Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik může stát 1 600 km ve Ferrari F355 na provozních nákladech? Podívejte se
5.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Některé exempláře F355 jsou prý na provoz nenáročné a levné. Tenhle konkrétní kousek s převodovkou F1 ale vážně není ten případ.
Koupit si ojetý sporťák je lákavá představa, zejména pokud koupě nového exempláře není kvůli financím reálná. Jenže provozní náklady jsou minimálně stejné jako u nového auta, a to ať koupíte BMW M3, Porsche Boxster nebo dokonce Aston Martin V8 Vantage. Ferrari ale optikou cen za cokoli vždy bylo trochu jinde a platí to i v případě provozních nákladů na starší exempláře..
Pánové z kanálu JR Garage na YouTube si pořídili ojeté Ferrari F355 Berlinetta F1, první silniční auto vůbec, které bylo vybavené robotizovanou manuální převodovkou, prý odvozenou z převodovky ve Formuli 1. Vybrali si kousek, který měl pečlivě zdokumentovanou servisní historii, a to i přes fakt, že s ním předchozí majitel moc nejezdil.
Sami díky tomu neprohloupili, díky oné dokumentaci nám ale mohou přiblížit, jaký servis tento zjevně velmi zachovalý vůz během posledních asi 1 600 kilometrů potřeboval. TO není to překlep, nechybí nám nula, jsou z USA a tak zvolili tisíc mil. Takovou vzdálenost pro někoho není problém najet za jediný víkend, během kterého obvykle nemusíte investovat do čehokoli jiného než do paliva. Zvolit F355 F1 na takovou cestu nemusí být nejlepší nápad.
První položkou je velký servis a nový alternátor. Není to oprava, je to položka údržby, kterou F355 musí po stanoveném čase absolvovat nehledě na počet najetých kilometrů či celkovou spolehlivost. Cena byla 11 755 dolarů, tedy aktuálním kurzem asi 304 tisíc korun. Všimněte si, že to sice bylo před necelými tisíci mílemi, ale také to nebylo včera - předchozí majitel s vozem příliš nejezdil, ale staral se o něj, jak bylo předepsáno.
Motor při velkém servisu musel být vytažen z auta. Dlouho tam ale pak nepobyl, během asi 150 ujetých kilometrů se objevil problém s průsakem oleje ventilovým ústrojím a ztrátou komprese na pátém válci, což si vyžádalo znovu vytáhnout motor. Cena opravy byla 10 337 dolarů, tedy asi 268 tisíc korun.
Pak tu máme opět položky údržby, nikoliv oprav jako takových - sada pneumatik za 1 598 dolarů (cca 41 tisíc korun), nové brzdové kotouče a destičky a nalakování třmenů na všech kolech za 3 tisíce dolarů (cca 78 tisíc korun) a výměnu oleje za 275 dolarů, tedy asi 7 tisíc korun. Skoro k nevíře, že něco na Ferrari stojí jednotky tisíc Kč...
Následuje první servis spojky, kterou u převodovky F1 neovládáte pedálem, nýbrž je automatická. Přišel na 1 543 dolarů, tedy asi 40 tisíc korun, a údajně jen asi 8 km poté, co nový majitelé vůz koupili, se spojka porouchala. Tentokrát oprava přišla na 6 746 dolarů, tedy zhruba 175 tisíc korun.
Celkem i s profesionální výměnou opotřebovaných tlačítek v interiéru za 2 tisíce dolarů (cca 52 tisíc korun) tedy je účet za provoz tohoto Ferrari F355 F1 za posledních 1 600 km 37 736 dolarů, tedy v přepočtu asi 977 tisíc korun. Většinu z toho zaplatil předchozí majitel, takže to ty nové zase tak trápit nemusí, ale i tak je to opravdu vysoký účet.
Bavíme se ale o dvacet let starém Ferrari, takže to není nečekané a navíc to prý stojí za to. Dozvídáme se i to, že se prý zrovna u F355 můžou provozní náklady zásadně lišit kus od kusu. V každém případě z tohoto videa plyne ponaučení, že když chcete koupit F355, hledejte auto s pečlivým servisem. Nebo zavřete oči a doufejte v zázrak. A nebo se F355 raději vyhněte - zejména kusy s převodovkou F1 jsou vyhlášenou „kasičkou”...

Provoz Ferrari F355 vážně nemusí být levná věc

Celková suma nákladů na posledních 1 600 ujetých km je enormní...













...ale prý jízda s F355 stojí u za to
Zdroj: JR Garage@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 7 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 7 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 8 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
před 10 hodinami
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
před 11 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
