K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá

Chcete-li se vozit v autě, které bylo před 30 lety určeny jen těm, kteří si byli rovnější než jiní, tohle je krásná možnost. Čekali bychom vyšší cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá

28.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chcete-li se vozit v autě, které bylo před 30 lety určeny jen těm, kteří si byli rovnější než jiní, tohle je krásná možnost. Čekali bychom vyšší cenu.

Někdejší „papaláškára” Tatra 613 je dnes ceněným sběratelským kouskem, zejména je-li to některá ze zvláštních verzí. Má své nevýhody, pochopitelně, proto také ve srovnání s limuzínami ze „Západu” nemohla po revoluci soupeřit, i když se o to skutečně snažila. Byla mezi nimi unikátní minimálně jednou věcí - vzduchem chlazeným motorem, navíc umístěným za zadní nápravou.

Dnes těchto aut už moc není a pokud se objeví na prodej kousek, v dokonalém stavu nebývá. I tak stává hromadu peněz, která je tím větší, o čím zachovalejší exemplář se jedná. Jeden velmi zachovalý, opravdu výjimečný, teď máme před sebou, ovšem spíše po stránce onoho stavu.

Je z roku 1988, je to verze 613-3 a těsně před rozpadem komunistického bloku byla vyvezena do NDR, kde měla sloužit tamním papalášům. Toho už si moc neužila, a i proto dodnes vydržela ve výjimečném stavu. Podle popisu z nabídky dokonce druhý takový kus nenajdete. Něco takového neumíme potvrdit, že jde o neobvykle zachovalý exemplář ale můžeme říci bez okolků - fotky to dosvědčují, toto auto je opravdu v krásném stavu.

Prodávající uvádí, že vůz má najeto 121 500 km a že motor a převodovka byly před 3 000 km opraveny, takže z původních 168 koní tu asi bude drtivá většina a manuální čtyřkvalt by měl fungovat velmi dobře. Perfektně ovšem vypadá i lak a interiér, dokonce by se chtělo říci, že tohle auto je po renovaci, ale o ničem takovém zprávy nemáme. Tak či onak mělo péči, o které si většina „šestsettřináctek” mohla nechat jen zdát.

Čekáte-li cenu nad milion korun, máme příjemné překvapení - německý prodejce chce za vůz 22 950 Eur, tedy asi 623 tisíc korun. Kvůli provozním nákladům asi není nejlepší nápad chtít tohle auto místo nové Octavie, ale kdyby ta stará ještě nějaký rok vydržela, tohle by mohl být dobrý začátek sbírky. Může být trochu nevýhodou, že na veteránskou registraci dosáhnete až za dva roky. Ale kdo si počká...


K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 1 - tatra 613 prodej nemecko 01K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 2 - tatra 613 prodej nemecko 02K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 3 - tatra 613 prodej nemecko 03K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 4 - tatra 613 prodej nemecko 04K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 5 - tatra 613 prodej nemecko 05K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 6 - tatra 613 prodej nemecko 05aK mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 7 - tatra 613 prodej nemecko 05bK mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 8 - tatra 613 prodej nemecko 06K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 9 - tatra 613 prodej nemecko 07K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 10 - tatra 613 prodej nemecko 08K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 11 - tatra 613 prodej nemecko 09K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 12 - tatra 613 prodej nemecko 10K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 13 - tatra 613 prodej nemecko 11K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 14 - tatra 613 prodej nemecko 12K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá - 15 - tatra 613 prodej nemecko 13
Tahle Tatra vypadá krásně a není zas tak drahá

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.