Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Kolik stojí provoz 15 let starého Porsche Boxster? Je tak levný jako auto samo?
14.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
První Porsche Boxster S dnes možná neoslní výkonem, ale pořád to je velmi zajímavý sporťák za pozoruhodně nízké ceny. Jak je to s jeho provozem?
Věřte tomu nebo ne, Porsche Boxster generace 986 přišlo na svět už v roce 1996, před dvaceti lety. Kvůli tradičnímu „poršáckému syndromu”, který by šlo popsat slovy „není to 911, ceny padají rychle”, jej bylo možné pořídit relativně levně už v době, kdy se vyrábělo, natož pak dnes. Ceny nejlevnějších kusů z prvních let výroby se dnes pohybují pod hranicí 200 tisíc Kč i při nikterak extrémních kilometrových nájezdech, takže leckoho napadne pořídit si jej jako víkendovou hračku.
Základ je velmi dobrý, však je to Porsche a Boxster je v lecčems lepší než ona 911. Má perfektní šasi s motorem uprostřed a když najdete Boxster S, nabídne až 260 koní atmosférického šestiválce o objemu 3,2 litru a zrychlení na stovku za 5,7 sekundy a maxiumálku 263 km/h, máte-li kus z pozdějších let výroby a manuální převodovku. To jsou velmi zajímavé hodnoty i dnes a při hmotnosti 1 320 kg nekončí jeho atraktivita u dynamiky v přímce.
Je ale dobrý nápad pořídit si ojeté Porsche, když nemáte na nové Porsche? Však obvykle platí, že starší auto sice stojí méně, ale jeho provozní náklady jsou pořád stejné, ne-li vyšší, jako když bylo nové. A protože Porsche je výrobce sporťáků a prémiová značka, asi nebudou nijak nízké.
Pochopitelně, pokud chcete dávat svůj vůz na servis jen do autorizovaných servisních center, je potřeba počítat s tučnějšími účty, ale většině prvních Boxsterů dávno vypršely i prodloužené záruky, takže pokud jste trochu zručnější, můžete si spoustu údržby dělat sami. Jako např. autor videa níže, který si vloni v dubnu pořídil asi patnáct let staré Porsche Boxster S s 3,2l šestiválcem. V duchu videí Douga DeMura a Alexe Kerstena i on dal k dobru své náklady za rok a půl vlastnictví tohoto zuffenhausenského roadsteru. A to nás pochopitelně zaujalo.
Nutno dodat, že tento člověk chtěl se svým Boxsterem jezdit na okruhu, takže spoustu nových dílů kupoval ne tolik proto, že by byly skutečně porouchané, jako spíš proto, aby si byl jistý, že je všechno ve stoprocentním pořádku. Tím zajímavější ale tento pohled je, protože reflektuje náklady odpovídající tomu, že si někdo pořídí Porsche a jezdí s ním jako s Porsche, ne jako s hnojem.
Pokud tedy chcete se svým Boxsterem také občas na okruh a jste puntičkáři, můžete mít roční náklady podobné. Rozepsány do puntíku je najdete níže, pokud ovšem nebudete měnit díly, které to nepotřebují, seznam bude mnohem kratší. Nebudou tu např. závodní brzdové destičky, pancéřové brzdové hadičky nebo vedení vzduchu k brzdám z GT3, zůstane jen údržba a nutné opravy.
Pokud si většinu práce budete dělat sami jako tento majitel, a z jeho dalších videí soudíme, že to není velký problém, můžete se dostat k ročním nákladům v nízkých desetitisících Kč, našimi počty je to 19 500 korun. To pochopitelně nezahrnuje ztrátu hodnoty vozu a palivo, to už si musíte připočíst sami podle zvoleného kusu. Kdybyste pak práci nechali na servisu, byli byste přibližně na 36 000 korunách. To je šestina ceny vozu, takže ne zcela zanedbatelná částka, ale bavíme-li se o provozu Porsche?
Když se vydáte kompletně cestou majitele, tedy budete vůz používat pro to, pro co byl v Zuffenhausenu stvořen a dopřejete mu i opravu střechy, jste na 115 500 Kč, bez střechy se vejdete do 100 tisíc Kč. To už vzhledem k pořizovací ceně zase tak pěkně nezní, ale na Porsche - a že je Boxster skutečné Porsche - to není nic tragického.
Je nutné ještě podotknout, že autor nemusel řešit ložisko IMS, ono proslulé ložisko pohonu jedné části rozvodů na klikové hřídeli, které může způsobit totální destrukci motoru, pokud se zadře. Tento Boxster je z roku 2001, kdy problematické ložisko už bylo nahrazeno jiným, první Boxstery do roku výroby 1999 s ním ale mít problém mohou. To by pochopitelně náklady zvýšilo, ale jednorázově.
Jak vidno tedy, provoz Porsche Boxster nemusí být nereálnou věcí, i pokud patříte do nižších příjmových skupin. Není to pochopitelně auto pro chudé, to Porsche nebude nikdo, jeho pořízení a provoz ale mohou být podobně drahé jako investice do méně jetého hot hatche. I to je jistě zajímavá volba, ale vězte, že Boxster S je i v generaci 986 zajímavější. Takže pokud stále přemýšlíte nad tím, co byste si nadělili pod stromeček, tohle nemusí být špatný nápad.
Roční provozní náklady Porsche Boxster S 986
Záběry provozovaného vozu a další snímky
Boxster je dodnes lákavý sporťák
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva