K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně

Za normálních okolností podobné vozy zůstávají v majetku automobilek, pokud tedy nezamíří do šrotu. Tady jej ale přímo BMW předalo týmovému kolegovi Ayrtona Senny a pozdější legendě DTM. Najeto má pouhých 8 643 km, je to skvost, jaký se nevídá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně

26.10.2022 | Petr Prokopec

K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně

/

Foto: RM Auctions, tiskové materiály

Za normálních okolností podobné vozy zůstávají v majetku automobilek, pokud tedy nezamíří do šrotu. Tady jej ale přímo BMW předalo týmovému kolegovi Ayrtona Senny a pozdější legendě DTM. Najeto má pouhých 8 643 km, je to skvost, jaký se nevídá.

BMW řady 8 patří mezi největší legendy mnichovské automobilky. Tedy nikoli aktuální generace s interním označením G15, jenž dorazila v roce 2019 jako odpověď na Mercedes-Benz S Coupe a Cabrio. Řeč je o původním dvoudvířku, které značka vyráběla v letech 1990 až 1999. Za tu dobu vzniklo necelých 31 tisíc exemplářů, takže prodejní hit to nebyl, o to výjimečnější stroj se z tohoto vozu stal s odstupem času.

BMW tento vůz vyráběla v řadě variant, bohužel nakonec odpískalo tu nejtoužebněji vyhlíženou - M8, která byla prakticky hotová, nakonec sériovou výrobu nepoznalo. Vrcholem řady se tedy stalo provedení 850CSi s motorem V12 a ručním řazením, kterého vzniklo jen 1 510 kusů.

Právě jedno takové kupé bude na sklonku listopadu dražit společnost RM Auctions. Nejde nicméně o žádný z oněch 1 510 kusů, místo toho tu máme vzácný předprodukční prototyp, který dostal do vínku neobvyklou barvu Drake Brown, jíž doplňuje interiér kombinující žluté a černé kožené čalounění. Mnichovská automobilka jej zaregistrovala sama na sebe již 24. ledna 1990 a po následující tři roky zůstala majitelem vozu, než jej postoupila venezuelskému závodníkovi Johnnymu Cecottovi.

Tento jezdec se v pouhých devatenácti letech stal nejmladším motocyklovým šampionem, s příchodem roku 1980 však zaměnil jednostopé stroje za dvoustopé. Ve Formuli 2 pak o dvě léta později dosáhl druhé příčky v šampionátu, načež nebylo překvapivé, že se o sezónu později přesunul do Formule 1. Ve vrcholné lize se v roce 1984 stal týmovým kolegou Ayrtona Senny, při nešťastné nehodě při kvalifikaci na Velkou cenu Británie si ale zlomil obě nohy a krotit ef-jedničky dále nebyl schopen.

Cecotto tedy vyměnil otevřené monoposty za kapotované speciály, což jej vedlo k návratu k BMW, se kterým závodil v F2. S touto značkou v roce 1990 získal druhé místo v šampionátu DTM, ještě více však zazářil v mistrovství Super Tourenwagen Cup. Během čtyř sezón získal hned dvanáct výher v jednotlivých závodech a dva tituly. Nemusíme snad ani dodávat, že znovu u toho byla mnichovská automobilka. Bylo tak jen logické, že onen prototyp zamířil právě k Cecottovi.

Venezuelský jezdec si kupé osazené 5,6litrovým dvanáctiválcem S70 odvezl do své domoviny, příliš mu ovšem „nenakládal“. Unikátní BMW 850CSi má totiž aktuálně najeto 8 643 km. Kvůli aukci se pak vrátilo do Evropy, přičemž nového majitele čekají nemalé výdaje a papírování. Pokud by totiž vůz měl zůstat na starém kontinentu, je třeba dodatečně zaplatit daň a clo, jenž se budou odvíjet podle jeho ceny. Ta pochopitelně s ohledem na vzácnost zrovna nízká nebude.

Vůz navíc byl po určitou dobu součástí muzejní sbírky The Bavarian Legends, v plně provozuschopném stavu tedy být nemusí. Známému z vesnické dílny jej pak asi svěřit nebudete moci, tedy za předpokladu, že se nejedná o specialistu na BMW s přístupem k originálním komponentům. Jinak totiž hodnota kupé zamíří prudce dolů. To by však při tak malém nájezdu a počtu majitelů byla více než škoda - i když aukční firma nezveřejnila odhad ceny, půjde jisté o vůz za spoustu milionů.


K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 1 - BMW 850CSi 1990 na prodej 01K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 2 - BMW 850CSi 1990 na prodej 02K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 3 - BMW 850CSi 1990 na prodej 03K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 4 - BMW 850CSi 1990 na prodej 04K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 5 - BMW 850CSi 1990 na prodej 05K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 6 - BMW 850CSi 1990 na prodej 06K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 7 - BMW 850CSi 1990 na prodej 07K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 8 - BMW 850CSi 1990 na prodej 08K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 9 - BMW 850CSi 1990 na prodej 09K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 10 - BMW 850CSi 1990 na prodej 10K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 11 - BMW 850CSi 1990 na prodej 11K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 12 - BMW 850CSi 1990 na prodej 12K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 13 - BMW 850CSi 1990 na prodej 13K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 14 - BMW 850CSi 1990 na prodej 14K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 15 - BMW 850CSi 1990 na prodej 15K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 16 - BMW 850CSi 1990 na prodej 16K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 17 - BMW 850CSi 1990 na prodej 17K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně - 18 - BMW 850CSi 1990 na prodej 18
Toto BMW 850CSi je vzácným prototypem, který v prvních třech letech vlastnila sama automobilka, než jej postoupila venezuelskému závodnímu jezdci Johnnymu Cecottovi. V Jižní Americe však kupé spíše stálo než jezdilo, na tachometru tak má jen 8 643 km. Foto: RM Auctions, tiskové materiály

Zdroj: RM Auctions

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše