Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K čemu je tento otvor u Civicu Type-R? Nechladí, nenasává a přesto funguje
15.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Příď nového Civicu Type-R má spoustu otvorů. Některé jsou jen naznačené, jiné párové a nebo centrální. A pak je tu jeden skutečný, co se běžně nevídá.
Nová Honda Civic Type-R teprve před pár dny odhalila kompletní detaily o technice, světu se ale poprvé ukázala už před několika měsíci. Od té doby jsme mohli nevěřícně hledět na její skoro mimozemskou příď a zkoumat, k čemu slouží ohromný počet nasávacích otvorů, které na ní jsou.
Značná část je falešná a při bližším zkoumání se ukáže, že otvory jsou zaslepené černým plastem s jen naznačenou mřížkou. Část je jich funkční a možná i bez popisu, který vám za malou chvíli nabídneme, byste uhodli, k čemu slouží. Pak jsou tu ale ještě otvory okolo mlhovek, které se na první pohled zdají být též falešné, je tomu tomu tak ale jen na levé straně vozu. Na té pravé je skutečný otvor a jen stěží byste uhodli, k čemu slouží. Pojďme se ale postupně podívat na všechny funkční otvory, které na přídi nového „CTR” najdeme.
Devět otvorů s obvyklým posláním...
Podíváme-li se na příď Civicu Type-R pěkně odshora, naše oči nejprve ustrnou na centrálním nasávací otvoru v horní části kapoty motoru (1). Neslouží k nasávání vzduchu do motoru, ani k chlazení jeho samotného či turba, přesto není falešný. Podle Hondy slouží k „celkovému ochlazení motorového prostoru”. Někdo říká, že je to nesmysl a že si to vymysleli designéři, ale zde by falešný snad otvor neprošel. Ovšem, jsou auta, která se nepřehřívají, ale pod kapotou mají opravdu horko a nějaké takovéto chlazení by jim neškodilo, takže zůstaňme u vyjádření automobilky.
Nízká, podlouhlá škvíry mezi červeným kouskem plastu u kapoty a černým plastem s logem Honda (2) je sání motoru, tudy proudí čerstvý vzduch do válců. To je tak řešené vcelku elegantně a skoro nepatrně.
Dva otvory mezi pod logem a vnitřními okraji světel (3 a 4) jsou zase přístupy chladicího vzduchu k chladiči - jak vidno, ani vysoce výkonný Type-R nemusí používat celý prostor masky chladiče, aby uchladil svůj motor.
Další, největší otvor je pod značkou (5) a slouží mezichladiči stlačeného vzduchu. Pod mlhovkami, těsně nad lízátkem (6 a 7), jsou tenké vstupy vzduchu pro chlazení brzd a po stranách vedle mlhovek jsou otvory (8 a 9), které vedou vzduch do předních podběhů a snižují tam turbulence.
Možná byste při pohledu na vůz zepředu hádali, že horní otvor slouží mezichladiči a všechny dolní chladiči, možná byste poslední dvě „díry” přiřadili chlazení brzd, ale to jsou jen drobné odchylky, tyto otvory by zkrátka zasvěcený člověk přibližně rozeznal a pojmenoval. Pak je tu ale ještě jeden.
Pro náruživé fanoušky CTR nabízíme pohledy na jednotlivé otvory i v detailu - všechny vypadají skutečně
...a k tomu jeden opravdu svérázný
Na fotkách to není úplně patrné, po zesvětlení na vás ale z přídě vykoukne ještě jeden otvor, který není ani centrální, ani párový. A už proto je podezřelý. Nachází se kousek od pravé přední mlhovky (10) a v záplavě falše okolo se ztrácí. Být na obou stranách, řeknete si chlazení brzd či aerodynamická funkce, jenže na druhé straně není, je jen jeden - vlevo (z pohledu řidiče) je podobné místo zaslepeno.
Onen pravý otvor nemá žádný z výše zmíněných a už vůbec žádný z obvyklých účelů - slouží klaksonu, který je za ním nakonec i vidět. Že jste na jiných autech něco takového neviděli? Aby také ano, jde o následek amerických homologačních pravidel, kde v některých státech musí mít klakson „výhled” přímo na silnici, nemůže být skryt za plným kusem plastu, v tomto případě falešnou mřížkou.
A protože nejlevnější díl je takový, který vyrábíte pro celý svět úplně, ale úplně stejně, budou mít otvor pro klakson úplně všechny verze nového Civicu Type-R, který je nyní „globálním modelem”. Jestli bude hlasitější než průměrný klakson moderního evropského kompaktu, předjímat nebudeme, ale pokud vám to tak přijde, už víte, proč tomu tak je...
Také tento otvor je skutečný a také on má funkci - jen poněkud neobvykou
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 7 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
Nejčtenější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024 - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024 - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29.3.2024 - Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 - Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva