Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
18.4.2024 | Petr Prokopec
Elon Musk se zjevně rozhodl být inovativní i při propouštění zaměstnanců. Místo korektního oznámení nemilé zprávy jednotlivým lidem se část z více než 14 tisíc vyhozených o svém osudu dozvěděla až ve chvíli, když se ráno nedostali do práce.
Svého času jsem pracoval pro člověka, který ani v nejmenším neměl hluboko do kapsy. Peníze ovšem neutrácel za drahá auta či značkové oblečení, jeho velkým koníčkem byly hrátky s lidmi. Neměl tedy problém posílat do střetu inzertní oddělení s redakcí, stejně jako jste si nikdy nemohli být jisti hodnocením výsledků své práce. Zatímco jeden den jste byli dáváni za příklad celému vydavatelství, ten druhý jste pomalu přebírali výpověď. K té pak jen stačilo, že se dotyčný špatně vyspal. Nebo potkal známého, kterému zrovna poslední číslo toho kterého časopisu nesedlo.
Neznamená to, že bych si tímto způsobem chtěl stěžovat či si léčil traumata. Na své působení v tomto vydavatelství se koneckonců snažím vzpomínat v dobrém. Dotyčného majitele mi ale tento týden připomněl Elon Musk, který je možná marketingový génius, ovšem k lidem okolo se chová se značnou přezíravostí. Znovu to předvedl v rámci aktuálního kola propouštění. Nepředcházelo mu totiž žádné varování, místo toho Tesla zkrátka rozhodla, že je třeba redukovat počet pracovních sil, a to okamžitě, což je v USA legálně možné.
Musk tedy v neděli v noci lidem rozeslal interní email, ve kterém oznámil, že o místo přijde více než 10 procent zaměstnanců, tedy přes 14 tisíc lidí. O koho se však jedná, již uvedeno nebylo. Místo toho šéf Tesly pouze zmínil, že vyhození se během 48 hodin dozví informace týkající se odstupného. Nic dalšího ale již uvedeno nebylo. A protože ne každý byl v neděli před půlnocí vzhůru, stejně jako si ráno nekontroloval email, čekalo mnohé druhý den ráno u vstupu do firmy nemilé překvapení.
Kolegové z Business Insideru od dvou zaměstnanců automobilky zjistili, že ostraha běžně při vstupu do objektu kontroluje lidem visačky. V pondělí ráno je ovšem nově i skenovala. A právě tímto způsobem se vyhození dozvěděli, že přišli o práci - pokud totiž jejich kartička nebyla aktivní, byli u vstupu rovnou otočeni zpět k autobusu, který je přivezl. Že se pak už nemohli ani přihlásit do interních systémů Tesly, je logické, prostě skončili.
Jednání Tesly je přinejmenším nekorektní, takhle se o propuštění dozvědět nechcete. Bez zajímavosti není, že výpovědi se zatím rozdávaly pouze v USA a v Číně, kde je pracovní trh svobodnější a zaměstnanců se dá zbavit levněji. V Německu by to bylo komplikovanější a dražší.
![Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta - 1 - Tesla Gigafactory Berlin production 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta - 2 - Tesla Gigafactory Berlin production 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta - 3 - Tesla Gigafactory Berlin production 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Pracovat pro Teslu je vážně „pohádka“. Prostředí v továrnách je značně rizikové, o časté úrazy tak není nouze. Nakonec tak možná můžete být rádi, když vám automobilka již nepovolí vstup do objektu - právě takovým způsobem totiž lidem oznamuje, že dostali výpověď. Foto: Tesla
Zdroj: Business Insider
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva