Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson po 10 letech otestoval Teslu. Podívejte se, co zjistil
9.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Clarkson nemůže ignorovat Tesly do konce svého života, netestovat je ale vydržel 10 let. Teď mu jedna přistála na test, tentokrát šlo o Model X.
Jeremy Clarkson a Elon Musk jsou jako dva kohouti na jednom smetišti. Jejich popichování nám jako divákům přináší zajímavé historky, pro tyto dvě ikony svých oborů ale tento stav zase tak zábavný nebude. Tesla kdysi žalovala Top Gear kvůli údajně lživé recenzi Roadsteru, jak jsme ale sami svého času poznamenali, selhání vozu byla skutečná. V následné při se tak soud postavil za Clarksona a spol. a ten odvolací udělal totéž. Není tak vlastně divu, že i když britský moderátor nedávno uznal, že se Tesla dostala na vyšší úroveň, šéfa automobilky pořád nemůže vystát.
Přesto se nedávno provalilo, že se Jezza po fiasku Roadsteru z roku 2008 pustil do testování Tesly znovu. Tentokrát se mu do rukou dostal Model X, na jejíž adresu už dříve prohlásil: „V nové sérii máme Teslu Model X, a... je toho na ní spousta působivého. Něco je sice tak trochu fušeřina, ale spousta věcí je opravdu hodně působivých. V autě je spousta věcí pro devítileté děti. A všichni muži mají mentální věk devítiletého dítěte.“ Tím nabudil diváky, že se mohou těšit na budoucí setkání Clarksona s Teslou přímo před televizními kamerami. A teď se můžeme podívat přímo na něj.
Kompletní recenzi najdete níže, ale pro netrpělivé - a nebo anglicky nehovořící - shrneme to nejdůležitější. Clarkson na začátku pochválil venkovní a vnitřní vzhled, praktický interiér, uznale komentoval systém otevírání dveří Falcon Wing. Palubní centrální ovládací systém s pár skrytými funkcemi ho rozveselil - čím, to snadno pochopíte i bez znalosti angličtiny... Autopilot, ke kterému měl největší výhrady, prošel tentokrát s mírnou chválou. Jízdně se SUV zdálo hbité a agilní, Jezza přes vysokou hmotnost kvitoval nízké těžiště a dynamiku, kterou jsou Tesly už vyhlášene. „Působí dobře,“ vypadlo dokonce z jeho nevěřících úst. Podezřelé, zatím žádná negativa.
I když závody s pevným startem s účastí Tesly jsou už trochu okoukané, jeden nechyběl ani tady. Proti Modelu X se postavilo Audi R8 přesně v té specifikaci, ve které jsme jej kdysi testovali. Desetiválec 5,2 litru a 525 koní (386 kW) odešlo poražených, byť to bylo o fous a být dráha delší... Tesla oslavovala vestavěným ceremoniálem a Clarkson marně hledal slova chvály nad prozatímním dojmem z auta.
To by ale nebyl Jezza, aby nepřišel i na špatné stránkay auta, ale tentokrát si preventivně do auta posadil tým šesti právníků, aby Musk nemohl druhý den podávat další žalobu za pomluvu. Vtipné řešení odpovídající anglickému staříkovi ovšem tentokrát poněkud zhatilo konkrétní vyřčení negativ.
První si vzal na paškál dojezd, ten prý u žádného elektromobilu neodpovídá předepsaným parametrům. Chtěl tento neduh vyčíst i Tesle, ale právníci ho nenechali verdikt vyslovit. Druhé téma se vinulo kolem baterii, které při nehodě hoří (a narážel na Hammondovu nehodu s elektromobilem), ale ani tady právníci nenechali Clarksona kritizovat. Pak zkusil pomluvit větší rozměry Tesly X, které následně prezentoval zaparkováním s autem plným právníků, mezi dvě jiné standardně zaparkované automobily, aby nemohli vystoupit...
Na parkovišti se s Teslou rozloučil a očekávaná zkouška skončila. Test dopadl pro elektromobil překvapivě úspěšně, jak se můžete sami přesvědčit níže. Že by se Tesla tolik zlepšila? Jistě ano, bezchybná ale není, jen výtky tentokrát bohužel slyšíme jen v náznacích. Možná ony Muskovy žaloby přece jen k něčemu byly dobré...





























Elon Musk tentokrát nemusí spřádat plány na odplatu, Tesla prošla bez větších připomínek. A těm menším vystavili stopku právníci na palubě
Zdroj: megaxel@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 2 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 5 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub