Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc

Jsou auta, která i za kratší dobu ztratí na hodnotě více, pořád ale stojí spoustu peněz. Přeborníkem v tom stát se z luxusního zboží vozem dostupným skoro komukoli je stále VW Phaeton.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc

15.1.2020 | Mirek Mazal

Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jsou auta, která i za kratší dobu ztratí na hodnotě více, pořád ale stojí spoustu peněz. Přeborníkem v tom stát se z luxusního zboží vozem dostupným skoro komukoli je stále VW Phaeton.

Volkswagen Phaeton V6 TDI 4Motion po faceliftu v roce 2010 stával od 1,5 milionu českých korun výše. Přívětivá cenová politika se pokusila po 8 letech výroby udělat z tohoto nešťastného modelu relativně dostupný luxus, a tak už ani nebylo možné provětrat účet a nakonfigurovat si vrcholné provedení jako W12 4Motion za další milion. To ale neznamená, že by se cokoli změnilo na schopnosti tohoto modelu klesat na hodnotě rychlostí volného pádu.

Phaeton byl pro lidí pořád dál jen něco jako zvětšený Passat, třebaže se v podstatě jednalo spíše o dostupnější Audi nebo Bentley. Zájemci nikdy nebyli ochotni utrácet závratné částky za podřízené postavení mezi vozy prémiových značek a nic se na tom nezměnilo ani v této dekádě. Jeden z mála zřetelných neúspěchů Ferdinanda Piëcha tak až do 2015 smutně sjížděl z prosklené manufaktury uprostřed Drážďan a čekal na svůj poslední den.

I v této době se ale našli lidé, kteří si Phaeton koupili jako nový a z jejich „chyb” (přinejmenším ekonomicky je těžké tuto volbu vnímat jinak) můžeme nyní profitovat my. Autobazary dávají na výběr řadu exemplářů z konce výroby, například stále zánovně vyhlížející kus plný příplatků na fotkách níže. Je z roku 2014 a dnes stojí 16 350 Eur (423 tisíc Kč), což je o závratných 72 689 Eur méně než 89 039 Eur na faktuře (skoro 2,3 milionu Kč) před šesti léty. V českých korunách to znamená o 1,9 milionu Kč nižší cenu za necelých 6 let starý luxusní vůz bez zjevných nedostatků a s nikterak přemrštěným nájezdem.

Cenový propadák skutečně není zaprášená ojetina, ale spíše výstavní hnědák s pohonem 3,0 TDI 4Motion a nájezdem 105 535 kilometrů. Vidlicový šestiválec byl celou dobu pod kontrolou servisu. Nadstandardní údržba je doložena fakturami s autorizovanými razítky či přiloženými fotografiemi. Na fotkách hned zaujme nevšední barva laku, v záplavě černých a stříbrných sedanů je světle hnědá příjemným rozptýlením.

Vkusný přepych prostupuje i vnitřním prostorem vyplněným jemnou kůží. Hnědé sedačky s pamětí jsou vyhřívané i chlazené, příjemnému žití za volantem dále slouží například dvojité prosklení vozu, od cesty izoluje vzduchový podvozek noční krajinu promění v den bi-xenovoé přední reflektory s dynamickým ovládáním. Z dlouhého seznamu výbavy stojí za vyzdvižení příplatkové ozvučení deseti reproduktory, digitální příjem rádia, elektrické střešní okno, čtyřzónová klimatizace, infotainment včetně navigace přes barevný displej nebo vyhřívané trysky ostřikovačů. Balík příplatků je úhledně zakomponován do dřevěného obýváku s chromovanými doplňky přesně podle nejvyšších kritérií nedávné doby.

Šestiletý společník bude vynikajícím kandidátem pro racionálního zájemce s touhou využít nepředvídatelný vývoj automobilismu. Volkswagen vkládal do Phaetonu velké naděje, proto se na výrobě nešetřilo a zachované exempláře budou dělat ještě velikou parádu. Ztracená úroveň respektu smetánky už se nikdy nevrátí, ale za ty peníze nebude vůbec složité přehlížet ohrnuté nosy rozmazlených majitelů poslední generace třídy S.


Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 1 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 01Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 2 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 02Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 3 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 03Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 4 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 04Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 5 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 05Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 6 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 06Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 7 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 07Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 8 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 08Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 9 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 09Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 10 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 10Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 11 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 11Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 12 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 12Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 13 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 13Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 14 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 14Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 15 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 15Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 16 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 16Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 17 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 17Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 18 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 18Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 19 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 19Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 20 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 20Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 21 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 21Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 22 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 22Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 23 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 23Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 24 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 24Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 25 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 25Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 26 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 26Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 27 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 27Německý král ztráty hodnoty původně za 2,3 milionu stojí po pár letech jen 420 tisíc - 28 - Volkswagen Phaeton 2014 prodej Nemecko 28
Opomíjený koncernový luxus je králem ztráty hodnoty svého druhu. Bude těžké najít jiné tak „mladé” auto, které by dnes stálo méně než nová Škoda Octavia a přitom původně přišlo majitele na miliony

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše