Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Tatra 613 kabriolet. Vzácné papalášské „K” je to ale jen na oko
24.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle opravdu není originální T613 K, i když tak vypadá a třeba vnější zpětná zrcátka tomu napovídají. Přesto má historii, která stojí za povšimnutí.
Tatru 613, vůz, kterým jezdili rovnější mezi rovnými, asi příliš připomínat nemusíme. A je-li člověk fanouškem starých Tatrovek, jistě zná i speciální verzi T613 K, která vznikla v pěti kusech jako vůz, ve kterém se budou vozit ti nejvyšší při přehlídkách. Věnovali jsme jí vlastní článek, opravdu si to zaslouží.
Aktuální osud oněch pěti kusů nám není známý. Víme, že po výrobě v 80. letech byly dva kusy k dispozici na přehlídky v Praze, dva v Bratislavě a jeden byl záložní pro případ poruchy některého ze sloužících. Jeden z těchto pěti si v 90. letech koupil majoritní vlastník podniku Poldi Kladno, když tento podnik zrovna krachoval. Tenhle vůz byl později přelakován na bílo.
Další z oněch pěti, pokud budeme věřit článku v české mutaci časopisu Auto Motor a Sport Classic z roku 2007, je nyní na prodej v Týnci nad Labem za 1,3 milionu korun. Ovšem nikde v jeho aktuální nabídce nenajdete označení 613 K - tedy, mimo logo na víku motoru. Podle člověka, který vůz prodává, se nejedná o původní Tatru 613 K s četnými úpravami, jak říká onen článek v AMS Classic, který si můžete prohlédnout níže mezi fotografiemi. Je to prý přestavba Tatry 613 S, vzniklá později, a s původními 613 K nemá nic společného.
Kdo se o přestavbu 613 S postaral a kdy k ní došlo, prodávající neví. Na náš telefonický dotaz přislíbil, že se pokusí to zjistit. Ve zmíněném článku AMS Classic se píše o tom, že tehdejším majitelem byl Zdeněk Ponert, kontroverzní pražský taxikář, mimo jiné v loňském roce obžalovaný za předražené jízdné. Ponerta jako jednoho z předchozích majitelů prodávající potvrdil, ale jestli to byl právě on, kdo z T613 S udělal dost nepovedenou repliku T613 K a pak vůz vydával za zrenovovaný a upravený originál, zatím neumíme potvrdit.
Totiž, na první pohled a se staženou střechou tohle auto opravdu připomíná T613 K. Je tu označení na víku motoru, má chromovaná zrcátka a přední blinkry z Mercedesu, stejně jako pravá T613 K. Chybí ale automatická převodovka, je tu klasický pětistupňový manuál, a zásadně jiná je i střecha - natažená i stažená nejenže má jinou barvu, ale také úplně jinou konstrukci. Čalounění interiéru auta také není červené, nýbrž krémové.
Dovolíme si tvrdit, že takhle se renovace unikátního auta opravdu nedělá a že tedy článek v AMS Classic neříká pravdu. Tohle auto vzniklo možná někdy v 90. letech pro to, aby v Praze vozilo turisty - to skutečně i dělalo, jak dokazují některé fotografie. O podvod na straně autora inzerátu na EuroOldtimers se v každém případě nejedná, tento vůz není vydáván za originální T613 K. Je nicméně velmi pravděpodobné, že tato konkrétní otevřené T613 S existuje v jediném kuse na celém světě...



























Aktuální foto z inzerátu na EuroOldtimers.com ukazuje, že na voze bude nějaká práce
Tento článek v AMS Classic o autu hovoří jako o originálu, zrenovovaném a upraveném. Zdeňka Ponerta označuje za majitele a vidíme ho i za volantem
Ceník na střeše na jedné z fotografií napovídá, že tohle auto je turistický taxík, nikoliv cenný veterán
Zdroj: Euro Oldtimers
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 2 minutamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 2 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 4 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom