Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž

Zvládnout akceleraci na čtyřstovku a následně zpomalit opět na nulu za půl minuty je něco nepředstavitelného. Na videu švédské automobilky to ale vypadá spíše jako jedna velká nuda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž

14.10.2019 | Petr Prokopec

Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zvládnout akceleraci na čtyřstovku a následně zpomalit opět na nulu za půl minuty je něco nepředstavitelného. Na videu švédské automobilky to ale vypadá spíše jako jedna velká nuda.

Švédský Koenigsegg před pár týdny dokázal, že v rámci jízdní dynamiky jen stěží najde soupeře. Hybridní model Regera zvládl zrychlit z klidu na 400 km/h a následně opět zpomalit na úplnou nulu za pouhých 31,49 sekundy. Značka tak vylepšila svůj dosavadní rekord a konkurenční Bugatti Chiron s časem 41,96 sekundy odsunula hodně daleko za svá záda. Zajímavé je, že pobyt továrního jezdce Sonnyho Perssona za volantem byl o chlup delší, než je výše zmíněný čas, a to o necelou sekundu.

Pokud se ptáte, jak je to možné, vysvětlení je prosté. Persson totiž ve skutečnosti nedosáhl pouhé čtyřstovky, nýbrž mety 403 km/h, přičemž samotné zrychlení mu zabralo 23,64 sekundy. Kvůli tomu zároveň potřeboval i delší čas na brzdění, celá akce se tak natáhla na 32,48 sekundy. I to je samozřejmě rekord, ovšem do Guinnessovy knihy rekordů by se jiná než kulatá čísla zapisovala špatně. Švédové tak místo z reality vycházeli z dat posbíraných zařízením Racelogic VBox.

Nešlo samozřejmě o jedinou techniku na palubě, opomenuta nebyla ani kamera. Perssonovu jízdu si tak můžeme vychutnat prakticky z jeho úhlu pohledu, jakkoliv je třeba dopředu varovat, že to není tak zajímavá podívaná, jak by leckdo mohl čekat. Venkovní prostředí je totiž přeexponované, zvuk pak ani zdaleka nepřipomíná třeba uječenou kakofonii Scuderie v červeném pásmu otáček. Pokud si tedy budete myslet, že Persson namísto čtyřstovky nedosáhl ani dvoustovky cestou z nákupu, nikdo vám to nebude mít za zlé.

Je ovšem možné, že již zakrátko se dočkáme náhrady. Koenigsegg naznačil, že možnosti modelu Regera rozhodně nekončí dosažením mety 400 km/h. Vůz by měl na dostatečně dlouhém úseku zvládnout ještě vyšší rychlost, jakkoliv bude třeba deaktivovat omezovač, který aktuálně zasahuje ve čtyřistadeseti. Speciální Chiron Super Sport 300+ ale Švédové nejspíše nepokoří, nikoliv s tímto vozem. V záloze je ale již nové Jesko, které má laťku pozdvihnout až nad Bugatti - brousí si zuby na 500 km/h.


Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž - 1 - Koenigsegg Regera 2019 0-400-0 onboard videoscreen 01Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž - 2 - Koenigsegg Regera 2019 0-400-0 onboard videoscreen 02Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž - 3 - Koenigsegg Regera 2019 0-400-0 onboard videoscreen 03Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž - 4 - Koenigsegg Regera 2019 0-400-0 onboard videoscreen 04
Stačí omezený výhled ven a zastřený zvuk, a rázem je rekordní jízda Koenigseggu docela nudná

Zdroj: Koenigsegg@Youtube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše