Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Tatra 613 kabriolet. Vzácné papalášské „K” je to ale jen na oko
24.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle opravdu není originální T613 K, i když tak vypadá a třeba vnější zpětná zrcátka tomu napovídají. Přesto má historii, která stojí za povšimnutí.
Tatru 613, vůz, kterým jezdili rovnější mezi rovnými, asi příliš připomínat nemusíme. A je-li člověk fanouškem starých Tatrovek, jistě zná i speciální verzi T613 K, která vznikla v pěti kusech jako vůz, ve kterém se budou vozit ti nejvyšší při přehlídkách. Věnovali jsme jí vlastní článek, opravdu si to zaslouží.
Aktuální osud oněch pěti kusů nám není známý. Víme, že po výrobě v 80. letech byly dva kusy k dispozici na přehlídky v Praze, dva v Bratislavě a jeden byl záložní pro případ poruchy některého ze sloužících. Jeden z těchto pěti si v 90. letech koupil majoritní vlastník podniku Poldi Kladno, když tento podnik zrovna krachoval. Tenhle vůz byl později přelakován na bílo.
Další z oněch pěti, pokud budeme věřit článku v české mutaci časopisu Auto Motor a Sport Classic z roku 2007, je nyní na prodej v Týnci nad Labem za 1,3 milionu korun. Ovšem nikde v jeho aktuální nabídce nenajdete označení 613 K - tedy, mimo logo na víku motoru. Podle člověka, který vůz prodává, se nejedná o původní Tatru 613 K s četnými úpravami, jak říká onen článek v AMS Classic, který si můžete prohlédnout níže mezi fotografiemi. Je to prý přestavba Tatry 613 S, vzniklá později, a s původními 613 K nemá nic společného.
Kdo se o přestavbu 613 S postaral a kdy k ní došlo, prodávající neví. Na náš telefonický dotaz přislíbil, že se pokusí to zjistit. Ve zmíněném článku AMS Classic se píše o tom, že tehdejším majitelem byl Zdeněk Ponert, kontroverzní pražský taxikář, mimo jiné v loňském roce obžalovaný za předražené jízdné. Ponerta jako jednoho z předchozích majitelů prodávající potvrdil, ale jestli to byl právě on, kdo z T613 S udělal dost nepovedenou repliku T613 K a pak vůz vydával za zrenovovaný a upravený originál, zatím neumíme potvrdit.
Totiž, na první pohled a se staženou střechou tohle auto opravdu připomíná T613 K. Je tu označení na víku motoru, má chromovaná zrcátka a přední blinkry z Mercedesu, stejně jako pravá T613 K. Chybí ale automatická převodovka, je tu klasický pětistupňový manuál, a zásadně jiná je i střecha - natažená i stažená nejenže má jinou barvu, ale také úplně jinou konstrukci. Čalounění interiéru auta také není červené, nýbrž krémové.
Dovolíme si tvrdit, že takhle se renovace unikátního auta opravdu nedělá a že tedy článek v AMS Classic neříká pravdu. Tohle auto vzniklo možná někdy v 90. letech pro to, aby v Praze vozilo turisty - to skutečně i dělalo, jak dokazují některé fotografie. O podvod na straně autora inzerátu na EuroOldtimers se v každém případě nejedná, tento vůz není vydáván za originální T613 K. Je nicméně velmi pravděpodobné, že tato konkrétní otevřené T613 S existuje v jediném kuse na celém světě...



























Aktuální foto z inzerátu na EuroOldtimers.com ukazuje, že na voze bude nějaká práce
Tento článek v AMS Classic o autu hovoří jako o originálu, zrenovovaném a upraveném. Zdeňka Ponerta označuje za majitele a vidíme ho i za volantem
Ceník na střeše na jedné z fotografií napovídá, že tohle auto je turistický taxík, nikoliv cenný veterán
Zdroj: Euro Oldtimers
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 10 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 11 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva