Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
6.5.2025 | Petr Miler
Čím víc jejích modernějších nástupců se nám dostává do rukou, tím víc jsme přesvědčeni, že vrcholem evoluce BMW řady 3 byla generace E46. Toužit po ní i dnes je tedy v pořádku, problém je jen v tom, že modely jako M3 nebo odvozené CSL dnes stojí miliony a levnější už nebudou. Tahle krásná 330i vyjde jen na statisíce.
Patrně vás nepřekvapíme tvrzením, že BMW 3 generace E46 je podle nás nejlepší trojkou která kdy byla postavena. Nemyslíme si, že BMW od té doby zapomnělo vyrábět auta, to jen „é-čtyřicetšestka” dorazila v ten správný čas, aby se v ní mohlo sejít vše, co téměř dokonalý vůz střední třídy má mít.
Podstatné pro její kvality je, že je v zásadě velkou evolucí řady E36, a tak nepřišla s příliš velkým množstvím zcela nových řešení, která by se časem ukázala být problematicky funkčními či poruchovými. Světlo světa také poznala v době, kdy BMW ještě nebojovalo o zákazníky Volkswagenu a spol. a hrálo si svou hru na skutečně prémiovém písečku s adekvátními cenami. A v neposlední řadě nebyla jeho evoluce příliš zatížena všemožnými evropskými regulacemi, které nové vozy vzdalují technickým i zákaznickým ideálům.
Vzniklo tak auto, které bylo v rámci své třídy opravdu výjimečné. Nadstandardně kvalitní a trvanlivé, nepostavené s cílem hlavně šetřit náklady, uzpůsobené primárně tomu, aby co nejlépe uspokojovalo potřeby svých, tehdy ještě specifických zákazníků. Ale výše zmíněné podmínky by samy o sobě nestačily, však ostatní výrobci měli vesměs stejné. E46 se k tomu ještě prostě povedla a navíc byla zabalena do stále elegantního, široce pozitivně přijímaného „bezbanglovského” designu. Ano, vznikl jistý druh legendy - auto, jehož kvality se v pozdějších generací E90 a zejména F30 resp. F80 a G30 resp. G80 tak úplně nezrcadlí.
„Hit je ho mít,” praví jedna známá reklamní fráze a v tomto případě musíme jen přikývnout. Ideální je vlastnit M3 a ještě lépe verzi CSL, která je dnes po právu největší legendou této řady. Obě tyto verze se stále dají sehnat v pěkných stavech, zejména na CSL si ale musíte připravit obrovské peníze, i nízké miliony Kč mohou být málo. Takovou částku už si může dovolit dát za ojeté auto málokdo a u M3 to není o mnoho lepší - ani 1 milion na slušný exemplář bez větších kompromisů už nestačí ani omylem, chce to spíš jeden a půl „míče”. Ale co když máte jen třetinu takové cifry? Lze pak vůbec o nějaké opravdu pěkné E46 přemýšlet?
Kupodivu lze. A mimořádně pěkné, řekli bychom. S ohledem na pomalu kultovní status této generace nečekejte ani za takovou částku vyloženě stroj času, ale velmi zachovalý exemplář ve vysoké technické specifikaci a ve výjimečném provedení ano. Tohle tedy opravdu není obyčejná ojetina, to je parné už na první pohled - je z roku 2004, tedy ze samého konce výrob, na tachometru má velmi nízkých 53 967 km a jde o dílo divize Individual, které dosud patřilo původnímu kupci. To je slušná výchozí kombinace vlastností, co říkáte?
Karoserie tedy dostala výjimečnou modro-fialovou metalízu Petrol Mica, dovnitř se pak nastěhovalo čalounění z pravé kůže ve skořicové barvě. Nechybí dřevěné obložení a aspoň slušná výbava. K tomu se podívejte, jak tohle auto po tolika letech vypadá - prodávající hovoří o stavu blízkém dokonalosti po vizuální i technické stránce. Naznačenému odpovídají i servisní záznamy a pohled na některá typická slabší místa E46, dokonce i zespod.
Tohle je prostě pořád krásné, zcela výjimečné auto - druhé takové po světě nejezdí. Cena? 20 890 Eur, tedy asi 520 tisíc Kč. Je to samozřejmě dost za 21 let starou trojku, na druhou stranu je to pořád míň než za jakoukoli novou Škodu Octavia, o hodně míň. Takové trojky E46 už se nevidí málo, a to i optikou techniky. Je to verze 330Ci s motorem 3,0 R6 o výkonu 231 koní, která za zvuku plnotučného řadového šestiválce udělá stovku za 6,15 sekundy a rozjede se až na 250 km/h. Škoda automatické převodovky, škoda absence paketu M, ale stejně, dali bychom si říct. Názor si ovšem udělejte sami, už fotky napoví mnohé...






















Tohle je jednou z nejhezčích „obyčejných” BMW 3 E46 ze začátku milénia, které jsme v poslední době viděli. Takto vyšperkovaná verze Individual vznikla jen jedna, to víme bezpečně, navíc měla dosud stejný počet majitelů. Foto: Nolte Classics, publikováno se souhlasem
Zdroj: Nolte Classics@Mobile.de
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Už měsíc nic nevyrábějící Jaguar Land Rover musela zachránit vláda, zaručila se za něj víc jak 40 miliardami
1.10.2025
Porsche poprvé ukázalo interiér nového Cayenne a je to další zbytečný, už mnohokrát odmítnutý cirkus. Tohle přece není luxus
1.10.2025
Čínský soupeř drahých SUV Audi za 320 tisíc Kč se ukázal v novém, za lidové ceny bude k mání i u nás
1.10.2025
První kontakt s díly k nové nejlevnější Tesle ukazuje, že firma auto oholila jako snad nikdo před ní, nezůstalo v něm skoro nic
1.10.2025
Šéf Fordu se bojí, že prodeje elektromobilů teď zkolabují až na polovinu, neví, co bude dělat s nevyužitými fabrikami
1.10.2025
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.01. 18:17 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
