Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini je hrdé na atmosférické motory. „Turba ale stejně přijdou,” říká šéf
16.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lamborghini se chce držet atmosférických motorů tak dlouho, jak to jen půjde. Turba ale jsou mezi možnostmi pro další produkty v budoucnosti.
Pokud patříte k těm, kteří za ideál pro sportovní jízdu považují atmosféricky plněný motor, asi vás nepotěšilo ani Porsche s nástupem přeplňování, ani Ferrari, když světu ukázalo model 488 GTB. Tím spíše, když to není zas tak dávno, co vzpínající se kůň přeplňování odmítal a pořád nepřímo říká, že jeho přístup je ve smyslu „nechceme, ale musíme”.
O to více může těšit konkurence z Maranellu nedaleké Sant'Agaty Bolognese, která se přeplňování brání o něco tvrdošíjněji. Už při představování Aventadoru se o turbodmychadlech spekulovalo a v případě Huracánu tím spíš, protože se ukázal v době, kdy naprostá většina portfolia Volkswagen Group pod kapotou „zázračné turbíny” už měla či se na ně alespoň chystala. Přesto však nové „baby-Lambo” zůstalo u atmosférického desetiválce.
„Jsme hrdí, že v této generaci automobilů máme atmosférické motory,” uvedl Andrea Baldi, šéf asijsko-pacifické divize Lamborghini. „Některé země však tento přístup trestají,” dodal, snad na adresu přeregulované Evropy. Puristická filozofie Lamborghini je podle něj slučitelná s globálními emisními standardy. Prozatím.
Desetiválec v Huracánu prý „z většiny odpovídá světovým nařízením” po stránce emisí. „Pro tuto generaci jsme si vybrali takto. Turba jsou řešení, které zvažujeme ve střednědobé a dlouhodobé budoucnosti pro nové produkty, a to z důvodu výkonu, který díky nim dostaneme. Ale pro Huracán máme jasnou volbu. Jsme na ni hrdí a víme, že to je zábavný motor. Nelitujeme ničeho,” uvedl dále Baldi.
Přiznal ale, že ať se to značce líbí či nikoliv, regulace CO2 jednou donutí i Lamborghini přejít na přeplňované motory. Bude se ale snažit zachovat svou pokrevní linii „čistou” tak dlouho, jak to jen půjde. Jakými způsoby bude k této snaze značka přistupovat, však zatím těžko spekulovat; něco mohl naznačovat koncept Asterion LPI910-4, ať zněla prohlášení jakkoliv.
Také turbo pod kapotou Urusu by mohlo pomoci zachovat atmosféry v supersportech déle. Vysoký výkon v nízkých otáčkách, kterého s turbodmychadly snadno dosáhnete, se totiž pro vozy kategorie SUV hodí, protože jsou těžké a většinu života pravděpodobně stráví v dolních dvou třetinách otáčkoměru.












Lamborghini je hrdé na atmosférický motor Huracánu
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
