Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je motor V10 z Schumacherovy F1 Ferrari, stojí jako dvě Octavie RS
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Pohonná jednotka se 730 koňmi míří do aukce. Německému pilotovi v roce 1997 přinesla pět vítězství a také spoustu kontroverze.
Není tajemstvím, že se stávající podobou Formule 1 nejsme příliš spokojeni. Navíc nejsme jediní, po změně volá i řada fanoušků kdysi neoddiskutovatelně královské disciplíny motorsportu. I proto se v pátek sešli techničtí šéfové jednotlivých stájí se zástupci FIA, aby prodiskutovali, jakým směrem se budou monoposty i samotné závodní víkendy vyvíjet od roku 2017. Jak se přitom dalo očekávat, extra plodná ona schůzka nebyla. Dospět se prý podařilo pouze k několika závěrům, o zbytku se musí nadále diskutovat. Čas na změnu se ovšem krátí, neboť změny pravidel musí být odsouhlaseny do konce února.
Budoucnost ale teď necháme plavat, místo toho se opětovně ohlédneme za minulostí. Konkrétně za rokem 1997, kdy se světovým šampiónem stal poprvé a také naposledy Jacques Villeneuve. Ten přitom po celý rok soupeřil zejména s Ferrari F310B Michaela Schumachera, jenž se v průběhu sezóny na stupně nejvyšší vyšplhal hned pětkrát. Naplněn tak byl příslib německého pilota z roku 1995, podle nějž mělo Ferrari „v roce 1996 vyhrát tři závody a v roce následujícím usilovat o titul“.
Vše se ale neobešlo bez nemalé kontroverze v posledním závodě, kdy oba rivaly dělil jediný bod. Během souboje navzájem kolidovali, což nakonec vyústilo v Schumacherovo odstoupení. Federací FIA byl navíc označen za viníka a potrestán diskvalifikací z celé sezóny, samotnému týmu ale jeho body zůstaly. Slavný Němec si pak musel počkat ještě dva roky, než opětovně získal korunu světového šampiona. Ta byla již třetí, další čtyři ovšem následovaly, a sice rovnou v řadě.
Tuto historii jsme ale probírali už loni kdy byl k mání právě vůz, s nímž Schumi Villeneuva „nabral”. Dnes se ke stejnému momentu nevracíme z nedostatku invence, ale proto, že tento monopost s označením F310B byl poháněn třílitrovým desetiválcem 046/2, který si k tomuto stroji nyní můžete „dokoupit”.
Motor V120 046/2 byl stejně jako Schumiho „služební vůz“ evolucí předchozí pohonné jednotky, nicméně u Ferrari zapracovali především na jeho spolehlivosti. Ta se meziročně skutečně zlepšila, což ovšem není až tak překvapivé. Původní verze agregátu byla totiž extrémně poruchová, což způsobilo hned osm odstoupení Eddieho Irvina v řadě. I když se ani nová varianta desetiválce nestala neprůstřelnou, o zlepšení se jednalo. Schumacher ostatně s tímto motorem kromě již zmiňovaných pěti vítězství v závodech dokázal třikrát ovládnout kvalifikaci a jednou zajet nejrychlejší kolo. K tomu mu napomáhalo 730 koní, jenž pohonná jednotka se čtyřiceti ventily, válci skloněnými v úhlu 75 stupňů a osazená nepřímým vstřikováním paliva Magneti Marelli produkovala.
Nově se majitelem přesně tohoto motoru můžete stát i vy, neboť za dva dny, tedy ve středu 3. února, bude dražen v aukční síni Sotheby‘s. Je to celkem unikátní šance - vyřazené monoposty se obvykle prodávají bez motorů, tento je navíc spjat se jménem jednoho z největších pilotů historie a na rozdíl od moderních jednotek zní jako víno, však si to připomeňte videem pod článkem.
Pochopitelně nejde o levné zboží, přesto vás cena může zaskočit. Očekává se totiž, že majitele změní tento agregát za 50 000 až 70 000 Eur, tedy asi 1,35 až 1,89 milionu korun - v nejlepším případě za cenu dvou špičkových Octavií RS. Pokud ovšem pro tento motor hoříte z jakéhokoli důvodu více než pro celkem tuctové auto, pak byste si nejspíše měli objednat letenku do Paříže...


















Pohonná jednotka 046/2 z Ferrari F310B míří do aukce. Níže si můžete poslechnout, jak zněla ve Španělsku, kde Schumi v roce 1997 skončil čtvrtý
Zdroj: Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 4 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 7 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub