Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem

Lamborghini se u Aventadoru i Huracánu drží atmosférického plnění, pod kapotu SUV však dost možná namontuje turba, i když to donedávna odmítalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem

3.5.2014 | Marek Bednář | 2 příspěvky

Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lamborghini se u Aventadoru i Huracánu drží atmosférického plnění, pod kapotu SUV však dost možná namontuje turba, i když to donedávna odmítalo.

Není tomu tak dávno, co se Stephan Winkelmann nechal slyšet, že alespoň v této dekádě neuvidíme turbodmychadlo v motoru vozu Lamborghini. S plánovaným SUV Urus, které se má objevit v roce 2017, však přichází změna názoru - právě tento model prý možná bude prvním Lamborghini s přeplňovaným motorem.

Osmiválec s turbodmychadlem je podle Winkelmanna ve srovnání s atmosférickou V10 nebo V12 snazší cestou, jak dosáhnout dostatečně vysokého výkonu a zároveň splnit emisní resp. spotřebové limity Evropské unie, které nejen my považujeme za docela nesmyslné. „SUV by mohlo dostat turbodmychadlo jako první vůz naší značky,” řekl šéf automobilky. To odpovídá slovům Maurizia Reggianiho, šéfa oddělení výzkumu a vývoje, který údajně bude nucen použít přeplňování „v příštích třech či čtyřech letech”.

Detaily o motoru, na kterém Lamborghini pracuje, zatím stále nejsou známy. Audi, vlastník sant'agatské značky, používá čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec v některých modelech RS a právě tento motory by se mohl jevit jako vhodný kandidát na přepracování a instalaci do Urusu. Ten také bude postaven na nové generaci platformy MLB, kterou bude využívat nové Audi Q7 a SUV od Bentley.

Winkelmann také vysvětlil, proč značka upřednostnila vůz kategorie SUV před sedanem soupeřícím s Porsche Panamera, jak naznačoval koncept Estoque: „Představili jsme Estoque těsně před finanční krizí a když jsme se k němu vrátili, trh se sedany upadal, zatímco prodeje SUV byly ve statisících. Jinými slovy - můj otec by si koupil sedan, ale já bych zvolil SUV.”

Šéfdesignér Felipo Perini uvedl, že design Urusu se stále vyvíjí: ”V současné době jsme velmi blízko konceptu Urus. Nemůžeme si dovolit věci, které by nebyly reálně proveditelné.” V konstrukci Urusu bude široce využit karbon a hliník a naladěním podvozku, motoru a řízení se z něj má stát nejsportovnější SUV na trhu.


Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 1 - Lamborghini Urus nove 01Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 2 - Lamborghini Urus nove 02Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 3 - Lamborghini Urus nove 03Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 4 - Lamborghini Urus nove 04Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 5 - Lamborghini Urus unik 01Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 6 - Lamborghini Urus unik 02Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 7 - Lamborghini Urus unik 03Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 8 - Lamborghini Urus unik 04Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 9 - Lamborghini Urus unik 05Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 10 - Lamborghini Urus unik 06Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 11 - Lamborghini Urus unik 07Lamborghini otáčí, Urus má být prvním modelem značky hnaným turbomotorem - 12 - Lamborghini Urus unik 08
Lamborghini Urus by mohlo být prvním modelem automobilky s přeplňovaným motorem

Zdroj: Auto Express

Marek Bednář

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.