Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jezděte jako ve filmu Ronin, poslední Audi S8 s manuálem koupíte za cenu Fabie
7.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle je poslední Audi S8, které jste mohli mít s manuálním řazením. Je luxusní i sportovní a ceny dobrých kusů jsou dneska docela nízko.
Některý automobilový nadšenec fandí sportovním vozům, jiný zase vyhledává luxus. A spousta fanoušků motorismu a zákazníků obecně chce obojí najednou. Proto tu jsou auta jako Mercedesy AMG, BMW M nebo Audi S a RS. Pokud patříte k těmhle lidem, ale auta z různých důvodů hledáte spíše na trhu ojetin, máme pro vás tip na zajímavou možnost, jak se dostat k vrcholnému luxusu za rozumnou cenu. A zároveň s ním dostanete i něco, co už vám dnes žádný podobný vůz nenabídne.
Tou možností je Audi S8 generace D2. Celá tato generace A8 byla vyvíjena s cílem být nejlehčí z konkurence a je tedy kompletně celá hliníková. Už civilní varianty byly nabízeny např. s dvouzónovou klimatizací, která v roce 1994, kdy toto auto přišlo na svět, nebyla vůbec běžná. Později se přidaly např. hlavové airbagy. Věci jako elektrické ovládání a vyhřívání sedaček bereme za samozřejmost.
Varianta S8 se objevila v Evropě v roce 1996 a dostala v základu pohon všech kol a vylepšenou verzi 4,2l osmiválce ze standardní nabídky. Ten tehdy dával 340 koní a 420 Nm před faceliftem, 360 koní a 430 Nm po faceliftu. Co je ale podstatné, je, že v Evropě byla v S8 šestistupňová manuální převodovka ve standardní výbavě. Většina trhů mimo Evropu dostala vylepšený pětistupňový automat od ZF a manuál jste si tam objednat nemohli. Do žádné další S8 už standardně pořídit nešel.
Kromě toho je samozřejmostí kožený interiér, již zmíněná dvouzónová klimatizace, navigace nebo vyhřívání i zadních vnějších sedaček. Jsou tu parkovací senzory vpředu i vzadu, elektrická roleta zadního okna nebo ESP. Zkrátka, chcete-li vozit rodinu ve vrcholném komfortu za málo peněz, tohle může být dobrá volba. A pochopitelně, jsou tu příjemné filmové konotace - honičky z filmu Ronin (můžete si je připomenout níže) jsou jen částí z nich.
Než ale rozbijete prasátko, je potřeba si uvědomit, že Audi S8, byť staré, je pořád vrchol luxusu téhle německé prémiové značky. A jeho údržba tomu bude odpovídat; rozhodně nepočítejte s opravami cenově srovnatelnými s novou Fabií, můžou být i řádově jinde. Pokud si toho ale spoustu zvládnete udělat sami, nemuselo by to být tak strašné. My pro vás máme tři tipy, kam se podívat - zachovalé S8 s manuálem nejsou taková rarita, ale více než pár jednotek jich po Evropě nenajdete.
První stroj má modročernou barvu a světlý interiér, velmi lákavá to kombinace. Jako nový byl koupen ve Španělsku v roce 2000 a tam je také nyní prodáván, a to za 16 950 Eur (cca 458 tisíc korun). Je z této trojice nejdražší, ale také nejnovější a má už 360 koní. Má nové pneumatiky, kompletně zdokumentovanou servisní historii a před 30 tisíci km měněný rozvodový řemen. Celkový proběh je 136 500 km a inzerát je zde.













Tohle je zřejě nejzajímavější S8 D2, která je nyní k mání
Druhý vůz je z roku 1997, má za sebou cca 197 tisíc kilometrů a prodávající za něj chce 9 900 Eur, tj. zhruba 268 tisíc korun. Je stříbrný a má černý interiér, což je přeci jen o něco větší nuda než v případě výše. Je po prvním majiteli a také má kompletní servisní historii. Čerstvě má nový olej, svíčky, vzduchový a kabinový filtr a servisem prošla i klimatizace. Inzerát je zde.
Mezi ojetými S8 je tento kousek také velmi hezký, navíc citelně levnější
Třetí a nejlevnější vůz byl vyroben také v roce 1997 a podle dostupných údajů má najeto jen 109 tisíc kilometrů. Byl dovezen z Itálie od druhého majitele a podle prodávajícího má drobné kosmetické vady, což možná odůvodňuje cenu 7 999 Eur, tj. 216 tisíc korun. Na fotkách ale vypadá stále dost slušně. Inzerát je k vidění zde.
Tady už si velmi dobrým stavem jisti nejsme, parametry má ale i tento kus zajímavé a na fotkách vypadá zachovale
Zdroje: Mobile.de poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB