Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejlevnější zánovní auto se 750 koňmi, s 367 km/h bývalo nejrychlejší na světě
23.7.2020 | Petr Miler
I když se výkony aut posouvají stále výš, 750 koní je pořád něco. Tak silné auto nepůjde nikdy koupit vyloženě levně, tady o relativní láci mluvit lze.
Výkony aut se posouvají stále výš, zejména pak v posledních letech. VW Golf dnes může mít 300 koní, Audi A3 se dostane až 400 kobylám a Mercedes třídy A dokonce ještě dál. Sedany, kupé či dokonce kombíky střední třídy nemají problém s hranicí 500 koní a pro cokoli většího nebo dražšího je limitem zřejmě jen nekonečno.
Přesto je i za této situace 750 koní hodně vysoký výkon. Nemá ho ani McLaren 720S, protože ten má - uhádli jste - 720 koní, nemá jej ani většina Ferrari, Lamborghini, natož pak Porsche. A to se obvykle bavíme o supersportovních kupé, jejichž praktičnost obvykle končí u toho, že je lze zaparkovat u supermarketu. Dnes vám ukážeme auto v prodeji, které má 750 koní, sveze až pět lidí v relativně slušném komfortu, dlouho platilo za nejrychlejší sedan světa, nikdo s ním nikdy pořádně nejezdil a ke všemu nestojí majlant.
Je to příliš dobré na to, aby to byla pravda? Ano, ale je to pravda. U nizozemského prodejce s výjimečnými auty se objevilo v nabídce BMW M5 generace E60 z roku 2010. Takové auto jde dnes koupit už za statisíce, rozhodně ale nepůjde o verzi v úpravě G-Power Hurricane RS, která za 10 let najela pouhých 1 559 km. V tomto případě jde o stroj ze soukromé kolekce, jehož majitel si s ním zjevně moc neužil, tedy alespoň ne na silnici.
Je to škoda, protože užívat si tady je co. Už tak výjimečná M5 dostala od G-Poweru přepracovaný motor s kompresorem, který finální výkon vyšponoval až k 750 koním, prodejce uvádí dokonce 765. To tehdy stačilo na certifikovanou maximálku 367,6 km/h, která byla po nějaký čas vůbec nejvyšší ověřenou rychlostí u komerčně dostupného sedanu. Ani dnes se neztratí vedle supersportů všeho druhu, o sedanech či jiných praktičtějších autech ani nemluvě.
Auto je navíc velice dobře vybaveno a jak jsme již řekli, je prakticky nejeté. Za takových okolností se cena 79 500 Eur, tedy necelých 2,1 milionu Kč, jeví být docela výhodnou, třebaže o láci v absolutním smyslu slova samozřejmě nejde. Ostatně, ukažte nám jiné 750koňové auto pro pět v prodeji, které ve stavu nového přijde na takové peníze. Nemusíte se obtěžovat, neexistuje, nic podobného v nabídce jsme neviděli už nějaký ten pátek.





















Svého času nejrychlejší sedan světa a dodnes úctyhodně výkonné i rychlé BMW M5 od G-Poweru lze ve stavu zánovního vozu koupit v Nizozemsku. S ohledem na své vlastnosti není drahé. Foto:Autoleitner
Zdroj: Autoleitner
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
