Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
2.5.2025 | Petr Miler
Tenkrát ještě rostly holkám vlasy a auta této třídy nevážila dvě tuny, ale jednu. To najednou i 150koňový dvoulitr stačil k dynamice menšího uragánu. Pokud časy takových strojů pamatujete, tenhle prostě budete chtít.
Život nám přinesl různá poznání. Jedním z nich je, že svět kolem nás se dramaticky mění, ovšem dramaticky obvykle jen ve smyslu hloubky oněch změn, ne jejich rychlosti, ta je spíš domnělá. Připomíná to i tento Renault Mégane první generace, v jehož případě se leckomu může zdát, že doby jeho největší slávy nemohou být zase tak dávnou minulostí. Jenže od jeho odhalení uplynulo už 30 let. Tehdy to byl prodejní superhit, jedno z nejprodávanějších aut v Evropě a Francouzi jimi ve formě hatchbacků, kombíků a sem tam i sedanů doslova zaplavili starý kontinent.
Tyhle časy jsou skutečně dávno pryč. Mégane se v mezičase propadl prodejně tak hluboko, že loni oslovil pouze 45 916 lidí, a to prosím hned ve dvou přes sebe prodejně se částečně překrývajících generacích. To je pouhá desetina zákazníků ve srovnání s momenty jeho největší slávy. A nedá se čekat, že by do budoucna oslovil jakkoli větší množství zákazníků - po přechodu na jen elektrický pohon je odsouzen do role stále okrajovějšího auta, které se stane leda volbou pár dobře situovaných rozmařilců či kupců z řad obyvatel zemí podporujících elektromobilitu z peněz všech, jež takové vozy nechtějí.
Když ještě bylo hej, mohli si Francouzi dovolit nabídnout vedle obyčejných karosářských variant i provedení Méganu, která jsou dnešní optikou skoro neuvěřitelná - kupé a kabriolet. Jejich design byl zvláštní, nepostrádal ale eleganci a zejména kupé si na dnešní poměry získalo neuvěřitelně velkou popularitu. Spatřit jej svého času v bazarech nebylo nic mimořádného, mnozí mladí hoši o něm na přelomu milénia snili jako o relativně dostupné stylovce. A byť moje automobilové lásky vypadaly jinak, i na tento stroj jsem se tehdy díval se zalíbením.
Renaulty té doby ale nepatřily k nejkvalitnějším a koroze jim rovněž nebyla cizí. Přidáme-li do hry fakt, že kupé přece jen nebyla tak častou volbou jako jiné karosářské verze, není divu, že dnes se v bazarech téměř nevyskytují. Na celém Mobile.de v tuto chvíli vidíme v prodeji jen jednotky nepoškozených aut, která stojí za řeč. Přesto obvykle mají najeto stovky tisíc km nebo jsou zničené tuningem. Jeden z nabízených vozů se ale smutnému standardu dalece vymyká.
Zdá se být ve stavu blízkém dokonalosti, i když má na hrbu už 30 let, jde totiž o jeden z prvních vyrobených exemplářů vůbec. Přesto vypadá jako nový, neboť najel pouhých 20 275 km. Jde navíc o svého času vrcholné provedení s atmosféricky plněným motorem 2,0 16V pod kapotou, které volila jen hrstka nadšenců, byl to pro takový vůz pořádný motor. Také šlo o docela rychlý stroj, s hmotností jen 1 095 kg (i s „eurobalastem”, takže 1 020 kg reálně, dnešní optikou neuvěřitelné číslo) jeho 147 koní slušně hýbalo, a tak se na stovku rozjel za 8,6 sekundy a se zrychlováním skončil až na 215 km/h. To nejsou ani dnes ostudné parametry, tehdy to byl lidový sporťák par excellence.
Vůz je od pohledu jako nový a jde nepochybně o obrovskou raritu, může jít snadno o poslední takové auto, které se pořád dá koupit. Za celou dobu mělo jen dva majitele, dostávalo se mu pravidelného servisu a v posledních letech z garáže vyráželo jen asi na 100 km ježdění ročně - má tedy být kompletně provozuschopné, jen zkrátka neojeté. Něco takového z podstaty nemůže být levné, uvážíme-li ale mimořádnost tohoto vozu, pak je cena 13 900 euro (tedy asi 346 tisíc Kč) požadovaná polským prodejcem snad i nízká. Anebo určitě není nesmyslně vysoká.
Musíte být pochopitelně pro tohle auto trochu nadšení, pokud si ale chcete s odstupem času splnit sen, na který jste na sklonku milénia prostě neměli peníze, je to výjimečná příležitost, která se už nikdy nemusí opakovat. Jsem přesvědčen, že kdo o Méganu Coupe 2,0 16V svého času snil, tohle auto hned tak nevyžene z hlavy.




























Kdysi docela obvyklý zjev i na českých silnicích je dnes ve stavu téměř nového auta ve vrcholné verzi s motorem 2,0 16V naprostou raritou, skoro nejetý jde o téměř unikátní záležitost. Foto: 4G63, publikováno se souhlasem
Zdroj: 4G63 Sp. z o.o.@Mobile.de
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 6 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 8 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 9 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 11 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
dnes
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.01. 20:15 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
