Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kde jsou ty časy: takhle vypadá Mercedes W124 se 704 tisíci ujetými km
31.7.2016 | Petr Miler
Ve stínu některých aut je těžké si neuvědomit, že kvalita těch nových šla dolů. Tento Mercedes je zcela originální a má tři popsané servisky.
Nejsme z těch, kteří by v rámci svého života ustrnuli v jedné z jeho ér a odmítali si připustit, že svět se posunul zase o kus dál. Tak to určitě není. Stejně tak ale nepatříme mezi lidi, kteří by zavírali oči před realitou, která není úplně příjemná. Občas tak píšeme o autech, která byla a už nejsou prostě proto..., že byla a už nejsou. Zejména v posledních letech pod tíhou regulací a (někdy i z nich vyplývajícího) tlaku na minimalizaci nákladů v se tak stává, že s novou generací toho či onoho auta nedostáváme dokonale lepší stroj. Nabízen je nám spíše vůz, který je v určitých ohledech lepší a určitých horší.
Jedna z věcí, která se u nových modelů aut obvykle zhoršuje, je kvalita a trvanlivost. Nebudeme nyní spekulovat o důvodech, někdo za tím vidí zmíněné regulace, jiný prvoplánovitou snahu automobilek dělat „auta na tři roky”, protože pak by si nikdo nepřišel pro nová, další prostě neochotu zákazníků nových aut platit za lepší řešení. Tohle vážně není podstatné, těžko mi ale někdo namluví, že VW Golf IV či V nebyl kvalitnější a trvanlivější než dnešní sedmička, že BMW 3 E46 nebylo v obou ohledech dál než všechny pozdější generace či že Mercedes, ač je v tomto ohledu pořád daleko, neslevil z orientace na totální kvalitu a „neprůstřelnost”.
Mladší z našich čtenářů nemuseli dekádu, dvě, někdy i tři staré stroje zažít a nejen jim chceme ukázat jeden Mercedes 200 E z roku 1992, který toto všechno dosvědčuje. Z hlediska způsobu jeho užívání je to naprostá rarita - auto mělo po celých 24 let jednoho jediného majitele, který s ním po 22 let jezdil a jezdil. Ne zase tak moc, ale ne zase tak málo, v průměru přes 30 tisíc kilometrů za rok. Byl s ním spokojen a na autě se nic „nekazilo”, takže si jej nechal po celou tu dobu, až do najetí 704 tisíc km.
Byl to pán narozený roku 1934, tedy v době pořízení auta už muž v letech, ale žádný důchodce. Byl nepochybně pečlivý a starostlivý, o čemž svědčí nejen stav vozu, který za chvíli probereme, ale i fakt, že po celou dobu vlastnictví auta jezdil do autorizovaného servisu na pravidelné prohlídky i servisní zásahy. K autu jsou tedy tři skoro plně popsané servisní knížky, jejichž sumarizaci prozradí následující tabulka - předestřít ji vám přehledně jinak je vzhledem k jejímu rozsahu nemožné.
Servisní historie tohoto Mercedesu 200 E
Už tohle je mimořádné, zcela výjimečný je ale stav vozu, ve kterém je dnes nabízen k prodeji u německé firmy Kark Classics. Však se podívejte na přiložené fotky, najít na něm jakoukoli chybu je skoro nemožné. Pokud by vám tohle auto někdo nabízel jako perspektivní „youngtimer” se 70 tisíci km, asi mu budete věřit. On to vlastně perspektivní „youngtimer” je, má ale najeto přes 700 tisíc km....
Prodávající tvrdí, že je v naprosto originálním stavu, že byl měněn jen spotřební materiál a že nejde o žádnou „leštěnku”. Prý je to jen kvalitně postavené auto od majitele, který s ním zacházel uctivě. Pod kapotou má benzinový dvoulitr M102 s výkonem 87 kW (118 koní) a čtyřstupňovým automatem, tedy skoro tu nejhorší možnou techniku, ale jistě i střízlivá motorizace pomohla tomu, že tento vůz přežívá do dnešního dne v takovém stavu.
Prý je připraven na 1 milion kilometrů a asi to nebude moc přehnané tvrzení. Mercedesy W124 jsou vyhlášeny svou kvalitní konstrukcí i výrobou, milion kilometrů jich najel nejeden a tento měl zjevně perfektní péči. A teď si vemte, že se občas dají koupit i skoro nové. Ano, Mercedesy vždy byly kvalitní a vydržely, i když se s nimi nikdo nemazlil, nejsme si ale jisti, jestli si za další čtvrtstoletí budeme moci v podobných souvislostech vyprávět o některém z dnešních Céček - tak bytelně jako W124 nepůsobí.
Podívejte se ale na tento vůz, je to vážně kus historie a pozoruhodná ukázka předimenzovanosti přístupu Němců ke konstrukci aut před pár dekádami...
Tohle auto má vážně najeto skoro třičtvrtě milionu kilometrů a prý je naprosto originální
Zdroj: Kark Classics
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda