změnu disponuje 2 746 mm.
Z výše zmíněného vyplývá, že uvnitř repliky lze čekat o trochu méně místa než u britského kupé, jakkoliv vše je poněkud diskutabilní. Jak je totiž patrné z fotografií, vůz má o poznání tenčí sedadla než Bentley. Vzadu tak nejspíše cestující budou mít více prostoru pro nohy než u originálu. Ten je sice zahrne daleko větším luxusem, ovšem ani replika se v tomto ohledu nemá zač stydět a britský interiér skvěle imituje.
Suma sumárum tak lze vlastně asi největší problém hledat v hnacím ústrojí, neboť tam, kde Continental GTC šestilitrovým dvanáctiválcem či čtyřlitrovým osmiválcem, najdete u repliky 2,7litrový šestiválec. Jeho 203 koní pak navíc míří jen na přední kola, a to ještě přes pouze čtyřstupňový automat. Jízdní dynamika tak rozhodně nebude oslňující, na druhou stranu podstatou kabrioletu nejsou sprinty na stovku, ale spíše pro „kochání se“.
Lze tak už jen dodat, že replika je momentálně k mání, a to za 17 950 Eur (cca 486 440 Kč). Na ojetý Chrysler jde samozřejmě o pořádně tučnou sumu, a to i přesto, že má najeto pouze 96 600 km. Ovšem na druhou stranu, pravé Bentley pořídíte minimálně třikrát dráže. A je opravdu třeba uznat, že tento přepracovaný Sebring se mu velmi přibližuje. A pokud nikoho nenecháte nahlédnout pod kapotu, řada lidí vám autenticitu uvěří.








Chcete levné Bentley Continental GTC? Replika postavená na bázi Chrysleru Sebring je skvělou odpovědí na vaše přání
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 08:06 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
