Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Bugatti z dob, kdy už značka patřila Volkswagenu. A není to Veyron
10.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VW koupil značku Bugatti v roce 1998 a jako první model nabídl Veyron. Tohle Bugatti je z roku 2002 a není to Veyron. Je tak ještě vzácnější.
Historii Bugatti EB110 jsme kdysi již zmapovali, stejně jako období, během kterého značku vlastnil italský průmyslník Romano Artioli a během nějž se tento supersport vyráběl. Na rozdíl od předchozí i pozdější produkce nevznikl v Molsheimu, ale v úžasné nové továrně v Campogallianu u italské Modeny. Její stavba přitom bere dech dodnes, stejně jako oku i sluchu lahodí samotný vůz. Ten byl vyráběn v letech 1991 až 1995, přičemž značka smontovala pouhých 139 kusů.
Nyní se jedno Bugatti EB110 objevilo v prodeji, v kolonce „Datum výroby“ však překvapivě svítí rok 2002. Jde překlep? Nebo snad o podvod? Kupodivu nikoliv. Poté, co Artioli zkrachoval, se na Bugatti, továrnu i veškerý jeho další majetek vrhli různí soukromníci i společnosti. Samotná práva na značku Bugatti získal Volkswagen, řadu komponentů včetně celých šasí pak odkoupila německá firma Dauer.
Právě Dauer se přitom ve výrobě Bugatti EB110 rozhodl pokračovat, načež v květnu 2001 u příležitosti Velké ceny Monaka představil svou vlastní verzi. Její karoserie zůstala nezměněna, tedy až na dva detaily - v prvé řadě se totiž již vůz nemohl kvůli právům VW oficiálně jmenovat Bugatti, přestože logo firmy se nakonec na všechna vyrobená auta dostalo. Druhý detail je ovšem podstatnější, Dauer totiž přišel s rozsáhlým využitím karbonu a hliníku.
Výsledkem byla zásadní dieta, neboť zatímco originál se všemi náplněmi a řidičem vážil nemalých 1 880 kilogramů, verze od Daueru vykázala na ručkách vah o dvě stě kilo méně. S tím byl na druhé straně spojen vyšší výkon než v sérii. Dvanáctiválec o 3,5litrovém objemu totiž dostal nové komponenty, aby byla zredukována prodleva čtyř turbodmychadel IHI. Na všechna čtyři kola tak rázem mířilo 654 koní.
Dauer ovšem posléze ještě začal nabízet příplatkový výfuk Remus a modifikaci řídicí jednotky, pod pravou nohu jste tak mohli dostat ještě 60 koní navíc. V této variantě přitom EB110 zvládalo zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy, kilometr s pevným startem za 19 sekund a nejvyšší rychlost 370 km/h. Dauer ovšem dodává, že během testů na německé dálnici vůz zvládl jet dokonce 400 km/h.
Vůz teď nabízí londýnská firma Joe Macari Performance Cars a pořád dokáže vzít dech. I proto, že spojuje neobvyklou černou barvu karoserie s červeným koženým interiérem. Součástí nabídky jsou dva klíčky a veškeré dokumentace mapující i servisní historii. Ta přitom zahrnuje spíše „udržovací“ práce, neboť velkým bonusem vozu je jeho extrémně nízký nájezd - pouhých 1 050 kilometrů.
S ohledem na tato fakta by asi neměla překvapit cena, která je prakticky stejná jako u prvních exemplářů Bugatti Veyron, jenž se začaly vyrábět dva roky poté, co Dauer EB110 opustil výrobní linku. Prodejce totiž za tento vůz požaduje nemalých 950 liber (cca 25 850 000 Kč). Za výjimečnost se platilo vždy a tady je jí vážně spousta...

















Tohle Bugatti EB110 může být vaše. Vyrobil jej sice Dauer poté, co značka zkrachovala a pod křídly Volkswagenu vyvíjela Veyron, to by ale nemuselo vadit. Za takřka 26 milionů korun totiž dostanete více výkonu a méně kil, než jakými obdařovala své klienty fabrika Romana Artioliho
Zdroj: Joe Macari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
včeraMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
včeraZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraNissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva