Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jen jediný VW mohl na ceně ztratit 3,2 milionu Kč za 7 let mírného ježdění
30.3.2020 | Mirek Mazal
Krutých 458 tisíc korun ročně stálo jen na ztrátě hodnoty opravdu mírně používání prvního majitele tohoto Volkswagenu Phaeton. Zatímco nový stál miliony, teď vyjde na statisíce.
Automobilka Volkswagen v České republice nyní nabízí 15 modelů osobních aut. Tuzemský zákazník může pořídit up!, Polo, T-Cross, T-Roc, T-Roc Cabriolet, Golf, Golf Variant, Touran, Tiguan, Tiguan Allspace, Passat, Passat Variant, Sharan, Touareg a pro manažery je dostupný konfigurátor Arteonu. Liftback na pomezí střední a vyšší střední třídy nepřímo navazuje na Phaeton, se kterým se kromě segmentu shoduje i koncovka eon interně používaná pro označování prémiových produktů VW.
Výrobce se pořád snaží proniknout do vyšší ligy dražších aut, přitom už samotná podstata překladu značky Volks-Wagen (Lidový vůz) úplně neladí s nabídkou vozů v ceně od milionu korun nahoru. Arteon nejde bůhvíjak na odbyt, je to ale jen slabý odvar proti Phaeton, který cenově mířil ještě výše a zájem o něj byl ještě menší. Více než pětimetrového sourozence Audi A8 modelu se mezi lety 2002 a 2016 prodalo pouze 84 235 kusů a hit se z něj nestal ani kdykoli později. Není divu, že se proslavil i jako přeborník ve ztrátě hodnoty.
Co to znamená v praxi, si můžeme připomenout prostřednictvím pozoruhodnou nabídkou z německého Pulheimu. Předměstí Kolína nad Rýnem je dočasným útočištěm Phaetonu V6 TDI dlouhé verze z dubna 2013. Téměř na den přesně sedmiletá ojetina dnes vyjde na 20 870 Eur (549 tisíc Kč), přitom původní faktura připravila prvního majitele o více než 137 tisíc Eur (3,76 milionu Kč). 3,2 milionu Kč ztráty hodnoty za 7 let vychází na 459 tisíc Kč ročně, krutá to suma na auto s VW ve znaku.
Nedá se nic dělat, propad jednoho zabolí, druhého potěší. Viděno opačným pohledem tak existuje nadmíru pohodlné poježdění za půl milionu korun. Auto má za sebou skromných 114 784 kilometrů, což je pro 3,0 V6 TDI dobrý záběh předpovídající ještě několikanásobně vyšší nájezd zvládnutý bez zadýchání. Naftovému ústrojí sekunduje šestistupňový automat a pohon všech kol 4Motion, pro jisté překonávání dlouhých cest do všech končin těžko vybírat lepší kombinaci.
Jízdu vylepší adaptivní vzduchový podvozek, bi-xenonové světlomety, masážní odvětrávané sedačky, navigace, jízdní asistenty či senzory, a také adaptivní tempomat. Za zmínku stojí čtyřzónová klimatizace, desetireproduktorový systém Dynaudio, televizní tuner, obrazovky na opěrkách hlavy, digitální příjem rádia, kamera vzadu, keyless, přídavné topení, tepelně izolační skla nebo elektrické víko kufru. Nadstandardní doplňky jsou zabaleny do černé karoserie s decentními chromovými linkami, ke kterým ladí velká litá kola s dvojitými paprsky.
Stylový je i vnitřní prostor kontrastující béžovou kůží, klavírovým lakem a matně chromovanými panely. Obšitá palubní deska je dodnes výjimkou u VW, aktuální nabídka se má od letitého předchůdce pořád co učit.

























VW Phaeton září do očí vyleštěným lakem a spoustou luxusu, přitom stojí lehce přes půl milionu Kč, o více jak 3,2 milionu Kč, než kolik stál jako nový
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 4 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Společný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před hodinouMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 3 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 4 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 6 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva