Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Alfa Romeo, která popírá mýty o nespolehlivosti italských aut
4.10.2023 | Petr Miler
Skeptici asi řeknou, že jde o výjimku potvrzující pravidlo, ať už se ale na věc podíváte jakkoli, jde o naprosto mimořádný vůz. Italská auta s vysokými kilometrovými nájezdy jsou obecně raritou a Alfa z roku 2022 s šestimístnou cifrou na tachometru je snad unikát.
Že italská auta neplatí za spolehlivá a trvanlivá, tuší i lidé, kteří se o automobily nijak zvlášť nezajímají. Situace zašla až tak daleko, že třeba Němci zkratku FIAT vysvětlují jako Fehler In Allen Teilen, tedy chyba v každém dílu. Nechme nyní stranou, jak moc je to mýtus a jak moc je na tom pravdy, faktem ale je, že minimálně jedna věc o trvanlivosti italských aut nesvědčí - málokdo s nimi najíždí vysoké porce kilometrů.
V inzerci není problém najít spoustu aut od Audi, přes škodovky až po Volva, která mají najeto mezi 500 tisíci až 1 milionem kilometrů. Některých je více, jiných méně, zejména francouzská a italská auta s vysokými nájezdy jsou skoro neexistující věc. V minulosti jsme vám ukazovali třeba Fiat Multipla s 610 tisíc kilometry jako něco naprosto raritního a auto vypadalo podle toho - bylo prakticky na odpis. Dnes vám ukážeme něco docela jiného.
Jde o Alfu Romeo, tedy také italské auto, konkrétně stále aktuální model Giulia. Nejde o žádný historický model, který by měl šanci najet miliony kilometrů, jde o moderní reprezentativní sedan určený i na dlouhé cestování, čemuž nahrávají také dieselové motory pod kapotou. Leckdo by tedy mohl čekat, že s ním mnozí budou najíždět statisíce kilometrů jako nic, ale to se neděje. I když se tato Giulia (s kódovým označením 952) prodává už 8 let, v Evropě nenajdete v prodeji ani jedno auto, které by mělo najeto přes 300 tisíc km. I těch s nájezdem přes 200 tisíc km jsou jednotky, pak je tu ale tohle.
Ne neujelo skoro milion km za 8 let, což by jinak klidně mohlo, i takové extrémy jsme zejména u německých aut poznali. Tento kousek zvládl 109 655 km, což zní nezajímavě, jenže za jak dlouho? Jde o vůz z roku 2022, pravda poprvé registrovaný hned z jeho kraje, přesto najel za rok a půl takové kilometry. Bavíme se tedy o nájezdu okolo 75 tisíc km ročně, což už není legrace, to musíte skoro pořád jezdit. A to podle pověr italská auta nesvedou, prý tráví většinu času v servisu. Podle jiných Giulií v prodeji to tak i vypadá, možná se skutečně začnou rozpadat dřív, než by někoho napadlo to s nimi táhnout aspoň k půlmilionovému nájezdu. Tohle ale vydrželo aspoň rok a půl plného zápřahu bez ztráty květinky.
Na Alfu je to vážně neskutečná, neuvěřitelná, surreálně působící porce. A je pozoruhodné, že auto vypadá velice dobře. Říci někdo, že má na tachometru 30 tisíc km, snad bychom se i ptali, jestli to není moc - lak, kola, interiér včetně sedadel a volantu, vše vypadá velmi zachovale. Ale tachometr hovoří jasně, skoro 110 tisíc km jak vyšitých. Jestli tento vůz popírá tvrzení o nekvalitě a nespolehlivosti italských aut, posuďte sami, na každý pád toho vydržel a vypadá skoro zánovně. Třeba „Italům” stačí dopřát prvotřídní péči a vydrží, tenhle vůz ji měl.
Pokud byste se jej chtěli ujmout, k dispozici je za 38 990 Eur, tedy asi 950 tisíc Kč. Na ultra zajímavou koupi to nevypadá, ale kdo vám pod milion prodá roční Giulii 2,0 turbo ve verzi ti s 200 koňmi a vysokou výbavou? Jen těch kilometrů je opravdu hodně, jen těch.


















Alfa Romeo Giulia s extrémním ročním nájezdem skoro 110 tisíc km existuje. A je ve velmi dobrém stavu. Že by nakonec italská auta vydržela, když se o to někdo snaží? Foto: AutoWinkel Waddinxveen, publikováno se souhlasem
Zdroj: AutoWinkel Waddinxveen@Marktplaats
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
dnesŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejčtenější články
Lotus místo konce spalovacích aut přijde s novým osmiválcovým sporťákem, tomu se říká obrat
25.5.2025Elon Musk říká, že Tesle bude šéfovat, dokud neumře, auta značky teď prý kupují místo levičáků pravičáci
25.5.2025Alespoň v něčem je nové BMW M5 dobré: Ceny předchůdce posílá výš a výš, zůstane zřejmě nepřekonaným vrcholem
25.5.2025Dosud neznámá čínská značka poráží doma drahé Němce na hlavu, rychle zastiňuje veškeré prodeje BMW i Mercedesu
25.5.2025Profesor z KIT a expert přes motory osvětlil, proč německé automobilky vsadily vše na jednu kartu bez plánu B. A teď s ním stejně musí přijít
26.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva