Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Laserové války nekončí. Audi neskouslo porážku, R8 LMX je prý stejně nejrychlejší
11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ano, čtyři kruhy zvládnou stovku o sekundu rychleji než BMW i8 a rozjedou se až na 320 km/h. Není ale boj o vypálenou zemi naprosto zbytečný?
Pro mnoho motoristů přední světla představují pouze tu část automobilu, která se stará o osvětlení silnice za snížené viditelnosti. Na pár dalších pak mohou zaútočit ještě designem, tím však jejich úloha de facto končí. Pro takové Audi a BMW se však zjevně jedná o stěžejní prvek, na kterém chtějí stavět své prodeje, image i budoucnost. Zvláště pokud se nejedná o klasické LEDky či organické diody, ale o laserové světlomety.
Obě německé automobilky se v posledních několika měsících doslova předhánějí v tiskových prohlášeních a prezentacích. Sotva tedy BMW oznámilo, že hybridní sporťák i8 bude prvním automobilem s laserovými světly na světě, Audi vzápětí přišlo s limitovanou edicí svého supersportu R8 LMX, jejíž příď zdobilo totéž osvětlení.
Jelikož navíc předávka prvních vozů z Ingolstadtu měla začít v létě, zatímco Mnichov sliboval zahájení prodeje až na podzim, mohlo to chvíli vypadat, že Audi nakonec vypálí konkurenci rybník. BMW se však heclo a minulý týden vyexpedovalo prvních 8 exemplářů. Vítězství se tak rázem přesunulo na stranu značky s bílou vrtulí ve znaku.
To si ovšem Audi jen tak nenechalo líbit, pročež nově začalo modelu R8 LMX říkat „nejrychlejší sériový automobil s laserovými světlomety“. To je samozřejmě prohlášení, jež staví na pravdě, neboť vůz zvládá stovku za 3,4 sekundy a rozjede se až na 320 km/h, zatímco BMW i8 disponuje časem 4,4 sekundy a rychlostí 250 km/h.
Na druhou stranu si ovšem říkáme, že v tomto případě měl Ingolstadt sklapnout podpatky, ústa a přiznat porážku. Marketingu ovšem člověk neporučí. O kroku Audi si tedy myslíme své, a přestože dané prohlášení je pravdivé, značka se čtyřmi kruhy ve znaku už v oblasti laserových světel bude vždy až ta druhá. Ať už to považujete za jakkoli nevýznamné...
Audi zjevně neuneslo porážku od BMW. Jeho reakce nám ovšem přijde trapná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva