Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je velevzácný bavorák s motorem V12 a manuálem po slavném pilotovi, nejezdil ani kilometr denně
26.10.2022 | Petr Prokopec
Za normálních okolností podobné vozy zůstávají v majetku automobilek, pokud tedy nezamíří do šrotu. Tady jej ale přímo BMW předalo týmovému kolegovi Ayrtona Senny a pozdější legendě DTM. Najeto má pouhých 8 643 km, je to skvost, jaký se nevídá.
BMW řady 8 patří mezi největší legendy mnichovské automobilky. Tedy nikoli aktuální generace s interním označením G15, jenž dorazila v roce 2019 jako odpověď na Mercedes-Benz S Coupe a Cabrio. Řeč je o původním dvoudvířku, které značka vyráběla v letech 1990 až 1999. Za tu dobu vzniklo necelých 31 tisíc exemplářů, takže prodejní hit to nebyl, o to výjimečnější stroj se z tohoto vozu stal s odstupem času.
BMW tento vůz vyráběla v řadě variant, bohužel nakonec odpískalo tu nejtoužebněji vyhlíženou - M8, která byla prakticky hotová, nakonec sériovou výrobu nepoznalo. Vrcholem řady se tedy stalo provedení 850CSi s motorem V12 a ručním řazením, kterého vzniklo jen 1 510 kusů.
Právě jedno takové kupé bude na sklonku listopadu dražit společnost RM Auctions. Nejde nicméně o žádný z oněch 1 510 kusů, místo toho tu máme vzácný předprodukční prototyp, který dostal do vínku neobvyklou barvu Drake Brown, jíž doplňuje interiér kombinující žluté a černé kožené čalounění. Mnichovská automobilka jej zaregistrovala sama na sebe již 24. ledna 1990 a po následující tři roky zůstala majitelem vozu, než jej postoupila venezuelskému závodníkovi Johnnymu Cecottovi.
Tento jezdec se v pouhých devatenácti letech stal nejmladším motocyklovým šampionem, s příchodem roku 1980 však zaměnil jednostopé stroje za dvoustopé. Ve Formuli 2 pak o dvě léta později dosáhl druhé příčky v šampionátu, načež nebylo překvapivé, že se o sezónu později přesunul do Formule 1. Ve vrcholné lize se v roce 1984 stal týmovým kolegou Ayrtona Senny, při nešťastné nehodě při kvalifikaci na Velkou cenu Británie si ale zlomil obě nohy a krotit ef-jedničky dále nebyl schopen.
Cecotto tedy vyměnil otevřené monoposty za kapotované speciály, což jej vedlo k návratu k BMW, se kterým závodil v F2. S touto značkou v roce 1990 získal druhé místo v šampionátu DTM, ještě více však zazářil v mistrovství Super Tourenwagen Cup. Během čtyř sezón získal hned dvanáct výher v jednotlivých závodech a dva tituly. Nemusíme snad ani dodávat, že znovu u toho byla mnichovská automobilka. Bylo tak jen logické, že onen prototyp zamířil právě k Cecottovi.
Venezuelský jezdec si kupé osazené 5,6litrovým dvanáctiválcem S70 odvezl do své domoviny, příliš mu ovšem „nenakládal“. Unikátní BMW 850CSi má totiž aktuálně najeto 8 643 km. Kvůli aukci se pak vrátilo do Evropy, přičemž nového majitele čekají nemalé výdaje a papírování. Pokud by totiž vůz měl zůstat na starém kontinentu, je třeba dodatečně zaplatit daň a clo, jenž se budou odvíjet podle jeho ceny. Ta pochopitelně s ohledem na vzácnost zrovna nízká nebude.
Vůz navíc byl po určitou dobu součástí muzejní sbírky The Bavarian Legends, v plně provozuschopném stavu tedy být nemusí. Známému z vesnické dílny jej pak asi svěřit nebudete moci, tedy za předpokladu, že se nejedná o specialistu na BMW s přístupem k originálním komponentům. Jinak totiž hodnota kupé zamíří prudce dolů. To by však při tak malém nájezdu a počtu majitelů byla více než škoda - i když aukční firma nezveřejnila odhad ceny, půjde jisté o vůz za spoustu milionů.


















Toto BMW 850CSi je vzácným prototypem, který v prvních třech letech vlastnila sama automobilka, než jej postoupila venezuelskému závodnímu jezdci Johnnymu Cecottovi. V Jižní Americe však kupé spíše stálo než jezdilo, na tachometru tak má jen 8 643 km. Foto: RM Auctions, tiskové materiály
Zdroj: RM Auctions
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 11 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 7 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 8 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 10 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus