Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik může stát 1 600 km ve Ferrari F355 na provozních nákladech? Podívejte se
5.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Některé exempláře F355 jsou prý na provoz nenáročné a levné. Tenhle konkrétní kousek s převodovkou F1 ale vážně není ten případ.
Koupit si ojetý sporťák je lákavá představa, zejména pokud koupě nového exempláře není kvůli financím reálná. Jenže provozní náklady jsou minimálně stejné jako u nového auta, a to ať koupíte BMW M3, Porsche Boxster nebo dokonce Aston Martin V8 Vantage. Ferrari ale optikou cen za cokoli vždy bylo trochu jinde a platí to i v případě provozních nákladů na starší exempláře..
Pánové z kanálu JR Garage na YouTube si pořídili ojeté Ferrari F355 Berlinetta F1, první silniční auto vůbec, které bylo vybavené robotizovanou manuální převodovkou, prý odvozenou z převodovky ve Formuli 1. Vybrali si kousek, který měl pečlivě zdokumentovanou servisní historii, a to i přes fakt, že s ním předchozí majitel moc nejezdil.
Sami díky tomu neprohloupili, díky oné dokumentaci nám ale mohou přiblížit, jaký servis tento zjevně velmi zachovalý vůz během posledních asi 1 600 kilometrů potřeboval. TO není to překlep, nechybí nám nula, jsou z USA a tak zvolili tisíc mil. Takovou vzdálenost pro někoho není problém najet za jediný víkend, během kterého obvykle nemusíte investovat do čehokoli jiného než do paliva. Zvolit F355 F1 na takovou cestu nemusí být nejlepší nápad.
První položkou je velký servis a nový alternátor. Není to oprava, je to položka údržby, kterou F355 musí po stanoveném čase absolvovat nehledě na počet najetých kilometrů či celkovou spolehlivost. Cena byla 11 755 dolarů, tedy aktuálním kurzem asi 304 tisíc korun. Všimněte si, že to sice bylo před necelými tisíci mílemi, ale také to nebylo včera - předchozí majitel s vozem příliš nejezdil, ale staral se o něj, jak bylo předepsáno.
Motor při velkém servisu musel být vytažen z auta. Dlouho tam ale pak nepobyl, během asi 150 ujetých kilometrů se objevil problém s průsakem oleje ventilovým ústrojím a ztrátou komprese na pátém válci, což si vyžádalo znovu vytáhnout motor. Cena opravy byla 10 337 dolarů, tedy asi 268 tisíc korun.
Pak tu máme opět položky údržby, nikoliv oprav jako takových - sada pneumatik za 1 598 dolarů (cca 41 tisíc korun), nové brzdové kotouče a destičky a nalakování třmenů na všech kolech za 3 tisíce dolarů (cca 78 tisíc korun) a výměnu oleje za 275 dolarů, tedy asi 7 tisíc korun. Skoro k nevíře, že něco na Ferrari stojí jednotky tisíc Kč...
Následuje první servis spojky, kterou u převodovky F1 neovládáte pedálem, nýbrž je automatická. Přišel na 1 543 dolarů, tedy asi 40 tisíc korun, a údajně jen asi 8 km poté, co nový majitelé vůz koupili, se spojka porouchala. Tentokrát oprava přišla na 6 746 dolarů, tedy zhruba 175 tisíc korun.
Celkem i s profesionální výměnou opotřebovaných tlačítek v interiéru za 2 tisíce dolarů (cca 52 tisíc korun) tedy je účet za provoz tohoto Ferrari F355 F1 za posledních 1 600 km 37 736 dolarů, tedy v přepočtu asi 977 tisíc korun. Většinu z toho zaplatil předchozí majitel, takže to ty nové zase tak trápit nemusí, ale i tak je to opravdu vysoký účet.
Bavíme se ale o dvacet let starém Ferrari, takže to není nečekané a navíc to prý stojí za to. Dozvídáme se i to, že se prý zrovna u F355 můžou provozní náklady zásadně lišit kus od kusu. V každém případě z tohoto videa plyne ponaučení, že když chcete koupit F355, hledejte auto s pečlivým servisem. Nebo zavřete oči a doufejte v zázrak. A nebo se F355 raději vyhněte - zejména kusy s převodovkou F1 jsou vyhlášenou „kasičkou”...

Provoz Ferrari F355 vážně nemusí být levná věc
Celková suma nákladů na posledních 1 600 ujetých km je enormní...
...ale prý jízda s F355 stojí u za to
Zdroj: JR Garage@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 9 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejčtenější články
Elektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
17.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring