Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kdo vyrábí nejvíce a nejméně spolehlivá auta? A kolik zaplatíte za opravy?
3.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Statistice pojišťovny opět dominují Japonci. A ukazuje také, že vysoká cena auta neznamená spolehlivost.
Japonské automobily platí za nejspolehlivější. Ukazuje to i nová statistika britské pojišťovny Warrantywise, která nabízí i krytí rizik spojených s poruchami vozů mimo záruku. Některé domněnky potvrzuje, ale naopak jiné vyvrací. Přidává také průměrnou částku, kterou za opravu daného auta pojišťovna zaplatí. I zde mohou být některé výsledky překvapivé, jiné se naopak dají očekávat.
Značky jsou v tabulkách níže seřazeny podle faktoru spolehlivosti, u kterého je skóre 75 průměrem. Cokoliv nad toto číslo je dobrý výsledek a cokoliv pod 60 signalizuje velkou frekvenci poruch. V potaz byly brány i rozdíly mezi jednotlivými modely a roky výroby, ale jednotlivá rozčlenění se nedozvídáme.
Aby se značka dostala do tohoto seznamu, muselo být u Warrantywise pojištěno minimálně sto jejích aut. To splnila spousta značek včetně Bentley nebo Ferrari, ale také třeba Saabu, který už několik let v podstatě nefunguje. Jsou tu také také známé značky jako Fiat, Škoda nebo Volkswagen, pochopitelně.
Taková skladba se dá čekat, stejně jako sdílené prvenství Toyoty a Hondy s 93 body, následované Suzuki, Mitsubishi a Mazdou. S 85 body je vysoko také Subaru a - možná překvapivě - Peugeot s 84 body, Fiat s 82 body a Renault s 81 body. To jsou všechno dost nadprůměrná čísla.
Nejblíž průměru jsou značky Saab, Citroën a Audi se 76, resp. 75 a 74 body. Na hranici špatného výsledku je s 60 body Alfa Romeo a horší je např. Porsche, jehož model 911 byl za určitých podmínek v nedávném TÜV Reportu na špici. Ovšem, spolehlivost a výkon auta při STK, resp. její německé obdobě, mohou být dvě odlišné věci a u Porsche se dá očekávat, že majitelé budou dbát o stav auta - co museli udělat proto, aby STK prošel, statistika TÜV neřekne.
Co je pozoruhodné, je výsledek značky Bentley. 14 bodů je vážně tristní výsledek, který v kombinaci s jednou z nejvyšších průměrných cen oprav znamená pro majitele noční můru. Bavíme se sice o hyperluxusních křižnících, kde se s vysokými náklady na provoz počítá, ale takto špatný výsledek jsme nečekali.
Nejvíce a nejméně spolehlivé značky aut podle Warrantywise 2015
Zajímavé jsou také průměrné ceny oprav. Celkový průměr byl asi 23 500 Kč; dá se asi čekat, že servis luxusních a sportovních aut bude drahý, ale Mitsubishi v nejhorší pětce může překvapit. Stejně jako Smart s nejnižší cenou opravy, vezmeme-li v potaz, že se na této značce různými způsoby podílí Mercedes-Benz.
Značky s nejlevnějšími a nejdražšími opravami podle Warrantywise 2015
Průměrné stáří aut pojištěných u Warrantywise je 6,29 roku, ovšem majitelé prémiových značek jako Land Rover nebo Mercedes-Benz si pojišťují i osmiletá auta. To může znamenat, že mají ze spolehlivosti větší obavy. Největší věkový průměr je ale u značky MG, konkrétně 8,34 roku. „Vidíme jasné trendy, jako např. čím luxusnější je auto, tím dražší budou opravy. Drahé ale umí být i některé mainstreamové značky,” komentuje Lawrence Whittaker, šéf Warrantywise. Vidíme také, že se spolehlivostí na štíru bývají značky, které vyrobí málo automobilů. I to dává smysl...
Toyota v Británii prodává spolehlivá auta (na snímcích model Land Cruiser V8)
Bentley je naopak se spolehlivostí na štíru (na snímcích model Brooklands)
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva